המנהלת שמספרת מניסיונה האישי: איך לעבוד ולטייל באותו הזמן מבלי לפגוע בפרודוקטיביות

עבודה מרחוק, כמו ממדינה אחרת, הפכה בשנים האחרונות לטרנד צומח ופורח • אך יש בה לא מעט אתגרים: החל מהחיכוך בין הפנאי למקצועי ועד חוסר זמינות בעקבות קשיים טכניים • כך תוכלו לאזן בין הזמן שאתם מבלים מול המחשב הנייד לזמן בו אתם מטיילים ברחבי טוסקנה

איך לעבוד ולטייל באותו הזמן מבלי לפגוע בפרודוקטיביות / צילום: Shutterstock
איך לעבוד ולטייל באותו הזמן מבלי לפגוע בפרודוקטיביות / צילום: Shutterstock

אודות מגזין הניהול של הרווארד (HBR)

מגזין הניהול של אוניברסיטת הרווארד יוצא לאור מזה מאה שנה ומאגד מאמרים מבוססי מחקר ונתונים. עם כותביו נמנים מיטב המומחים הבינלאומיים לניהול ולעסקים במגוון תחומים, ובהם מנהיגות, משא ומתן, אסטרטגיה, שיווק, כספים ותפעול. מאמרי Harvard Business Review מתורגמים ומתפרסמים בגלובס שלוש פעמים בשבוע: בימים שני, רביעי וחמישי (מגזין G).

אודות הכותבת: פאם קוסנקה

מנהלת ההכנסות הראשית של EOS Implementer, חברת הכשרה ואימון מקצועי לצמיחה עסקית ויזמות. במסגרת עבודתה, היא מסייעת ליזמים להגדיר יעדים ולהגיע אליהם. בעברה עבדה בתאגידי ענק, ביניהם מקדונלד'ס

חוקרים מעריכים שעד 2025 יותר מ־40 מיליון אמריקאים יעבדו מרחוק. בכך, העובדים האלה יקבלו את אחת ההטבות המוצלחות של השיטה: החופש לטייל מבלי לקחת ימי חופשה.

מה שלעיתים מכונה "בלז'ר" (Bleisure) - שילוב בין "ביזנס" ו"פלז'ר" - צפוי להפוך עד 2032 לתעשייה שמוערכת ב־3 טריליון דולר. אמנם העבודה מרחוק מאפשרת לראות את הזריחה ממקומות מלהיבים, אך עדיין צריך לשמור על פרודוקטיביות.

אני עבדתי ברחבי העולם, ואני מבינה כמה מאתגר יכול להיות לשלב את הרצון לטייל עם הצורך לעבוד. להלן מספר נהלים כדי לשמור על רמות ביצוע ראויות בעבודה מרחוק.

יעדים ואידיאלים

הגדירו מה אתם רוצים להשיג בנסיעות - ומהמשרה. עבודה מרחוק מאפשרת לכם לאזן בין עבודה לצורת חיים שהכי מתאימה לכם. כשאתם בוחנים איך אמור להיראות סגנון החיים שלכם כשאתם עובדים מרחוק, שאלו את עצמכם: איך תיראה העבודה האידיאלית שלי מיום ליום? איך זה ירגיש, ולמה זה דומה? האם אני עובד טוב יותר כשאני לבד או כשאני מוקף עולם עם מכנה משותף אליי?

ככל שהיעדים שלכם יהיו יותר ברורים בעבודה מרחוק, יהיה לכם פחות חיכוך כשתתכננו את שגרת היומיום שלכם.

סביבה תומכת

כשאתם מגיעים למשרד או לעבודה, החברה שלכם דואגת לכל הפרטים הטכניים. אתם מגיעים בשעה מסוימת, יושבים במקום מסוים, הולכים לפגישות, עושים טלפונים ועוזבים כשאתם אמורים לסיים. כעובדים מרחוק, האחריות (ולוח הזמנים) לחלוטין בידיכם, ואתם צריכים לשקול זאת לפני שאתם מזמינים כרטיסי טיסה.

הדרך הפשוטה ביותר להימנע מלהטריח את עצמכם או את הקולגות שלכם היא לבנות תוכנית מפורטת. תכננו מראש איפה תהיו ומה תעשו כל זמן שאתם מטיילים. קחו קצת זמן ללמוד את סדר היום הרגיל שלכם ומפו איפה תצטרכו להיות ומתי. כמה זמן אתם צריכים כדי לעבור בין שני מרחבי עבודה? מה המרחק בין המקומות האלה? האם יהיה שם מקום להטעין את המחשב והאוזניות?

