ג'יי.פי מורגן ירכוש את בנק פירסט ריפבליק אחרי שקרס

הרגולטור בקליפורניה קיבל את השליטה בבנק, וכעת הוא צפוי להימכר לג'יי.פי מורגן • הבנק דיווח בשבוע שעבר כי סבל ממשיכה של יותר מ-100 מיליארד דולר מחשבונותיו

סניף של בנק פירסט ריפבליק בסן פרנסיסקו / צילום: Associated Press, AP Jeff Chiu
סניף של בנק פירסט ריפבליק בסן פרנסיסקו / צילום: Associated Press, AP Jeff Chiu

פירסט ריפבליק בנק הועבר לשליטת המחלקה להגנה פיננסית וחדשנות של קליפורניה (DFPI), והוא צפוי להימכר לבנק הגדול ביותר בארה"ב ג'יי.פי מורגן. זאת לאחר שנסיונות החילוץ כשלו. ג'יי.פי מורגן "ייקח על עצמו את כל הפיקדונות, כולל כל הפיקדונות הלא מבוטחים, של פירסט ריפבליק", כך נמסר בהצהרה של הרגולטורים. 

מדובר בבנק השלישי שקורס בארה"ב בחודשים האחרונים, לאחר קריסת בנק סיליקון ואלי וסיגנצ'ר בנק במרץ. 

הכירו את גרג בקר, המנכ"ל שהוביל את בנק סיליקון ואלי בעלייתו ובהתרסקותו 
בכירי הפינטק שבראש טבלת השכר ומי המנכ"ל שקיבל 45 מיליון דולר במזומן 

ביום שני שעבר פרסם פירסט ריפבליק את תוצאותיו לרבעון הראשון שהראו ירידה של כ-40% בפיקדונות - יותר מ-100 מיליארד דולר יצאו מהבנק. בתגובה, מניית הבנק צנחה ביותר מ-75% בחמשת ימי המסחר האחרונים. בשנה האחרונה התרסקה המניה ב-97%. משיכת הכספים אילצה את פירסט ריפבליק ללוות כספים רבים מהפדרל ריזרב כדי לשמור על הפעילות שלו. מה שבתורו השפיע לרעה על שולי הרווח שלו מכיוון שעלות ההלוואות התייקרה משמעותית לאחר העלייה בריבית. 

הפירסט ריפבליק, שהוקם ב-1985 ונרשם למסחר בנאסד"ק ב-1986, מתמחה במתן שירותי בנקאות פרטית, בנקאות עסקית פרטית, הלוואות נדל"ן ושירותי ניהול הון, לרבות שירותי נאמנות ומשמורת, ללקוחות באזורי מטרופולין נבחרים ב-80 סניפים בארה"ב והמטה שלו נמצא בסן פרנסיסקו. בין לקוחותיו נמצאים בעלי הון וחברות חזקות, וכך לדוגמה, הבנק העניק משכנתה למארק צוקרברג.