מצלמות ומעבדים בשדה: למה אינטל משקיעה בטרקטורים

חברת Bluewhite הישראלית השלימה פיילוט עם ענקית השבבים אינטל, במסגרתו נבחן השימוש ברשתות סלולר פרטיות כתשתית להפעלה של חווה חקלאית אוטונומית באזורים שבהם אין תשתית תקשורת איכותית • אלון אשר, סמנכ"ל הפיתוח העסקי בחברה: "הדור הצעיר חוזר אל השדה, הפעם כמפעיל של רובוטים מתוחכמים" • אירועים ומינויים

בן אלפי, מנכ''ל bluewhite ומנכ''ל אינטל, פט גלסינגר, באירוע Intel Vision שהתקיים בטקסס, ארה''ב / צילום: צוות Bluewhite
בן אלפי, מנכ''ל bluewhite ומנכ''ל אינטל, פט גלסינגר, באירוע Intel Vision שהתקיים בטקסס, ארה''ב / צילום: צוות Bluewhite

סנסורים בחזית, תקשורת על הגג ומערכת בוכנות שמתלבשת על הגז, הברקס והגיר - כך ייראה הטרקטור החדש, שיעבוד בשדות מרוחקים עם הטכנולוגיה של חברת Bluewhite הישראלית.

לאחרונה השלימה החברה פיילוט עם ענקית השבבים אינטל, שבו נבחן השימוש ברשתות סלולר פרטיות, כתשתית המאפשרת הפעלה של חווה חקלאית אוטונומית באזורים שבהם אין תשתית תקשורת Wi-Fi איכותית.

הפיילוט נערך במשך מספר חודשים בשטח של כרם ענבים בקליפורניה, ובמסגרתו הותקנו על גבי כלים חקלאיים - ובהם טרקטורים - ערכות אוטונומיות של בלו-ווייט הכוללות חבילת חיישנים, מצלמות, מערכת ניווט ומעבדי קצה רבי עוצמה של אינטל, שמאפשרים לבצע עיבוד נתונים מתקדם בכלי עצמו. בשטח היקב הותקן גם שרת-קצה של אינטל, ששימש כצומת של תעבורת מידע בין הכלים החקלאיים, ובינם לבין הענן.

באמצעות הערכה, הכלי החקלאי מסוגל לבצע, באופן אוטונומי או בשליטה-מרחוק, פעולות כמו ריסוס, גיזום, כיסוח וטיפול בקרקע. למעשה, הטרקטור שהשתתף (בהצלחה) בניסוי הפך למנוע איסוף נתונים, שניתן לנתח ולהזין מחדש. כך, המגדלים יוכלו לאסוף ולשתף רשויות במידע על זיהום האוויר והקרקע ובקרת מי ההשקיה, ולתקשר טוב יותר עם העובדים בחווה.

שיתוף-הפעולה נולד במעבדת החדשנות הפתוחה לדור החמישי שבוושינגטון, המקדמת שיתופי-פעולה בין סטארט-אפים לענקיות טכנולוגיות כמו אינטל, מיקרוסופט ודל. לדברי אלון אשר, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של בלו-ווייט, "לאחר שנים של נטישת עובדים מענף החקלאות לטובת עבודות קלות יותר או טכנולוגיות יותר, הדור הצעיר חוזר אל השדה, הפעם כמפעיל של רובוטים מתוחכמים".

חברת Bluewhite הוקמה ב-2017 על ידי יאיר שחר (סמנכ"ל תפעול), בן אלפי (מנכ"ל) ואבירם שמואלי (סמנכ"ל טכנולוגיות). היא מתמקדת בתחום החקלאות, אך עוסקת גם בתחבורה וביטחון. החברה מעסיקה כ-120 עובדים, 90 מהם בישראל. השוק המרכזי שלה הוא קליפורניה, היא פועלת גם באירופה, ובהמשך צפויה לפעול גם בישראל. עד כה גייסה בלו-ווייט כ-50 מיליון דולר.

הסטוק משיקה אתר ומרכז לוגיסטי

רשת הסטוק ממשיכה להרחיב את פעילותה, ולאחר פתיחת סניף הדגל בפתח תקווה וסניפים ראשונים בחברה הערבית, משיקה אתר אונליין חדש. במקביל הוקם במישור אדומים מרכז לוגיסטי שבו תרוכז פעילות האריזה וההפצה, אשר מתפרס על פני כ-2,000 מ"ר. עלות המהלך עומדת על 1.5 מיליון שקל.