אמנם אי אפשר לתכנן את הכל מראש, אך אתם עדיין צריכים לגבש תוכנית לגבי הדברים החשובים. אם זה נשמע כמו הרבה דברים לתכנן, זה אכן כך. בעבודה מרחוק יש לא מעט אתגרים חדשים. אבל כך תוכלו לנסוע ולחוות חוויות חדשות בזמן שאתם שומרים על קריירה במשרה מלאה.

זמינות ותגובות

בעוד שלא ראוי לשמוח לאיד על הטיול הקרוב שלכם, צריך להבהיר לכל בעלי העניין על סידור העבודה מרחוק. תהיו הוגנים וכנים. אני תמיד כותבת מה הזמינות שלי וזמני התגובה הממוצעים מראש, בכמה ערוצי תקשורת (למשל, באמצעות הודעות SMS או פגישות). אני מדגישה מתי אני זמינה להגיב מיד, מתי אגיב בעוד שעה ומתי זה יכול לקחת חצי יום. זה מונע מהעמיתים שלי לדאוג ולתהות מתי אענה להודעות שלהם.

אל תשכחו שאתם צריכים להיות זמינים. אנשים צריכים להיות מסוגלים להתחבר איתכם כשאתם אומרים שאתם זמינים; זו אחריות שלכם להתמודד עם הג'ט לג או למצוא חיבור אינטרנט יציב יותר מזה שבאתר שאתם נמצאים בו. "סליחה, אני לא זמין עד שלוש בבוקר" זה לא לנסוע בזמן שעובדים - זו חופשה. שימו לב שאתם לא מפילים על הצוות שלכם את נטל הנסיעה שלכם.

ציפיות המעסיק

לעבוד מחוץ למשרד יכול להסיח את דעתכם, בין אם אתם בבית או על חוף הים, אבל זה לא נותן לכם זכות להתמהמה. אתם צריכים להישאר פרודוקטיביים כדי להועיל למעסיק שלכם. זכרו: חשוב לכבד את היחסים שיש לכם עם המעסיק שלכם. התנהלו כאילו מישהו צופה בכם, למרות שאתם לבד.

דרך נוספת לשמור על עצמכם בפוקוס היא לנסוע עם כל הכלים שאתם צריכים כדי לעבוד, כולל מנגנונים של הפעלת העסק, פתרונות לניהול פרויקטים ומכשירים אמינים. וודאו שאתם יכולים לעדכן הכל בזמן אמת ועקבו אחר ההתקדמות שלכם. כך, העמיתים שלכם - והבוס - יכולים לראות מה מצבכם מבחינה מקצועית.

 
  

בנוסף, היו כנים לגבי הדדליינים שהציבו לכם או שהצבתם לעצמכם. אם אתם כל הזמן אומרים "כן" לדדליין מבלי שאתם יכולים לעמוד בו, אתם עלולים לפגוע באמון שהמעסיק שלכם נותן בכם. לפעמים עדיף לעבוד ממקום אחד או אפילו מהמשרד, אבל זה לא אומר שנסיעות צריכות להיות בלתי אפשריות.

לא טוב היות האדם לבדו

כשעובדים מרחוק, קל לאבד את הגורם האנושי שהופך את העבודה למהנה. אתם מפספסים את הסמול טוק במשרד. לעבוד לבד יכול להוביל לשחיקה ולתחושה של ריקנות, אבל יצירת סביבת עבודה שיתופית עם חברים עשויה להגביר את המוטיבציה שלכם ולעורר בכם אנרגיות מחודשות.

הסבירו את המחויבויות לאנשים שנוסעים איתכם כדי לא לפגוע בביצועים שלכם. אין שום דבר פסול בלהציב גבולות. זכרו שהעבודה היא החלק החשוב ביותר בבלז'ר.

עבודה מרחוק אינה מיועדת לכל אחד, אבל אל תפחדו להפוך את החלומות שלכם למציאות אם אתם רוצים לשלב חופש עם העבודה. פשוט היו פרודוקטיביים וכבדו את הקולגות שלכם, כך שתוכלו לאזן בקלות בין הזמן שאתם מבלים מול המחשב הנייד לזמן בו אתם מטיילים בנופים עוצרי נשימה ברחבי טוסקנה.

© Harvard Business School Publishing Corp