תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

התור של האורבניות הגיע: כך מכונית חשמלית תייעל את הנסיעה בעיר

אין עוררין כיום על כך שרכב חשמלי חסכוני בהרבה ביחס לנסיעה על דלק • כעת יכולים ליהנות ממנו גם המעוניינים בקטגוריות המיני, עם כניסת LEAPMOTOR מיני T03 לשוק

רכב LEAPMOTOR, דגם T03 / צילום: רונן טפלברג
רכב LEAPMOTOR, דגם T03 / צילום: רונן טפלברג

הכתבה בשיתוף מטרו מוטור

מאז 2019, אז ניתן כבר היה לדבר על נתח מינימלי של מסירות רכבים חשמליים בישראל, נראה כי כל שנה מתחוללת התקדמות משמעותית בתחום. ב-2019 השוק התמקד בעיקר ברכבי יוקרה; שנה לאחר מכן, ב-2020, החלו להיכנס לשוק גם דגמים משפחתיים שלא נחשבים לדגמי יוקרה, אך עדיין היו בעלי תג מחיר גבוה יחסית; ב-2021, עם ההתאוששות של המשק ממשבר הקורונה, חל זינוק משמעותי במסירות כלל כלי הרכב החשמליים - עם כ-11 אלף מסירות שמהוות 3.8% מהשוק; הבשורה המשמעותית של 2022 ולקראת 2023, היא ההרחבה של קטגוריה מבוקשת במיוחד לשוק החשמליות - המכוניות האורבניות. מה תהיה, אם כן, ההשפעה של הנסיעה החשמלית בעיר ואילו יתרונות היא תציע לנהגים בקטגוריה?

ככלל, בקטגוריות הרכבים האורבניים נמצאות מכוניות המיני עם 8.6% מהמסירות בשנת 2021, והסופר מיני, עם 11.1%. יחד, הן חולשות על כחמישית משוק הרכבים בישראל. בין אם כרכב של צעירים שמתגוררים בערים וזקוקים לו לנסיעות קצרות בתוך העיר, כרכב שני במשפחה או לחלופין, עבור נהגי הגיל השלישי. בחודש שעבר החל היבואן "מטרו מוטור" לשווק בישראל את הרכב החשמלי של מותג LEAPMOTOR (ליפמוטור) הסיני, מיני T03. מדובר במהלך שמרחיב את שוק החשמליות ומגיש אותו לקהל יעד חדש, שמהווה נתח משמעותי בשוק הרכבים.

זמן טעינה קצר ומרחק נסועה גדול

לקטגוריית המיני, שאליה משתייכת ליפמוטור T03, מאפיינים ייחודיים שמעניין לבחון אותם בהקשר של הרכבים החשמליים. רכבי המיני נבחרים בדרך כלל מכמה סיבות - תג המחיר הלא גבוה שמשאיר לקונים יותר כסף בכיס, חיסכון בדלק וכמובן, הגודל. בכך, הם גם מתאימים למרחקי נסיעה קצרים יחסית, שמאפיינים את הנהיגה האורבנית.

רכב LEAPMOTOR, דגם T03 / צילום: רונן טפלברג
 רכב LEAPMOTOR, דגם T03 / צילום: רונן טפלברג

כניסת הרכבים החשמליים לקטגוריה הזאת יכולה להעצים את היתרונות הללו. על פי נתוני היצרן, כרכב חשמלי, ה-T03 הוא חסכוני במיוחד, עם כ-280 ק"מ בין טעינה לטעינה. כלומר, לא מדובר רק בחיסכון שמציעים כלל רכבי מיני שמלכתחילה צורכים פחות דלק. כאן, האלמנט החשמלי מוסיף עוד נדבך. מדובר בטווח טעינה גדול ביחס לקטגוריה, גם בהשוואה לטווחי הנסיעה החשמליים בקטגוריות גדולות יותר. כמו כן, זהו טווח נסיעה שהוא מעבר לממוצע הנסועה השבועי של מכוניות בקטגוריה, שמתמקדות כאמור בנסיעה בתוך העיר. זאת בנוסף לזמן טעינה מהיר שמדווח היצרן של בין 3.5 שעות בטעינת AC ל-36 דקות בטעינת DC. תוצאה של סוללת ליתיום LFP עם קיבולת של 41.2 קוט"ש, שמספקת מספיק זמן טעינה.

