תל אביב נדחקה מחוץ לרשימת 10 הערים הטובות בעולם

תל אביב ירדה למקום ה-31 בדירוג 53 הערים הטובות בעולם לשנת 2022 של המגזין "טיים אאוט" • בשנה שעברה התברגה תל אביב למקום השמיני ברשימה • במקום הראשון נבחרה בירת סקוטלנד אדינבורו • מי עוד ברשימה?

מתחם שרונה, תל אביב / צילום: Shutterstock
מתחם שרונה, תל אביב / צילום: Shutterstock

תל אביב נשארה מחוץ לרשימת 10 הערים הטובות בעולם לשנת 2022 של מגזין "טיים אאוט". תל אביב, העיר היחידה בישראל שנכנסה למדד, התברגה השנה במקום ה-31 מתוך 53, בניגוד ל-2021, אז הייתה במקום ה-8.

למרות הדירוג הנמוך, תל אביב זכתה במקום השני בקטגוריית "העיר הכיפית ביותר", כששיקגו נמצאת במקום הראשון בקטגוריה. בין הסיבות לבחירתה של תל אביב בקטגוריה הזו, הוזכרו החוויות החינמיות שהעיר מספקת, כמו שיעורי יוגה בבריכת גורדון, הופעות חיות ואוטובוסים בסופ"שים. הוזכרו גם שפע המסעדות שבה, כמו בר היין של השף רז רהב, ג'ורג' וג'ון ביפו ופאד אנד באב.

בשאלון שפרסמו ב"טיים אאוט" לקראת המדד, 78% מהתושבים הגדירו את תל אביב כמהנה, ו-93% מהתושבים המליצו עליה כעיר לאכול ולשתות בה.

המדד, המתפרסם במגזין טיים אאוט באופן שנתי, מנסה לבחון את איכות החיים בערים שונות בעולם, והשנה, כמחווה להתאוששות העולם מהקורונה, המדד מתייחס גם לחוויית הביקור בערים השונות ולא רק למגורים קבועים בהן, ונתן משקל למוזיאונים, חיי לילה, ומסעדות.

אדינבורו, סקוטלנד - העיר הטובה בעולם לפי מדד ''טיים אאוט'' 2022 / צילום: Shutterstock, evenfh
 אדינבורו, סקוטלנד - העיר הטובה בעולם לפי מדד ''טיים אאוט'' 2022 / צילום: Shutterstock, evenfh

במקום הראשון: אדינבורו

במקום הראשון במדד דורגה אדינבורו, סקוטלנד, שקיבלה חוות-דעת חיובית על מקומות הבילוי, הפסטיבלים והפרוגרסיביות שלה. את המקום השני קטפה שיקגו, אילינוי, וב"טיים אאוט" ציינו את סצנת האוכל המתפתחת בעיר. במקום השלישי נמצאת מדיין, קולומביה בזכות סצנת חיי הלילה שהוגדרה במגזין כ"טובה בעולם". גלזגו במקום רביעי, ואמסטרדם, שנדחקה מהמקום השני בשנה שעברה סוגרת את החמישיה.

פראג, מרקש, ברלין, מונטריאול וקופנהגן הן מקומות 6-10 בהתאמה. באופן מפתיע, רק אמסטרדם, קופנהגן, מונטריאול ופראג נשארו בעשירייה מהשנה שעברה.

בנוסף לתל אביב, ערים כמו ניו יורק וטוקיו יצאו מהעשירייה הפותחת, וסן פרנסיסקו, שבשנה שעברה קטפה את התואר העיר הטובה בעולם, הגיעה השנה רק למקום ה-25.