היועץ שמנסה לעזור לארגונים לנהל את הדור החדש של העובדים: "המפתח הוא גמישות"

תדהר לב, בן 50 מרחובות, נשוי + 3 • יועץ ארגוני, מרצה ומנחה קבוצות • "הודות לקורונה פיתחתי מגוון מוצרים של למידה מרחוק לפיתוח ניהול ומנהיגות עבור מנהלים וצוותים" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

תדהר לב, יועץ ארגוני, מרצה ומנחה קבוצות / צילום: רעות גלאם
תדהר לב, יועץ ארגוני, מרצה ומנחה קבוצות / צילום: רעות גלאם

בשנת 2017 יצא תדהר לב לדרך עצמאית אחרי 25 שנות שירות בצה"ל כקצין חימוש. ההחלטה לצאת לדרך בתחום הייעוץ ארגוני והנחיית קבוצות הייתה לא פשוטה עבור תדהר והוא מספר כי "רבים מחברי הרימו גבה, כולם חשבו שזה יהיה טבעי עבורי לפנות לאזור הנוחות בתחום ניהול תפעול ולוגיסטיקה מאחר ובצבא רכשתי ניסיון של למעלה משני עשורים בניהול מערכות גדולות כולל ניהול צוותי עבודה, תכניות עבודה ופרויקטים".

תדהר אומר כי "את הדרך החדשה סללתי תחילה ע"י לימודים אקדמאים בתחום היעוץ הארגוני, והכשרות רבות לפיתוח אישי כמנחה קבוצות. סיימתי לימודי תואר שני בייעוץ ארגוני וכיום אני לקראת סיום דוקטורט בניהול ומנהיגות. בין לקוחות החברה שלי נמנים קופות חולים ובתי חולים, עיריות שונות, חברות הנדסה, חברות בנייה, עסקים פרטיים ועוד".

"בתקופת הקורונה הייתי בשלבי צמיחה של העסק", הוא משתף, "בדיוק בזמן שכבר התחלתי 'להעלות על הגל' ולקבל לקוחות, הן כמרצה במכללות והן כיועץ ומרצה בארגונים גדולים, אך מרגע שהקורונה נכחה, כמו עבור רבים גם בעסק שלי היא פגעה וגדעה תוכניות ופעילויות שתוכננו ונקבעו מראש. כבר לא היה ניתן לקיים מפגשים, הרצאות וסדנאות פרונטליות שהיוו חלק מרכזי בעבודתי".

"כמובן", הוא מוסיף "שמהר מאוד הבנתי שיש צורך להמציא את עצמי מחדש ולבנות מוצרים ותוכניות הניתנות להעביר דרך הזום לקהלי יעד. הודות לקורונה פיתחתי מגוון מוצרים של למידה מרחוק לפיתוח ניהול ומנהיגות עבור מנהלים וצוותים. פעילות שהלכה והתעצמה וחלק ממנה נעשה גם היום באמצעות הזום. משרד החינוך היה הארגון הראשון שהרים את הכפפה של פיתוח עובדים דרך הזום ובשיא הקורונה והסגרים רבים מהמוצרים שבניתי היו עבור פיתוח מורים".

"לטעמי, המדינה לא תגמלה מספיק את סקטור הפרילנסרים והעצמאים", הוא אומר "בייחוד את אותם בעלי עסקים כמותי שפתחו חברה רגע לפני הקורונה ורק החלו לצמוח".

תדהר מסביר כי "כניסה לתחום של ליווי ארגוני של עסקים כרוכה בתהליך של בניית אמון מול לקוח, למידת הארגון ופיתוח מערכות יחסים עם הנהלה, במציאות הקורונה של אי ודאות שינויים תכופים עסקים רבים העדיפו לא להתחיל פעילות כזו, דווקא בחודשים האחרונים בעידן פוסט קורונה שוק העבודה מתנהג אחרת ומחייב מנהלים וארגונים לשינויים וחשיבה ניהולית וגיבוש אסטרטגיות ארגונית עולם היעוץ הארגוני צריך להמציא את עצמו מחדש ולתת פתרונות לארגונים".

לסיכום הוא אומר כי "השאיפה שלי כמומחה בתחום הניהול והמנהיגות אשר עוסק היום בהשפעה של כניסת דור העובדים החדש, דור Z, לסייע לארגונים להצליח, לייצר מחויבות ארגונית של עובדים הודות לשיפור הניהול והמנהיגות של המנהלים, שמתפקידם להוביל להצלחת העסק. כיום, אנחנו יכולים למצוא ארגונים שבו עובדים באותו מקום עבודה דור ה"בייבי בומרס" לצד דור ה-X,Y ו-Z ולכל אחד מהדורות הללו יש צרכים שונים ובסופו של דבר, נדרש מן המנהל לדעת להניע את העובדים בחברה שלו המייצגים מגוון דורות. איך עושים את זה? מיומנות שמנהל בהכרח נדרש לרכוש ובהחלט המפתח היא גמישות ויכולת למידה".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il