התחלואה בקורונה עולה, והבדיקות לפני החזרה לישראל צפויות לחזור

חובה זו בוטלה ב-1 במרץ כשהתחלואה ירדה, במטרה להסיר חסמי כניסה לישראל עבור תיירים ועבור הנוסעים הישראלים שיוצאים לחו"ל, אולם כעת גורם במשרד הבריאות מאשר כי במשרד שוקלים את החזרת חובת הבדיקות

משפחה בנתב''ג, אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה / צילום: מיכל רז חיימוביץ
משפחה בנתב''ג, אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה / צילום: מיכל רז חיימוביץ

תחלואת הקורונה עולה, וחובת הבדיקות לפני ההמראה לישראל צפויה לשוב. חובה זו בוטלה ב-1 במרץ כשהתחלואה ירדה, במטרה להסיר חסמי כניסה לישראל עבור תיירים ועבור הנוסעים הישראלים שיוצאים לחו"ל.

לפני שבוטלה חובת הבדיקות, משרד הבריאות איפשר לנוסעים לבצע בדיקות אנטיגן בטווח של 24 שעות לפני ההמראה או בדיקת PCR בטווח של 72 שעות לפני ההמראה. חובת ביצוע בדיקת PCR לאחר הנחיתה נותרה תקפה עבור כלל הנכנסים לישראל.

גורם במשרד הבריאות מאשר כי במשרד שוקלים את החזרת חובת הבדיקות.

על-פי תמונת המצב העדכנית, נכון ל-20.3 זינק מספר המאומתים לכ-12.9 אלף, לעומת כ-7,800 מאומתים ב-19.3. גם מקדם ההדבקה עלה ל-1.24 מ-1.12.

הסיבה שבגינה נשקלת האפשרות להחזיר את חובת הבדיקות נעוצה בתחלואה הגוברת אולם גם במספר המאומתים שמוגדרים "מאומתי חו"ל", כלומר כאלה שחזרו לישראל בחמשת הימים האחרונים ואומתו נכון ל-20 במרץ, כאשר מספרם עומד על 623 מאומתים, כלומר 4.8% מכלל המאומתים באותו היום.

המדינות מהן שיעור המאומתים הוא הגדול ביותר הן צרפת עם 12% מכלל מאומתי חו"ל, איטליה עם 11%, ואחריהן אוסטריה וטורקיה. יצוין כי רוב המאומתים שחזרו מחו"ל הם ישראלים, ומקצתם, כלומר 34 מהם, אינם אזרחים ישראלים.

ממשרד הבריאות נמסר: "נכון לעכשיו אין שינוי במדיניות".