תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

הסוד לרפואה מנצחת: שילוב בין אנושיות לחדשנות

"מודל משולב של רפואה אישית ואנושית לצד חדשנות ושימוש בטכנולוגיה מתקדמת
הוא הדרך הטובה ביותר לשיפור בריאות המטופלים שלנו" • ראיון עם ד"ר חגי פרנקל,
ראש מחוז ירושלים והשפלה במכבי שירותי בריאות

ד''ר חגי פרנקל ראש מחוז ירושלים והשפלה במכבי שירותי בריאות / צילום: עילאי כנפו
ד''ר חגי פרנקל ראש מחוז ירושלים והשפלה במכבי שירותי בריאות / צילום: עילאי כנפו

הכתבה בשיתוף מכבי שירותי בריאות

עולם הרפואה מתפתח בקצב מסחרר ורפואה דיגיטלית הפכה להיות אחד הכלים המרכזיים כיום לקבלת טיפול. אך לצד התאוצה ההולכת וגוברת של שימוש בטכנולוגיות רפואה מרחוק ושימוש בבינה מלאכותית לצרכי אבחון - קורא ד"ר חגי פרנקל, ראש מחוז ירושלים והשפלה במכבי, להמשיך ולהשקיע בקשר הבין אישי בין הרופאים למטופלים.

"קשר משמעותי בין אנשים מבוסס על יחס אישי, אמפתיה וחמלה. דבר המקבל משנה תוקף כשמדובר בבריאות ובהצלת חיים. הקשר בין המטופלים לצוותים חשוב לאין שיעור, גם בשימוש בטכנולוגיות המתקדמות ביותר. החיבור בין הגישות - האנושיות לצד החדשנות הטכנולוגית, הוא שיוצר מודל רפואה אופטימלי".

ד"ר פרנקל, ששימש כסגן קצין רפואה ראשי, חיבר גם בצה"ל בין המגמות. הוא ייסד את תחום החדשנות הרפואית בצה"ל, פעל לשילובן של טכנולוגיות פורצות דרך בחיל הרפואה, קידם פיתוח מנהיגות רפואית בהכשרות של אלפי מפקדים בסדיר ובמילואים ויזם רפורמה במערך הסיעוד הצה"לי. יוזמות שמטרתן הייתה לבנות הון אנושי מקצועי, שייתן שירות איכותי ואישי תוך שימוש בתשתית מתקדמת.

מעטפת שירות אישית ומותאמת

"המטרה המרכזית שעומדת לנגד עינינו במכבי, בהובלתה של המנכ"לית סיגל דדון-לוי, היא שהמטופלים שלנו יקבלו את השירות הטוב ביותר מלידה ועד זקנה, בשגרה ובמצבי חירום", אומר ד"ר פרנקל. "מחוז ירושלים והשפלה הוא הגדול ביותר במכבי ומאופיין באוכלוסייה מגוונת מאוד. זה מחייב אותנו לפתח מעטפת שירותים קהילתיים המותאמים
אישית לכל מגזר כדי לסייע לו לצרוך שירותי רפואה. אנו פועלים ומגייסים עשרות רופאים חדשים, מרחיבים את היצע ומגוון השירותים ומשקיעים משאבים לטובת שיפור הזמינות וחווית השירות. לאחרונה פתחנו 11 מרכזים רפואיים חדשים, הקמנו מרכז אוטיזם ראשון וייחודי מסוגו בקהילה, יזמנו הקמת מרפאה גאה ראשונה במחוז לרווחת חברות וחברי הקהילה הלהט"בית ומרפאה להפרעות אכילה ועל הפרק פיתוח מרכזי מצוינות. יוזמות אלה מקבלות חיזוק משמעותי באמצעות שותפויות עם חברות קבוצת מכבי - רשת אסותא, בית בלב, מכבי טבעי, מכבי דנט ומכבי פארם. שילוב שמייצר עוצמה של בריאות ומעטפת טיפולית הוליסטית."

חיזוק הקשר עם הרופאים - תנאי להצלחה

"אחד הנושאים החשובים ביותר שתורמים להצלחה של מכבי הוא הקשר החזק עם הרופאים, שהם המשאב היקר ביותר שלנו. רופא שירגיש מוערך ומשמעותי ייתן שירות אנושי מעולה", אומר ד"ר פרנקל. הוא מוסיף כי צוותי הרפואה והרופאים בקהילה בפרט, מתמודדים עם עומס אדיר. "המחסור בכוח אדם רפואי בישראל הוא אתגר לאומי והמדינה חייבת להיערך עם תכנית ארוכת טווח להתמודדות עם הסוגיה".

החשיבות שהוא רואה בחיזוק הקשר עם הרופאים הביאה את ד"ר פרנקל להוביל מיזמים ייחודיים במחוז ירושלים והשפלה: "מועצת הקולגות" - פורום של רופאים עצמאיים, שמסייע להנהלת המחוז בגיבוש אסטרטגיות פעולה ובהתוויית מדיניות, ו"קפה ראש מחוז"- מפגשים עם רופאים בשטח, בהם מקיימים דיאלוג משותף לשיפור וייעול השירות.

מובילים בצמיחה

לפי נתוני הביטוח הלאומי, מכבי היא קופת החולים היחידה שצומחת במספר החברים כבר 9 שנים ברציפות. גם דו"ח מכון ברוקדייל שהתפרסם לאחרונה, וסוקר את רמת השירות בקופות החולים, הצביע על כך כי מכבי היא הקופה המובילה בשביעות הרצון של מבוטחיה ביחס לשאר קופות החולים עם 91% מהחברים שהיו מרוצים מהשירות. בנוסף, 82% מחברי מכבי דיווחו על תחושת 'בריאות טובה', האחוז הגבוה ביותר מבין הקופות.

"נתונים אלה הם ההוכחה שמודל הרפואה, המשלב רפואה אנושית וחדשנות, הוא הנוסחה המנצחת", הוא אומר. "חברים בוחרים להצטרף אלינו ובוחרים להישאר איתנו כי אנחנו מעניקים להם את השירות הטוב ביותר, המקצועי ביותר והאישי ביותר".

צרו איתנו קשר *5988