לפרטים נוספים על LEAPMOTOR T03 הקליקו כאן>>

כדי להבין את נושא החיסכון, ניקח כדוגמה כמה ימי נסיעות שמאפיינים את הנהיגה האורבנית: נסיעה בבוקר למקום העבודה שמרוחק פחות מ-10 ק"מ מהבית, ואפילו מעט פחות מ-20 ק"מ, קפיצה לסופר לקניות במרחק של 3 ק"מ בדרך חזרה מהעבודה או ביקור אצל המשפחה בעיר השכנה. גם אם הנהג יטעין את הרכב אחת לכמה ימים, או אפילו פעם בשבוע, בנקודת הטעינה הביתית, בזו שסמוכה למקום העבודה או במרכז הקניות - הוא עדיין יספק לעצמו די זמן סוללה לצרכים והמסלולים שתוארו כאן. כך שלבעלי ליפמוטור T03 אין צורך בנקודת טעינה ביתית, אלא מספיקה אחת בהישג יד שבזמן קצר תטעין את הסוללה בכל נקודה שבה אנו נמצאים עם הרכב.

בנוסף, ה-T03 מרווח יחסית לקטגוריית המיני. במטרו מוטור מציינים כי כל מי שנכנס פנימה מופתע לגלות מרחב פנימי גדול, ישיבה במנח גבוה וראות נהג מעולה. גודל תא המטען בנפח 210 ליטר, כשבהורדת המושב האחורי (בלחיצה אחת פשוטה) הוא גדל לנפח של 530 ליטרים.

אבזור עשיר מעבר לנהוג במכונית מיני

רכבי המיני באופן כללי מאופיינים בעיצוב ואבזור בסיסיים יחסית, בין היתר כדי לשמור על תג המחיר הנמוך שלהם. אלמנטים כמו גג נפתח, מערכת בידור ופיצ'רים טכנולוגיים משוכללים בדרך כלל לא נמצאים בהם. אלא אם מדובר ברכב שמשתייך למיני מבחינת הגודל, אך לקטגוריית הפרימיום מבחינת האבזור והיוקרה.

רכב LEAPMOTOR, דגם T03, עיצוב פנים / צילום: רונן טפלברג
 רכב LEAPMOTOR, דגם T03, עיצוב פנים / צילום: רונן טפלברג

דווקא כאן, הליפמוטור T03 מציג גישה שונה ורמת אבזור גבוהה בהרבה מהממוצע בקטגוריה. הוא מגיע עם גג שמש פנורמי בגודל 42 אינץ', ועם תריס חשמלי הניתן לפתיחה ולסגירה. בתוך הרכב מסך מולטימדיה גדול (10.1 אינץ'), מסך מחוונים דיגיטלי, 11 חיישני חנייה גם אחוריים וגם קדמיים, עם מצלמת רוורס מובנת. בנוסף, הוא מציע תמיכה ב-Apple CarPlay ו-Android Auto, שלושה מצבי נהיגה והיגוי, הנעה ללא מפתח ועוד.

במטרו מוטור, שמייבאת ומשווקת כאמור את רכבי ליפמוטור בישראל, מציינים כי היצרנית נחשבת לצומחת ביותר בסין בשוק החשמליות - עם למעלה מ-100 אלף רכבים שנמסרו בעולם, צמיחה של 220% ביחס לשנה שעברה. החברה אף הונפקה השנה בבורסת ניו-יורק. למעט ה-T03 שנכנס לאחרונה לישראל, החברה משווקת שני דגמים חשמליים נוספים: ה-C01 (סדאן) ו-SUV) C-11).

כאמור, בעוד שהמלאי של רכבים חשמליים לא מעטים אזל, ויחודש רק לאחר עליית המס ב-2023, בישראל דגם המיני של ליפמוטור ניתן לרכישה מיידית. מה שיאפשר גם לחסוך את עליית המס הצפויה וגם ליהנות מיתרונות נסיעה אורבנית חשמלית.

לפרטים נוספים על LEAPMOTOR T03 הקליקו כאן>>

צרו איתנו קשר *5988