וואטסאפ מבצעת עדכון חשוב, אבל על חשבון חלק מהנוחות שלכם

עד כה, כשרציתם להשתמש בוואטסאפ בדפדפן או במחשב היה צריך לוודא שלסמארטפון שלכם לא נגמרה הסוללה. עכשיו זה כבר לא יקרה - וואטסאפ מאפשרת למשתמשים לגשת לאפליקציה מ-4 מכשירים נוספים מבלי שהטלפון החכם יהיה מחובר לאינטרנט • המחיר: בעיות בניקוי ומחיקת צ'אטים, קשיים בשליחת הודעות לחברים עם גרסה מיושנת יותר של האפליקציה וגם הסרת האפשרות לראות תצוגה מקדימה של קישורים

וואטסאפ ווב / צילום: Shutterstock, Antonio Salaverry
וואטסאפ ווב / צילום: Shutterstock, Antonio Salaverry

אחת הבעיות שמפריעות למשתמשי וואטסאפ השונים היא העובדה שהשימוש תלוי במכשיר הבסיס, משמע הסמארטפון. אם אין לכם קליטה או שנגמרה לכם הסוללה, לא תהיה לכם אפשרות להתחבר לוואטסאפ במחשב, וכך למעשה תהיו מנותקים מתקשורת דרך האפליקציה. לפני כמה חודשים החברה הציגה פתרון שעד כה היה זמין רק למשתמשי הבטא. הבוקר (ג'), משתמשים גילו שהפיצ'ר התעדכן להם גם באפליקציה.

מדובר בפיצ'ר Multi-Device, שמאפשר למשתמשים לגשת לוואטסאפ מארבעה מכשירים נוספים (חמישה מכשירים סך הכל), כמו וואטסאפ ווב או התוכנה למחשב, בלי שהסמארטפון יהיה מחובר לאינטרנט. כך למעשה מייתרים את התלות שיש למשתמשים במכשיר הראשי שלהם. עם זאת, זה לא אומר שתוכלו לוותר לגמרי על הסמארטפון: אם לא תשתמשו במכשיר הראשי שלכם במשך יותר מ-14 יום, המכשירים המקושרים ינותקו.

איך עושים את זה? אם הבוקר גיליתם שנותקתם מכל המכשירים שהייתם מחוברים אליהם, זו כנראה לא תקלה - אלא אותו עדכון גרסה. כעת, אתם יכולים להתחבר באפליקציה ל-"Linked Devices", שם תוכלו לקשר ארבעה מכשירים נוספים בעזרת סריקת קוד QR.

חשוב לציין - וואטסאפ אומרת שברגע שתקשרו את המכשיר שלכם למכשיר אחר, היא תשלח עותק מוצפן מקצה לקצה של היסטוריית ההודעות העדכנית שלכם למכשיר המקושר החדש, כך שגם עם החיבור הזה, וואטסאפ לטענתה לא תוכל לראות את תוכן השיחות שלכם עם אנשים אחרים. ההודעות מאוחסנות מקומית במכשיר החדש, ולא כל ההודעות יסונכרנו. לפעמים וואטסאפ עשויה לומר לכם לבדוק את המכשיר הראשי כדי לראות את ההיסטוריה המלאה של השיחה.

לצד זאת, מכיוון שמדובר בפיצ'ר חדש שמוטמע בחשבונות השונים, יהיו כמה תקלות או אי התאמות שעלולות לעצבן חלק מהמשתמשים. במכשירי אייפון למשל, אתם עלולים להיתקל בבעיות בניקוי ומחיקת צ'אטים. במקביל, אם יש לחבר גרסה ישנה יותר של וואטסאפ, אתם תיתקלו בבעיה כשתרצו לשלוח לו הודעות. לא תוכלו לראות מיקום חי במכשירים המקושרים שלכם וגם כשתשלחו קישורים חיצוניים בשיחות, לא תוכלו לראות את התצוגה המקדימה לתוכן.