תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

רפורמת הדוח האחיד שוב מתרחבת: מה יעשו מעסיקי 4-9 עובדים שנכנסים למעגל?

גם פיצוציות, מכולות ועסקים משפחתיים יצטרכו בקרוב להיעזר בשירותיהם של מייצגים ומתפעלים פנסיוניים - כדי לוודא שהכספים שהם מפקידים בקרנות הפנסיה וקופות הגמל של העובדים מדווחים כהלכה • "מדובר בנטל עבודה אדיר על עסקים קטנים, שבעבר הוציאו אולי רק כמה תלושי שכר ודוח חודשי • כעת הם צריכים לדאוג להכנת הקובץ והממשק ולהעביר אותם הלאה לקופת הגמל", מסביר משה חיטלמן, מנכ"ל קבוצת מיכפל, המספקת פתרונות שכר ותפעול פנסיוני לעסקים בכל גודל

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

הכתבה מטעם מיכפל

בעיכוב של למעלה משנתיים, החל מפברואר 2023, תחול רגולציית הדיווח הפנסיוני האחיד גם על מעסיקים קטנים של 4-9 עובדים. המשמעות היא ש-200 אלף מעסיקים קטנים, לרוב לא מנוסים בתהליכי דיווח פנסיוני, יקבלו על עצמם את העמידה בדרישות הרגולציה. רגולציית הדיווח הפנסיוני היא חלק מתקנות הפיקוח על שירותים פיננסיים, תשלומים לקופות גמל, שפורסמו בשנת 2014 ומאז הוחלו בהדרגה על ארגונים בהתאם לגודלם. במסגרת זו התקנות מסדירות את אופן הדיווח של מעסיקים על הפקדות תשלומים לחיסכון הפנסיוני של עובדיהם והיכולת לבצע עליהם בקרה והיזון חוזר. זאת באופן דיגיטלי, בקובץ דיווח אחיד, בעל פורמט ומונחים קבועים שנקבעו על ידי משרד האוצר. כך למשל, התקנות מחדדות את אחריות המעסיקים לוודא את תקינות העברת הכספים באופן שבו העברת כספים לא תקינה שלא תיקלט במועד תחייב את המעסיק בתשלום ריבית לגוף הפנסיוני ועשויה לחשוף אותו לסנקציות פליליות. הפרות נוספות של חובת הדיווח, כמו למשל דיווח לא בהתאם לתקנות, גם חושף את המעסיקים ישירות לקנסות כספיים של עד 200 אלף שקל שיכולה רשות שוק ההון והביטוח להטיל עליהם.

"מדובר בנטל עבודה אדיר על עסקים קטנים, שבעבר נדרשו להוציא רק כמה תלושי שכר ודוח חודשי כזה או אחר, בעוד שלאחר הרפורמה אותם עסקים קטנים נדרשים לדאוג להכנת הקובץ והממשק ולהעביר אותם הלאה לקופת הגמל ולוודא שכספים אלו אכן נקלטו ומשוייכים בקופות", מסביר משה חיטלמן, מנכ"ל קבוצת מיכפל, המספקת פתרונות ושירותים מגוונים בתחומי השכר, הנהלת החשבונות, דיווח כספי ותפעול פנסיוני למגוון מעסיקים במשק. לדבריו, החלת הרגולציה על עסקים קטנים, צפויה להגדיל גם את היקף העבודה של המייצגים שנותנים שירותים לאותם מעסיקים. אם עד כה הם טיפלו בעבור העסקים הקטנים רק בהכנת תלושי שכר ודוחות חודשיים, כעת הם יצטרכו לטפל עבורם גם בתפעול החיסכון מול הגופים הפנסיוניים.

משה חיטלמן, מנכ''ל קבוצת מיכפל / צילום: דודי דה-מנשה
 משה חיטלמן, מנכ''ל קבוצת מיכפל / צילום: דודי דה-מנשה

מתן פתרונות למייצגים ולמעסיקים

בתחילת דרכה של הרפורמה, כפי שקורה לא אחת בעת שינויים, היו גם למעסיקים וגם לגופים הפנסיוניים חבלי קליטה לא פשוטים. כגון דיווחים שלא עברו נכון או כספים שחזרו בחזרה למעסיקים ולא הופקדו בפועל לחיסכון של העובד. "היום השוק הרבה יותר ערוך ומוכן לצעד הבא של כניסת המעסיקים הקטנים", אומר חיטלמן. עם זאת, הוא מצביע על בעיית העלות הגבוהה לעסקים הקטנים: "מאחר שתפעול הפנסיה מחייב עבודה מול גורמים חיצוניים, יש לכך עלויות. זו הרבה עבודה למייצגים, בוודאי בעסקים קטנים. זה יכול להגיע גם ל-50-100 שקל לעובד לחודש, סכום נכבד עבור עסק קטן".

הפתרונות והשירותים של קבוצת מיכפל מתאימים הן לעסקים הקטנים, אשר מחפשים כעת שירותי תפעול פנסיוני, והן למייצגים, רואי חשבון, יועצי מס וסוכני ביטוח. אחד היתרונות הבולטים בכך, כפי שמסביר חיטלמן, מעבר למגוון הפתרונות והשירותים הרחב שהיא מציעה לעסקים ולמייצגים, הוא ביכולת שלה לתפעל את ההפרשות לפנסיה עבור המעסיקים, גם בעבודה ישירה דרכם וגם בזכות הכלים שהחברה מספקת למייצגים, כגון רואי החשבון, יועצי המס וסוכני הביטוח. "יש לנו את הניסיון, את כוח האדם ואת היכולת הטכנולוגית לטפל בעסקים הקטנים במחירים הוגנים וסבירים. העסק הקטן יכול להעביר את הדוח שלו ישירות אלינו או דרך המייצג, נתאים אותו, נעביר לגופים הפנסיוניים ונוודא שהכספים משוייכים לכל עובד בקופות הנכונות", הוא מרחיב.

