מתווה התיירות אושר: התיירים יחזרו לישראל בעוד שבוע. אלו התנאים

החל מ-1 בנובמבר תותר כניסת תיירים מחוסנים או מחלימים לישראל • המתווה "יעודכן בהתאם להתפתחויות ולגילוי וריאנטים חדשים"

קבוצת תיירים בירושלים / צילום: Shutterstock
קבוצת תיירים בירושלים / צילום: Shutterstock

אושר מתווה התיירות לפתיחת ישראל לאזרחים זרים: מ-1 לנובמבר תותר כניסת תיירים לישראל בתנאי התו הירוק ותחת הגבלות. מאז מרץ 2020 לא מותרת כניסת תיירים לישראל על רקע מגפת הקורונה, וכעת השינוי קרב - המתווה שגיבשו משרדי ראש הממשלה, התיירות והבריאות, שפורסם לפני כשבוע, ייכנס לתוקף בשבוע הבא והוא "יעודכן בהתאם להתפתחויות ולגילוי וריאנטים חדשים".

הזרים שרשאים להיכנס לישראל מסווגים על פי סוגי החיסונים שקיבלו ועל פי מספר מנות החיסון ומועדן בדומה לתו הירוק המעודכן בישראל. כלומר, שלוש מנות חיסון או שתי מנות שלא חלפה חצי שנה ממועד קבלת המנה השנייה.  

ההגדרות על פי המתווה לפי סוגי החיסונים הן:
● זרים שחוסנו בשני חיסונים של פייזר, וחלפו 7 ימים או יותר מהחיסון השני ביום כניסתם לישראל (אך לא יותר מ-180 יום בעת עזיבתם את ישראל).

● זרים שחוסנו בשני חיסונים של מודרנה, אסטרהזנקה, סינובאק וסינופארם, וחלפו 14 ימים או יותר מהחיסון השני ביום כניסתם לישראל (אך לא יותר מ-180 יום בעת עזיבתם את ישראל).

● זרים שחוסנו בחיסון אחד של יאנסן, וחלפו 14 ימים או יותר מהחיסון ביום כניסתם לישראל (אך לא יותר מ-180 יום בעת עזיבתם את ישראל).

● זרים שחוסנו במנת דחף של פייזר (כלומר חיסון שלישי), וחלפו 7 ימים או יותר מהחיסון ביום כניסתם לישראל.

● זרים שחוסנו במנת דחף של מודרנה, סינובאק, אסטרהזניקה, יאנסן, וחלפו 14 ימים או יותר מהחיסון ביום כניסתם לישראל.

נציין כי במתווה אין התייחסות לילדים לא מחוסנים המתלווים להורים מחוסנים - מה שרוב המדינות מתירות, גם ארה"ב שפותחת שעריה לתיירים מחוסנים מאירופה מ-8 בנובמבר. 

המתווה כולל גם התייחסות למחלימים מקורונה, והוא מתיר כניסה לזרים שהחלימו המציגים אישור לתוצאה חיובית בבדיקת NAAT (בדיקה מולקולרית דוגמת PCR), וחלפו 11 יום או יותר מהבדיקה ביום כניסתם לישראל (ולא חלפו יותר מ-180 יום ביום עזיבתם). בנוסף, יורשו להיכנס זרים שהחלימו וקיבלו לפחות מנה אחת מהחיסונים שאושרו על-ידי ארגון הבריאות העולמי.

קבוצות יצטרכו לבצע מספר בדיקות

בשורה חשובה לקבוצות היא שאין צורך בבדיקה סרולוגית, אלא שבשורה פחות טובה היא שתידרש בדיקת אנטיגן יומית או בדיקת PCR, פעם ב-72 שעות למשך 14 יום מהכניסה לישראל.

קבוצות שיקבלו פטור מבידוד על סמך התנהלות כקפסולה, כלומר במסגרת של תיירות מאורגנת, כוללות תיירים שהתחסנו בחיסון שאושר על-ידי ארגון הבריאות העולמי, במגבלה של עד 2,000 תיירים ביום למי שלא שהו במדינה אדומה או מדינה באזהרת מסע חמורה ב-14 הימים שקדמו לכניסתם לישראל.

התנהלות הקבוצה בישראל תהיה כקפסולה, ללא זמן חופשי ועם הגבלות על הסתובבות במקומות שבהם ישנו סיכון מוגבר להדבקה. 

מתווה הקבוצות טרם אושר, והוא, בשונה ממתווה הבודדים, טעון אישור ממשלה. הכנסת הקבוצות תידחה בשלב זה ל-9 בנובמבר.