קלינטון, ריטה ויזמות: משנים את העולם בעזרת טכנולוגיה

במרקש שבמרוקו התקיים אירוע הגמר של Aviram Awards • באירוע לקחו חלק חמישה סטארט־אפים מישראל, ממרוקו ומערב הסעודית, שנבחרו מבין 780 סטארט־אפים שהגישו מועמדות מרחבי המזרח התיכון • חברת QD-SOL הישראלית זכתה במקום הראשון • אירועים ומינויים

זיו אבירם, ביל קלינטון וריטה / צילום: Forbes
זיו אבירם, ביל קלינטון וריטה / צילום: Forbes

אירוע הגמר של Aviram Awards של קרן אבירם והמגזין הבינלאומי "פורבס" נערך במרקש שבמרוקו, ולקחו בו חלק חמישה סטארט־אפים מישראל, ממרוקו ומערב הסעודית, שנבחרו מבין 780 סטארט־אפים שהגישו מועמדות מרחבי המזרח התיכון.

מייסד הקרן, זיו אבירם, ראיין מעל הבמה את נשיא ארה"ב לשעבר, ביל קלינטון, שאמר כי "על עולם הפילנתרופיה להמשיך ולייצר לאנשים צעירים הזדמנות לחשוב על העתיד שלהם. המזרח התיכון למשל, הוא אזור שעתיד להיפגע באופן קשה בקרוב ממשבר האקלים.

"אני מאמין שלקיחת אחריות והנעה לפעולה של יזמים וטכנולוגיה תייצר הזדמנויות לפתח ולהוביל תחומים שדורשים מוחות חדשים. בעידן שבו רוב האנשים מתרכזים בהבדלים בינינו, ולא במשותף, תחרות Aviram Awards משקפת את מציאת המכנה המשותף בין יזמים והנעתם לפעולה".

חברת QD-SOL הישראלית - שהוקמה על ידי פרופ' לילך עמירב, שרון פימה וליאור ידידיה ב־2022, ובין משקיעיה נמנה השחקן אשטון קוצ'ר - זכתה במקום הראשון ובפרס בסך חצי מיליון דולר. הפתרון של החברה מנצל את אנרגיית השמש להפקה ישירה של מימן ירוק ממים ללא צורך בחשמל.

מימין: גיל דוידמן מנכ''ל QD-SOL, באמצע זיו אבירם ומשמאל אריק גנור VP business QD-SOL / צילום: Forbes
 מימין: גיל דוידמן מנכ''ל QD-SOL, באמצע זיו אבירם ומשמאל אריק גנור VP business QD-SOL / צילום: Forbes

למקום השני נבחרה חברה ישראלית נוספת - Carbon Blue, שזכתה בפרס בסך 100 אלף דולר. החברה מפתחת פתרון להסרת פחמן דו חמצני(CDR) שכולל גישה ייחודית לסילוק CO2 מהאוקיינוסים בעולם במקום מהאטמוספירה.

במקום השלישי הוכתרה החברה המרוקאית DeepEcho, שזכתה ב-50 אלף דולר. המיזם המרוקאי משתמש בבינה מלאכותית במטרה לסייע לטכנאי אולטרסאונד באבחון וידאו אולטרסאונד מתקדם לצורך מניעת מומים מולדים.

הערב הסתיים בהופעה של הזמרת ריטה, שנמשכה יותר משעה.

***גילוי מלא: הכותב היה אורח של קרן אבירם

הורסים ויוצרים: האירוע של פנקס 24

חגיגת אמנות לפני הריסת או חידוש מבנים הפכה בשנים האחרונות לטרנד, אולם בסוף השבוע הנוכחי יהיה לו טוויסט: הבניין ברח' פנקס 24, שעומד לעבור התחדשות עירונית, יהפוך לסדנת ענק בסגנון "עשה זאת בעצמך" בסימן מיחזור וקיימות, שמציעה למבקרים ליצור בעצמם.

מדובר באירוע שמובילה חברת Ewave Nadlan, המתמחה בהתחדשות עירונית, ויימשך שלושה ימים (חמישי-שבת). משתתפי האירוע יוכלו להשתמש במאות קילוגרמים של חומרי גלם ממוחזרים או יד שנייה שיובאו במיוחד לטובת תהליך היצירה. בנוסף הם יפגשו עשרות אמנים ואמניות שיסייעו להם ליצור - אך גם יציגו מעבודותיהם.