מעסיקים, לפרטים על פתרונות התפעול הפנסיוני של מיכפל הקליקו כאן>>

שילוב בין ניסיון וותק לבין חדשנות

קבוצת מיכפל נוסדה בשנת 1983. "אנחנו בית התוכנה הגדול ביותר של תוכנות שכר עצמאיות בישראל, למעלה ממיליון תלושי שכר מופקים בחודש בתוכנת מיכפל. אנחנו בין הגופים היחידים שיכולים להעניק פתרון מלא מאפס - מתלוש השכר ועד להנהלת החשבונות ועבודה מול רשויות המס", מסביר חיטלמן. תחת קבוצת מיכפל, נמצאות גם החברות לירם - המתמקדת במתמקדת בפתרונות טכנולוגיים לרואי חשבון, יועצי מס ומנהלי חשבונות, יוניק - שעוסקת בפיתוח ושיווק פתרונות ומתן שירותי ייעוץ בתחום השכר לגופים גדולים (מעל 100 עובדים), פתרונות אפקטיביים - המתמחה במתן פתרונות ושירותי יעוץ לארגונים בתחומי שיפור וייעול תהליכי שכר ורכש אנוש ופורמלי - בית תוכנה המספק פתרונות לניהול תהליכים עסקיים והפקת טפסים חכמים בשילוב חתימה דיגיטלית.

"הקורונה לימדה את כולנו לחשוב אחרת - אם זה פחות נייר, יותר עבודה מרחוק, היברידיות ודיגיטציה. בזכות הקורונה כולנו התקדמנו בבת אחת עשרות שנים בתוך שנתיים", אומר חיטלמן. לדבריו, אחד הרעיונות שמנחים את הקבוצה בפיתוח תוכנות השכר הוא פיתוח פלטפורמות שיסייעו בניהול משרדים ללא נייר. "אנחנו משלבים בין הוותיק והמנוסה לחדשני. כלומר אנו לוקחים את כל היתרונות של תוכנות השכר הוותיקות שלנו, אך מוסיפים להן עדכונים תכופים כדי שיעניקו ללקוחות את הפתרונות החדשניים ביותר", הוא מדגיש.

כך, למשל, מזכיר חיטלמן את רמניהול 360, מבית לירם, הנועדה להקל על עבודת המייצגים. מדובר בתוכנה אשר מאפשרת לנהל את כל הדוחות, המאזנים והעדכונים מול רשויות המס. התוכנה מאפשרת למייצגים לנהל את כל השלבים בתהליך, כולל קביעת סדר עדיפויות ודחיפות של משימות, כאשר היא מתעדכנת בכל עת בדרישות השונות של רשויות המס ומספקת את הפתרונות הנדרשים, וכל זאת באופן דיגיטלי ללא כל צורך בנייר.

דוגמה נוספת למוצר של החברה, הפעם למעסיק - היא מיכפל שכר. מאתר החברה עולה כי תוכנת השכר קיבלה בסקר האחרון שערכה החברה ציון של 9.2 מתוך 10 בשביעות הרצון של הלקוחות. כמו כן, כחלק מסדרות המוצרים של החברה, משווקות גם מיכפל פנסיה ומיכפל פנסיה פלוס, אשר מציעות דיווח בלחיצת כפתור על העברת תשלומי הפנסיה של העובדים וכן מעקב (היזון חוזר) אחרי קליטתם. שירותי הפנסיה מאפשרים למעסיק לקבל בצורה ברורה ובמקום אחד עדכון על קליטת הכספים או על דחייתם ואת הסיבה לכך. כאשר כל האפשרויות הללו נולדו כתוצאה משינויי החקיקה לאורך השנים והדרישות שהגיעו מהגופים המתפעלים בשטח.

"אנחנו מקיימים קשרי עבודה שוטפים ושיתופי פעולה עם לשכת רואי החשבון ולשכת יועצי המס, מה שמאפשר לנו להמשיך ולעדכן בצורה מיטבית את הערך שהתוכנות שלנו מעניקות למשתמשים", אומר חיטלמן. לדבריו, החברה מתעדכנת ישירות מהגופים המייצגים של רואי החשבון ויועצי המס ומבינה את צורכי העבודה השוטפת שלהם, את הקשיים שהם נתקלים בהם ואת מה שהם זקוקים לו כדי לתפעל את התהליכים שהם מבצעים בצורה שוטפת ויעילה יותר.

"לסיכום, לקראת פברואר 2023, כדאי למעסיקים הקטנים להיערך להחלת הרפורמה מבעוד מועד ולא לפספס את הרכבת. צריך גם לזכור שבסופו של דבר התקנות הללו יחולו על כל מעסיק בישראל, גם על עסקים עם פחות מארבעה עובדים, כי המטרה שלהן היא להגן על הזכויות של כולם", אומר חיטלמן.

מעסיקים, לפרטים על פתרונות התפעול הפנסיוני של מיכפל הקליקו כאן>>

צרו איתנו קשר *5988