איך הבינה המלאכותית תשפיע על ענף הפרסום?

מפגש נוסטלגי נערך במשרדי ברוקנר יער לוי בתל אביב, בו השתתפו כ־200 מיוצאי משרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי, שנרכש לפני 12 שנה על ידי תאגיד הפרסום Y&R • רמי שלמור: "אני מאמין שהתחרות תתפוס נתיבים חדשים. זו תקופת ביניים, והענף ימצא את הכיוון האמיתי והנכון לו" • אירועים ומינויים

מימין לשמאל:  אורי עיני, רמי שלמור, גדעון עמיחי וערן גפן / צילום: א. שיימן
מימין לשמאל: אורי עיני, רמי שלמור, גדעון עמיחי וערן גפן / צילום: א. שיימן

כ־200 מיוצאי משרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי, שהיה אחד הבולטים בענף ונרכש לפני 12 שנה על ידי תאגיד הפרסום Y&R, ערכו מפגש נוסטלגי במשרדי ברוקנר יער לוי בתל אביב. מאז הרכישה חלק מעובדי ומנהלי המשרד התברגו בעולמות הפרסום והשיווק, וחלקם התנתקו מהתחום. "בתקופתנו המשרדים היו אלה שבנו את האסטרטגיה ללקוחות, וזה נפל ישירות על האוזן של המנכ"ל והדירקטוריון", נזכר רמי שלמור, אחד ממייסדי המשרד.

"היום החברות הורידו את דרגת הטיפול למנהלי שיווק, ומשרד הפרסום איבד את העליונות שלו. בזמנו הבריף נכתב על ידינו, והלקוח היה רק מאשר. היום זה בדיוק הפוך: הם מכתיבים למשרדי הפרסום את האסטרטגיה ואת הבריף, והמשרדים רק נותנים פתרונות קריאטיביים.

"אם פעם הבאנו המון פרסים מחו"ל, היום אין כזאת כמות. זה מוכיח שלענף בארץ היה משקל מאוד גדול בעולם כולו, והיום הרבה פחות. גם המצב הכלכלי לא כל כך טוב, ולכן הלקוח כבר לא מאפשר למשרד הפרסום להתפרע. רוצים פתרונות יותר מכירתיים, הארד סייל, פחות קמפיינים קריאטיביים לחלוטין".

מצב הנשים בענף השתפר?
"היו נשים בתפקידים בכירים גם בעבר, כמו טובית שלומי ושירה מרגלית. אצלנו לא היפלו נשים לרעה במשכורות. לחלק מהנשים אפילו היה פור על הגברים, כי הן הביאו איכויות יותר גבוהות. אני מניח שזה היה גם במשרדים אחרים אז".

איזה עתיד אתה רואה לענף הפרסום?
"בעולם שבו למשפיענים יש חשיפה יותר גדולה ברשתות החברתיות מאשר למדיות הקונבנציונאליות, המאמץ הפרסומי עובר אליהם. הם עושים את העבודה שפעם אנחנו עשינו כפרסומאים. בתקופתנו לא היה דבר כזה, מישהו עם יותר עוקבים מקשת, רשת וידיעות אחרונות. מצד שני, חברות יכולות לחסוך בהוצאות, בגלל שהמדדים כל כך מדויקים, הכסף לא מתבזבז אלא הולך בצורה מדויקת לקהל המטרה.

"התפקיד של הפרסומאי יהיה להגדיר מה הוא רוצה לקבל מה-AI, והיא תיתן את הפתרונות הקריאטיביים. זה יפגע בענף מאוד, כי אנשים יאבדו את עוצמת היצירה ויכולת החשיבה היצירתית. הרי עד היום התפארו ביכולת הקריאטיבית של האנשים, ועכשיו המשרד הופך למתאם בין זרועות, וכבר לא יוצר בעצמו. אני מאמין שהתחרות תתפוס נתיבים חדשים. זו תקופת ביניים, והענף ימצא את הכיוון האמיתי והנכון לו".

את המפגש יזם יורם לוי, היום שותף במשרד ברוקנר יער לוי, ולאירוע הגיעו בין היתר המייסדים רמי שלמור וגדעון עמיחי (שלומי אבנון נעדר), אורי עייני (היום מנכ"ל אדלר חומסקי), ערן גפן, יורם רובניגר, טל ריבן ואחרים.

אזור התעשייה:
כמה מרוויח בוגר לימודי הנדסת מחשב?

לימודי הנדסת מחשבים הם מענפי הלימוד הנחשבים לאטרקטיביים במיוחד, בעיקר בשל רמות השכר המאפיינות את בוגריהם גם בשנים כלכליות קשות יותר. עד כמה באמת משתלם לעשות תואר ראשון בתחום? נתונים שפרסם לאחרונה אתר עבודאטה של מערך הדיגיטל הלאומי שופכים אור על הנושא.