לפני ההריסה: צילום חוץ של המבנה בו יתקיים האירוע ברחוב פנקס 24 / צילום: עמרי דויד בן אבי
 לפני ההריסה: צילום חוץ של המבנה בו יתקיים האירוע ברחוב פנקס 24 / צילום: עמרי דויד בן אבי

כל דירה בבניין תשמש מתחם יצירה עצמאי, ובעל קונספט אמנותי אחר - מסדנת עיצוב ונגרות לבניית ריהוט בר קיימא ועד סדנת דמיון בעץ לילדים, סדנת שתילה וסדנה לעיצוב ובנייה של גופי תאורה. אוצר האירוע הוא עמרי דויד בן אבי. בנוסף, קירות חזית הבניין שבקומה הראשונה יוסרו, והיא תיפתח להופעות מוסיקליות שניתן יהיה לצפות בהן מהרחוב, וכן ישודרו בלייב סטרימינג.

אין זה האירוע הראשון ש-Ewave Nadlan מובילה: בעבר ביצעה מחווה לקולנוע זוהר ומועדון הליקוויד, ששכנו במבנה ישן שנהרס ונבנה מחדש בדרך שלמה 117, הציעה פופ אפ גאלרי עם מיקוד באמנות גראפיטי ברחוב הקונגרס, והובילה מיזם גראפיטי שבו ניתנה לאמני רחוב אפשרות ליצירה חופשית על גדרות הפרויקטים שלה בדרום תל אביב.

"בכל אירוע של הריסה ובנייה מחדש של בניין בלב עיר צפופה תמיד יהיו יסודות של טראומה לשכונה ולשכנים", אומר אסף כהנר, מנכ"ל Ewave Nadlan. "חשבנו איך נוכל לתרום לסביבת המגורים כבר בשלב הזה, והפתרון הוא אירוע יצירה ענק, אטרקציה חברתית-אומנותית, שמטרתה לאפשר לציבור הרחב ליצור במו ידיו, להתחכך עם ערכים של קיימות ומחזור, ולייצר פלטפורמה עירונית לחיבורים וקישורים בין אנשים מתחומים שונים".

מצנח הזהב

עו"ד עמית פרסיקו, 42, מונה לסגן נשיאה ומנכ"ל "עזריאלי, מכללה אקדמית להנדסה" בירושלים.

עו''ד עמית פרסיקו / צילום: מכללת עזריאלי
 עו''ד עמית פרסיקו / צילום: מכללת עזריאלי

רוני אראל-גינזבורג מונתה למנהלת אגף סחר וציוד קצה של קבוצת התקשורת פרטנר. קודם לכן שימשה כמנהלת המותג הפרטי life של סופר-פארם.

מנכ"לית SAP סתוית נבון עוזבת את תפקידה בסוף השנה, לאחר כ-21 שנים בחברה.

קרולין חישין מונתה לסמנכ"לית השיווק וחוויית האדם במרכז הרפואי שיבא.

מירי לוין, 49, מונתה לסמנכ"לית אגף מכירות ושירות בביטוח ישיר.

איילת גביש מונתה לסמנכ"לית משאבי האנוש בלוקוסוויו, שפיתחה פלטפורמה לניהול פרויקטים בתחום תשתיות האנרגיה.

חדשות טובות

הג'וינט העניק 180 אלף שקל לשני סטארט־אפים ישראלים בתחום האגרוטק שפועלים עם שותפים בדרום אפריקה, במסגרת תוכנית TOV - Tikkun Olam Ventures, שנמשכה שנה. מטרת הפרויקט היא לתת ידע וכלים לעבודה עם חקלאים בעלי משקים קטנים במדינה.

גאווה עירונית: המדד הגאה ברשויות המקומיות מתפרסם מדי שנה בסמוך לאירועי הגאווה, ובודק את יחסן של רשויות מקומיות ברחבי הארץ לקהילת הלהט"ב. השנה נספרו 85 ערים ורשויות מקומיות שבהן פועלות התארגנויות גאות שמלוות על ידי האגודה למען הלהט"ב. במקום הראשון במדד ממוקמת גבעתיים, ובמקום השני רמת גן. תל אביב נמצאת רק במקום החמישי.

"הקהילה הגאה היא חלק בלתי נפרד מרמת גן", אומר כרמל שאמה הכהן, ראש העירייה. "נמשיך לתמוך בקהילה לא רק בדיבורים אלא במעשים, באמצעות פעילויות חברתיות, זהותיות ותרבותיות, העברת חוקים עירוניים כמו החוק להכרה בנישואים של זוגות גאים וקידום שיח של סובלנות והכלה".