בחודשים הקרובים צפויים להתווסף מוצרים נוספים לאתר, והוא יכיל את כל הפריטים שנמכרים בחנויות, ביניהם מוצרי עיצוב לבית, טקסטיל, כלי מטבח, צעצועים ומוצרי הבישול והאפייה של מותג הבית Cameo.

"אנו הראשונים לבנות אתר בסדר גודל כזה לרשת דיסקאונט, ואנו צופים שהוא יהפוך למכפיל כוח עצום עבורנו", אומרת מורן רחמים ברכה, סמנכ"לית שיווק ודיגיטל של הרשת. "לבנות אתר שכולל המון ממשקים ואלפי מוצרים שמתחלפים מדי יום זה לא דבר של מה בכך. בשנתיים האחרונות הכנו קרקע יציבה לשיווק מתאים ונכון לאתר, וכעת לאחר תקופת הרצה קצרה והביקוש הגבוה, אנו צופים שהאתר יעשה מהפכה בשוק".

שירה ספיר

בתאגיד רוצים מדידת רייטינג גם בדיגיטל

תאגיד השידור הציבורי מצרף את שחר להב רז כפרויקטור שייקדם את סוגיית המדידה האחודה של הטלוויזיה והדיגיטל. למעשה, להב רז ירכז את האתגרים הטכנולוגיים והמחקריים בנושא, ויבנה מודל מדידה אחודה לכלל התוכן של התאגיד. במסגרת המהלך ייבחנו גם שיתופי-פעולה בארץ ובעולם עם גופי תוכן ומחקר, וייבחר המודל הרלוונטי.

בתאגיד מעוניינים לשלב את נתוני הצפייה הלינארית בטלוויזיה (המתפרסמים על ידי ועדת המדרוג) עם נתוני הצפיות בפלטפורמות הדיגיטל. זאת מתוך הבנה כי תוכניות התאגיד זוכות במצטבר לעשרות מיליוני צפיות בדיגיטל, שאינן באות לידי ביטוי בטבלאות הרייטינג בגרסתן הנוכחית. כך, למשל, הסדרה "המפקדת" רשמה יותר מ-5.5 מיליון צפיות בעונתה השנייה, ואילו "קופה ראשית" רשמה כ-83 מיליון צפיות בעונה השלישית.

שחר להב רז / צילום: יח''צ
 שחר להב רז / צילום: יח''צ

להב רז, 47, כיהן בעבר כמנהל לוח השידורים של קשת וכן במחלקת המחקר של הערוץ, עבד בסקיי מדיה לונדון בפרויקט CFLIGHT למדידה אחודה, ושימש כמ"מ מנהל מחלקת מחקר בתאגיד.

נבו טרבלסי

מצנח הזהב

דינה שובל מונתה למנכ"לית חטיבת האוכל בשטראוס ישראל.

אורן הניג מונה לסמנכ"ל חטיבת הדאטה באלעד מערכות.

מיכאל בנוולגי מונה למנכ"ל חברת ניהול התיקים של הראל פיננסים. קודם לכן כיהן כמנהל ההשקעות הראשי.

מיכאל בנוולגי / צילום: יח''צ הראל
 מיכאל בנוולגי / צילום: יח''צ הראל

דן אנציו, 48, מונה לסמנכ"ל השיווק של Ready Group, המתמחה בפיתוח חומרה ותוכנה לארגונים.

דן אנציו, מנכ''ל השיווק של Ready Group / צילום: אייל פאר
 דן אנציו, מנכ''ל השיווק של Ready Group / צילום: אייל פאר

עינת ישראלי תכהן כמנכ"לית חברת המיתוג והאסטרטגיה SHAKE DESIGN. קודם לכן כיהנה כסמנכ"לית השיווק של נייקי.

עינת ישראלי, מנכ''לית שייק דיזיין / צילום: גל בן זאב
 עינת ישראלי, מנכ''לית שייק דיזיין / צילום: גל בן זאב

אביתר כהן, 39, מונה לסמנכ"ל כספים בקבוצת האופנה בריל.

אביתר כהן / צילום: אסף לוי
 אביתר כהן / צילום: אסף לוי

חדשות טובות

עמותת "יוזמות עתיד" משיקה תוכנית יזמות עסקית בשיתוף עם בנק לאומי, במטרה ליצור עבור נשים בגילאי 60 ומעלה אלטרנטיבה תעסוקתית שמובילה לעצמאות כלכלית.