ראשית, מדובר בלימודים הנמשכים בין שלוש לארבע שנים, כאשר רק 45% מהסטודנטים מסיימים אותם בזמן. נכון ל-2022, 86% מהבוגרים מועסקים כעבור 4-3 שנים מסיום הלימודים. מהנתונים עולה כי גובה השכר החודשי הממוצע עומד על כ-18 אלף בשנתיים הראשונות לאחר סיום התואר הראשון, מזנק ל-29.5 אלף אחרי חמש-שש שנים, ומגיע לכ-34 אלף שקל אחרי עשור מסיום הלימודים.

כאשר בוחנים את השכר אחרי חמש-שש שנים לפי מוסדות הלימוד עולה כי בוגרי הטכניון נמצאים במקום הראשון עם כ-41 אלף שקל, ובוגרי האוניברסיטה העברית במקום השני עם כ-38.5 אלף שקל. במקום הראשון מבין המכללות נמצאת שנקר, עם שכר של 30.5 אלף שקל לבוגר (מקום 5 בדירוג הכללי).

ברימאג תשווק מקררי יין

חברת ברימאג קיבלה את הזיכיון הבלעדי לייבוא ושיווק של המותג הצרפתי לה סמולייר (La Sommeliere) מבית FRIO, המתמחה בפתרונות קירור ואחסון יינות, בהשקעה ראשונית של כ-800 אלף שקל. במהלך השנה צפויה להכנס לשיתופי פעולה נוספים עם מותגים אחרים בקטגוריה. למותג קיימת אפליקציה (VINOTAG) המאפשרת גישה לתצוגה וירטואלית של המקרר ולניהול רשימת מלאי.

לה סמולייר נוסד ב-1993 והוא מתמחה בייצור מקררי יין ביתיים. חברת ברימאג מייבאת מוצרי חשמל ואלקטרוניקה מקנווד, בראון, בקו, LG ונוספות ועוסקת בשני תחומי פעילות עיקריים: שיווק והפצה של מכשירי חשמל ואלקטרוניקה ביתיים ומתן שירותי אחריות ותיקונים.

מצנח הזהב

דן ירושלמי מונה למנכ"ל אותנטיקס, העוסקת באימות זהויות דיגיטליות. קודם לכן שימש כבכיר בצ'ק פוינט.

דן ירושלמי / צילום: Au10tix
 דן ירושלמי / צילום: Au10tix

אודי רון מונה למנכ"ל חברת חשבים מקבוצת Guideline, העוסקת במתן פתרונות בתחום הפינטרק והליגלטק.

אודי רון / צילום: סטודיו פראג'
 אודי רון / צילום: סטודיו פראג'

שרגא מור מונה למנכ"ל חברת המשחקים פלאריום.

אפרת סיימון מונתה לסמנכ"לית מחשוב וטכנולוגיה של בנק יהב. קודם לכן שימשה כמנהלת מערך מחשוב הקורונה במשרד הבריאות ולפני כן מנמרי"ת בתי החולים של הדסה.

אפרת סיימון / צילום: אילן נרינסקי
 אפרת סיימון / צילום: אילן נרינסקי

נתנאל שמר מונה לסמנכ"ל המכירות ב-YouCC טכנולוגיות, המתמחה באבטחה לסביבות הענן הארגוניות.

ח"כ לשעבר יפעת קריב מונתה לממלאת מקום מנכ"ל תיקון עולם-קנביט.

יפעת קריב מ''מ מנכלית תיקון עולם / צילום: תומר קצב
 יפעת קריב מ''מ מנכלית תיקון עולם / צילום: תומר קצב

מורן ניניו, 38, מונתה לסמנכ"לית משאבי האנוש בסאני תקשורת.

מורן ניניו, סמנכ״לית משאבי האנוש סאני תקשורת / צילום: אופיר שלום
 מורן ניניו, סמנכ״לית משאבי האנוש סאני תקשורת / צילום: אופיר שלום

מאשה קוסקי זק"ש מונתה לסמנכ"לית מותג ב-accessiBe, המתמחה בפיתוח מוצרים טכנולוגיים ושירותים להנגשת אתרי אינטרנט לאנשים החיים עם מוגבלויות.

חדשות טובות

הנהלת שופרסל ועובדי המטה קיימו אירוע "תורמים אורזים" יחד עם ארגון לתת, שבמסגרתו ארזו העובדים 4,800 חבילות מזון עבור משפחות ללא ביטחון תזונתי, בשווי של 720 אלף שקל. האירוע התקיים במרכז הלוגיסטי של קמעונאית המזון בראשון לציון.