הותר לפרסום:21 חשודים נעצרו בחשד לביצוע עבירות מס והלבנת הון בהיקף כחצי מיליארד שקל

במסגרת המאבק של משטרת ישראל ורשות המסים במחוללי פשיעה בחברה הערבית נעצרו הבוקר 21 חשודים בביצוע שלל עבירות פליליות, בהן סחיטה באיומים, שימוש בחשבוניות פיקטיביות והלבנת הון בהיקף כולל של כחצי מיליארד שקל

העלמת מס / צילום: Shutterstock, Andre Boukreev
העלמת מס / צילום: Shutterstock, Andre Boukreev

היום (ב') הותר לפרסום כי בתום חקירה סמויה, המשטרה ורשות המסים עצרו ועיכבו הבוקר 21 חשודים בביצוע עבירות פליליות מרובות, ביניהן שימוש בחשבוניות פיקטיביות והלבנת הון בהיקף כולל של כחצי מיליארד שקל, אשר היוו על-פי החשד עורק כלכלי למימון פעילות פלילית ענפה סביב ענפי הבנייה וכוח-האדם. החקירה בוצעה במסגרת המאבק של משטרת ישראל ורשות המסים במחוללי פשיעה בחברה הערבית.

ביחידת להב 433 - היחידה הארצית לפשיעה כלכלית (יאל"כ), בשיתוף עם רשות המסים, חקירות מכס ומע"מ תל אביב ומרכז, יחידת יהלום, ימ"ר מרכז, כונס הנכסים הרשמי (כנ"ר) ומדור אכ"ל חטיבת החקירות, התנהלה במהלך החודשים האחרונים חקירה סמויה נגד מספר רב של חשודים ומעורבים נוספים בחברה הערבית בחשד לביצוע פעילות פלילית.

החשדות שהתגבשו עד כה הן לביצוע עבירות של סחיטה באיומים, הלבנת הון, קבלת דבר במרמה ושימוש כוזב במסמכי תאגיד. מהחקירה עולה כי העבירות בוצעו תוך שימוש בחשבוניות פיקטיביות, השמטת הכנסות והלבנת הון בהיקפים של כחצי מיליארד שקל כאמור. 

במהלך החקירה הסמויה מופה מארג רחב של חברות אשר שימש את החשודים לכאורה לביצוע עבירות מס והלבנת הון, וכן נחשפו עבירות נוספות לכאורה של סחיטה והשתלטות על עסקים על-ידי החשודים, תוך שימוש בחשבוניות פיקטיביות ככיסוי על תעבורת הכספים הרבה.

במסגרת הפרשה עוכבו לחקירה מספר בעלי חברות בנייה, כוח-אדם וחברה להשכרת רכב, אשר חשודים בקבלת חשבוניות חשודות כפיקטיביות או את תמורתן.

היום, עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, פשטה יחידת יאל"כ בלהב 433, יחד עם חקירות מכס ומע"מ תל אביב והמרכז ויחידת יהלום ויחידת מתפ"א, על עשרות בתים, בתי עסק, נותני שירותים פיננסיים (ציינג') וחברות קבלניות באזור תל אביב, המרכז, ירושלים והדרום. במהלך הפשיטה בוצעו חיפושים, ונתפס רכוש משמעותי בשווי מוערך של עשרות מיליוני שקלים במטרה לחלטו, בהמשך להליך המשפטי.

החקירה לוותה מראשיתה על-ידי פרקליטות מיסוי וכלכלה, ובהתאם לצורכי החקירה יובאו החשודים המרכזיים לדיון בהארכת מעצרם בפני בית משפט השלום בראשון לציון. 

עורכי הדין גלעד ברון ובני כץ, באי-כוחו של מנצורה יוסף, אחד החשודים בפרשה, מסרו: "החקירה בראשיתה, אבל נדמה שכבר בשלב זה ישנו ניסיון להרחיב את היקף העבירות המיוחס ללא בסיס של ממש". 

*** חזקת החפות: החשודים בפרשה לא הורשעו, ועומדת להם חזקת החפות.