הרשות לאיסור הלבנת הון ורשות המסים הורידו את דירוג הסיכון של ענף היהלומים

במהלך משותף עם רשות המסים, רמת הסיכון של ענף היהלומים להלבנת הון ירד מסיכון גבוה לבינוני • נשיא הבורסה ליהלומים בועז מולדבסקי: "צעד חשוב בקידום ענף"

בועז מולדבסקי, נשיא בורסת היהלומים ישראל / צילום: אסף לוי
בועז מולדבסקי, נשיא בורסת היהלומים ישראל / צילום: אסף לוי

הרשות לאיסור הלבנת הון ורשות המסים החליטו להוריד את דירוג רמת הסיכון של ענף היהלומים, מרמת סיכון גבוהה לבינונית. ובמספרים, מדירוג 3.7 בסיכון גובהה ל-2.7 סיכון בינוני.

במסמך שהוכן ברשות לאיסור הלבנת הון והגיע לידי גלובס נכתב כי ענף היהלומים נותר בעל מאפייני סיכון גבוהים והיקפי מסחר גדולים, אך בשנים האחרונות ננקטו מספר צעדים חשובים להפחתת הסיכון להלבנת הון ולהגברת השקיפות בענף. ברשות מציינים במיוחד את הסדרת סוגיית המיסוי של היהלומנים, הטמעת כללי איסור הלבנת הון בתקנון בורסת היהלומים, מבצע חשיפה מרצון של הון שחור, וגם תוצאות טובות בכמה ביקורות יזומות של המפקח על היהלומים במשרד הכלכלה. ובסיכום, "לאור הצעדים החשובים שנקט הענף מול רשות המסים והרשות לאיסור הלבנת הון, הוחלט על הורדת רמת הסיכון מגבוהה לבינונית".

בועז מולדבסקי, נשיא הבורסה ליהלומים, אמר לגלובס כי "ההחלטה התקבלה לאחר עבודה מאומצת שנמשכה מספר שנים, שהחלה עוד בקדנציה של הנשיא הקודם, יורם דבש ונשיא ההתאחדות היוצא קובי קורן והצעדים שנקטנו אל מול רשות המסים והרשות לאיסור הלבנת הון. מדובר בבשורה של ממש ובהחלטה דרמטית מאוד לכל ענף היהלומים, שתשפיע הן על הגופים הפיננסיים בהתייחסם לבקשות הענף וחברות היהלומים והן על הרשויות וגורמי הממשל, ואני רואה בזה צעד חשוב בקידום ענף היהלומים. ביחד עם ניסים זוארץ, נשיא ההתאחדות תעשייני היהלומים נמשיך לפעול לקידום ענף היהלומים".

מולדבסקי מוסיף כי משמעות ההחלטה היא הבעת אמון בענף היהלומים, ופתיחת דלת בקידום הקמת אזור סחר חופשי במתחם הבורסה ברמת גן.