תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

מגזר המולטיפמילי: "העלאת הריבית מורידה את מחירי הנכסים ודוחפת את התשואות מעלה"

מגזר המולטיפמילי שנהנה מצמיחה במהלך שנים רבות וצלח את משברי העבר בצורה מיטבית, נכנס כעת לתקופה מאתגרת • בטריון פרופרטיס מארה"ב, המשקיעה בסקטור מאז שנת 2005, ושהינה אחת משותפותיה האסטרטגיות של פרופימקס בארה"ב, מאמינים כי תנאי השוק יזמנו הזדמנויות רכישה ייחודיות

השקעה בסקטור המולטי פמילי של פרופימקס בארה''ב / צילום: Profimex
השקעה בסקטור המולטי פמילי של פרופימקס בארה''ב / צילום: Profimex

הכתבה בשיתוף פרופימקס

משקיעים בסקטור המולטיפמילי (מקבצי דיור להשכרה), בארה"ב נהנו בשנים האחרונות מעליית שווי הנכסים ומביקושי שיא, כך אומרים בפרופימקס, הפועלת כבר עשור שלישי בעולם ההשקעות האלטרנטיביות עבור משקיעים כשירים. עוד מציינים שם כי 2021 נחשבה לשנה טובה במיוחד עבור הסקטור ואופיינה בביקושי שיא מצד השוכרים, שיעורי תפוסה גבוהים, וזינוק בדמי השכירות: שכר הדירה החודשי הממוצע ברחבי ארה"ב עלה בשנת 2021 בכמעט 16% ובמספר שווקים ב"רצועת השמש" (מדינות כגון קליפורניה, פלורידה, אריזונה ועוד), אף נרשמו עליות שהגיעו לשיעור של 25%. על פי נתוני חברת המחקר Marcus & Millichap שכר הדירה הממוצע כעת עומד על 1,788 דולר.

כחלק מהשפעות האינפלציה, מסבירים בפרופימקס, יותר אנשים בוחרים לגור בשכירות במקום לרכוש בית ולכן, למרות ששנת 2022 התאפיינה בהתמתנות הביקושים, במיוחד ברבעון השני, מחירי הבתים הגבוהים לצד ריבית המשכנתאות הגבוהה הובילו להגדלת הפער בין דמי השכירות החודשיים (אף לאחר עלייה) למשכנתא והשאירו משפחות בשוק השכירות.

"השוק נמצא בנקודה ייחודית"

עם זאת, עבור משקיעים במולטיפמילי הנתונים הכלכליים עשויים להתפרש לכאן ולכאן. הריבית הגבוהה עשויה להקשות על מימון רכישות חדשות ומחזור הלוואות קיימות, אולם כאן, סבורים בפרופימקס, טמונה הזדמנות גדולה עבור שחקנים מקומיים בעלי היכרות טובה עם השוק המדובר, מידע על נכסים והון זמין להשקעה, כמו טריון פרופרטיס, משותפותיה של פרופימקס, שקרן הנדל"ן השישית שלה, Profimex CircleOne VI, מגייסת בימים אלו הון להשקעות נדל"ן בחו"ל, שרובו יושקע בנכסים בארה"ב.

טריון פועלת מלוס אנג'לס וממיאמי ומתמחה במולטיפמילי מאז שנת 2005. החברה ביצעה לאורך השנים למעלה מ-40 מימושים של מקבצי דיור, מתוך השקעות בשווי 1.8 מיליארד דולר וצלחה תקופות של גאות ושפל לאורך שנות פעילותה.

לדברי מקס שרקנסקי, ממנהלי טריון, שנמצא עם עמיתיו בביקור בישראל לפגישות עם משקיעי פרופימקס, השוק נמצא בנקודה ייחודית למשקיעים: "תקופה ארוכה ראינו עלייה במחירי השכירות עקב האינפלציה, שנגרמה בשל הזרמת כסף לשווקים והדבר הוביל לעלייה במחיר הנכסים וללחץ על התשואות. כעת הבנק המרכזי מעלה את הריבית, דבר שמוריד את מחירי הנכסים ונותן דחיפה לתשואה למעלה. אנחנו צופים הזדמנויות שלא ראינו מספר שנים".

משקיעים כשירים, לקבלת פרטים על הקרן השישית Profimex CircleOne VI, והיסטוריית הביצועים המלאה שלנו במשך למעלה מ-25 שנות פעילות, לחצו כאן>>

*פרסום זה נועד למטרות שיווקיות בלבד, ואין בו משום יעוץ ו/או הצעה ו/או הזמנה לבצע השקעה או רכישה כלשהי ו/או משום תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.

צרו איתנו קשר *5988