ספינת הדגל החשמלית של מרצדס בדרך לישראל, והיא לא לבד

צ'מפיון מתחילה לשווק גרסת 7 מקומות של פולקסווגן טיגואן במחיר שמתחיל ב-230 אלף שקל • דגמי קרוס-אובר חשמליים מבית וולוו ואאודי עושים את דרכם לישראל • וספינת הדגל החשמלית של מרצדס עם טווח של עד 784 ק"מ בדרך לארץ • השבוע בעולם הרכב

ספינת הדגל החשמלית של מרצדס / צילום: יח''צ
ספינת הדגל החשמלית של מרצדס / צילום: יח''צ

חברת צ'מפיון מוטורס החלה לשווק בישראל גרסה מוארכת בת 7 מקומות ישיבה של רכב הפנאי פולקסווגן "טיגואן" תחת השם ALLSPACE. הרכב ארוך ב-22 ס"מ מהטיגואן 5 מקומות וניצב על בסיס גלגלים ארוך יותר ב-11 סנטימטרים.

בשלב הראשון הוא מוצע רק עם מנוע 2 ליטר טורבו-בנזין בהספק 190 כ"ס עם תיבה כפולת מצמדים בת 7 מהירויות. רמת האבזור התקנית גבוהה וכוללת בין השאר לוח מחוונים דיגיטלי, פתיחה והתנעה ללא מפתח. מצלמות היקפיות, מושבים קדמיים חשמליים ומערך בטיחות אקטיבי מקיף.

המחיר מתחיל בכ-230 אלף שקל. 

פולקסווגן טיגואן / צילום: יח''צ
 פולקסווגן טיגואן / צילום: יח''צ

דגמי קרוס-אובר חשמליים מבית וולוו ואאודי עושים את דרכם לישראל

טסלה Y עדיין לא משווקת בארץ, אבל המתחרים בפלח החשמלי לא מחכים בסבלנות. החודש צפוי לנחות בישראל משלוח ראשון של וולוו C40 RECHARGE, גרסת ה"קרוס-אובר קופה" של וולוו XC40 החשמלית שכבר משווקת בישראל.

המכונית מציעה עיצוב יותר דינמי, תא מטען מעט קטן יותר בנפח 419 ליטר ומפרט מקביל לזה של XC, כולל צמד מנועים חשמליים בהספק משולב של 408 כ"ס, סוללה של 78 קילוואט שמספקת טווח של עד 420 ק"מ ב-WLTP ותאוצה מאפס ל-100 קמ"ש ב-4.7 שניות. המחיר טרם פורסם ועיקר האספקה תהיה ב-2022. 

וולבו XC40 / צילום: יח''צ
 וולבו XC40 / צילום: יח''צ

בשבועות הקרובים יגיע לישראל גם משלוח-חלוץ של רכב הפנאי החשמלי החדש אאודי Q4 ממשפחת ה"אי-טרון" של החברה. הרכב מעוצב במתכונת "ספורטבק" עם עיצוב ספורטיבי ושיווק בישראל בגרסה הבכירה עם סוללה בהספק 82 קילוואט, שמאפשרת טווח של עד 534 ק"מ בתקן WLTP. המנוע בגרסאות הבסיס הוא בהספק 204 כ"ס, כאשר קיימת גם גרסת "קוואטרו" כפולת הנעה ומנועים עם 299 כ"ס וטווח של 497 כ"ס. המחיר טרם פורסם, אולם אפשר לצפות לתמחור שאינו רחוק מזה של אאודי Q3. 

AUDI Q4 / צילום: יח''צ
 AUDI Q4 / צילום: יח''צ

בדרך לארץ: ספינת הדגל החשמלית של מרצדס עם טווח של עד 784 ק"מ

במרצדס תנחת בשבועות הקרובים בארץ מכונית ראשונה ולבחינה ותקינה מדגם EQS 580. ספינת הדגל החשמלית של מרצדס היא הראשונה בקבוצה שתוכננה לשמש כחשמלית מבראשית.

המפרט מרשים וכולל לראשונה במכונית סדרתית כלשהי סוללה של 120 קילוואט-שעה מפיתוח עצמי של מרצדס, שמספקת טווח נקוב של עד 672 ק"מ בתקן WLTP בגרסה הבכירה עם שני מנועים בהספק משולב של 523 כ"ס ומומנט של 85 קג"מ. בגרסה הזו עם הנעה כפולה מאיצה הלימוזינה החשמלית ששוקלת כמעט 2.5 טון מאפס ל-100 קמ"ש ב-4.3 שניות.

תא הנוסעים עמוס הטכנולוגיות מספק את המרווח והנוחות המוכרים מהגרסה הארוכה של מרצדס S ומתוכנן לשדרוג עתידי לנהיגה אוטונומית ברמה גבוהה, כאשר הרגולציה תאפשר זאת.

קיימת גם גרסה מתונה יותר בהספק עם 333 כ"ס וטווח של עד 784 ק"מ בתקן WLTP. 

החשמלית של מרצדס EQS 580 / צילום: יח''צ
 החשמלית של מרצדס EQS 580 / צילום: יח''צ

ההזמנות הרשמיות ייפתחו לקראת סוף השנה, אם כי בחברה כבר יש כמה לקוחות עם הזמנה פתוחה. המכונית עולה בגרמניה כ-135 אלף אירו ובישראל, אחרי הטבת המס, ואפשר לצפות למחיר דומה עד מקביל לזה של מרצדס S קלאס בנזין, בסביבות 1.1 מיליון שקל.