אמריקן שוב דוחה את השקת הקו הישיר לדאלאס; תאריך היעד: 6.5.2022

הנימוק שסיפקה חברת התעופה לפניית גלובס הוא "לנוכח ביקוש נמוך המיוחס לקורונה" • עוד נמסר כי נציגי החברה יזמו פניות לנוסעים שרכשו כרטיסים לדאלאס כדי להציע להם הסדר נסיעה חלופיים

אמריקן איירליינס בישראל / צילום: יוסי אלוני
אמריקן איירליינס בישראל / צילום: יוסי אלוני

דחייה נוספת בקו: אמריקן איירליינס דוחה את השקת הקו הישיר תל אביב-דאלאס ל-6 במאי 2022. הדחייה הקודמת, עליה פרסמנו בחודש נובמבר, הייתה לחודש מרץ 2022, אולם כעת החברה דוחה את ההשקה בעוד חודשיים.

הנימוק שסיפקה החברה לפניית גלובס הוא "לנוכח ביקוש נמוך המיוחס לקורונה". עוד ציינה החברה כי "אמריקן מחויבת לשוק הישראלי, כיום אנחנו מפעילים טיסות ישירות בקווים תל אביב-ניו יורק ותל אביב-מיאמי". מהחברה מעדכנים כי נציגיה יזמו פניות לנוסעים שרכשו כרטיסים לדאלאס כדי להציע להם הסדר נסיעה חלופיים.

אמריקן איירליינס, חברת התעופה הגדולה בעולם, תכננה עם הכרזתה על שובה לישראל להתחיל את עם הקו הישיר לשדה התעופה הבינלאומי בדאלאס עוד בספטמבר 2020. קו זה מתוכנן לפעול בתדירות של שלוש פעמים בשבוע. בתחילה הקו לדאלאס נדחה שנה קדימה, לחודש אוקטובר 2021 ולאחר מכן לינואר 2022, לאחר מכן למרץ 2022 וכעת למאי 2022.

בחודש מאי 2021 חנכה אמריקן איירליינס את פעילותה המחודשת בישראל עם השקת הטיסות הישירות לניו יורק. כניסתה לשוק המקומי חוללה תחרות שמורגשת עד כה עם מחירי טיסות ישירות לארה"ב הנעים סביב 500-600 דולר. בהמשך השיקה את הקו הישיר למיאמי.

אמריקן איירליינס חזרה לישראל חמש שנים אחרי שעזבה את השוק שבו היא הפעילה טיסות ישירות לפילדלפיה. בראיון שהעניק לגלובס טום לטיג, מנהל מכירות EMEA של החברה, עם חזרת הפעילות של החברה לישראל, הוא סיפר כי התוכנית המקורית של החברה הייתה להשיק קו לדאלאס בלבד כ"קו שאף חברה לא טסה אליו מתל אביב". אחרי שהוא ביקר בישראל, הוחלט שלא להסתפק בכך. "ישראל היא שוק שתמיד רצינו, והמגפה זימנה לנו את ההזדמנות, כולל השקת קו למיאמי שאף חברה אמריקאית לא מפעילה מתל אביב", אמר.