אהבה יקרה: חמישית מאוהדי הספורט מוציאים יותר מ-6,000 שקל בשנה

18% מהאוהדים הוציאו בשנה החולפת יותר מ-6,000 שקל על פעילויות ומוצרים הקשורים לקבוצות שמעניינות אותם, לפי סקר שערכה חברת הספורט-טק 365scores • "ככל שהאוהד מגיע ליותר משחקים, הוא מושקע יותר רגשית, ומשם המעבר להשקעה כלכלית הוא מהיר", מסביר עידן לוצקי, מנהל שיווק המוצר של החברה • אירועים ומינויים

אוהדי הפועל ירושלים / צילום: ברני ארדוב, הפועל ירושלים
אוהדי הפועל ירושלים / צילום: ברני ארדוב, הפועל ירושלים

עונות הכדורגל והכדורסל הסתיימו בארץ ובאירופה, וההכנות לעונה הבאה כבר החלו. בינתיים, חברת הספורט-טק 365scores ערכה סקר בקרב כ-7,000 אוהדי ספורט מישראל, כולל החברה הערבית, שבחן את הוצאות האוהדים.

22 ק"מ ושלושה מחלפים: מה צריך לקרות כדי שהארכת כביש 6 באמת תביא בשורה | ניתוח
הסיפור המדהים של איל מקיאג': מרשת כושלת לענקית ביוטי שבדרך לנאסד"ק 

מהסקר עולה כי 18% מהאוהדים הוציאו בשנה החולפת יותר מ-6,000 שקל על פעילויות ומוצרים הקשורים לענף ולקבוצות שמעניינות אותם. 18% הוציאו 4,000 שקל, 27% הוציאו 2,000-4,000 שקל, והיתר, 37%, הוציאו עד 2,000 שקל.

על השאלה עד כמה הוצאות האהדה לקבוצתך מהוות חלק משמעותי מהוצאותיך הכלליות השיבו 40% במידה רבה, 32% במידה בינונית ו-28% במידה מעטה.

הסקר בחן את תפיסות האוהדים בנוגע לנושאים שלרוב מטרידות את רובם. 31% חושבים שהוזלת מחירי המנויים והכרטיסים הבודדים חשובה יותר ממחירי המזנונים באצטדיונים, ויותר מ-40% מהאוהדים סבורים שפיצוי אפשרי לענישה קולקטיבית הוא מציאת מקום חלופי ביציע, ללא תשלום נוסף. מלבד עלות הכניסה למשחק, ההוצאה המשמעותית ביותר שצוינה היא התחבורה (31%) ואחריה המזון והשתייה (30%).

"בניית מתקנים חדשים ושיפוץ הישנים משכה בשנים האחרונות יותר אוהדים למגרשים. ככל שהאוהד מגיע ליותר משחקים, הוא מושקע יותר רגשית, ומשם המעבר להשקעה כלכלית הוא מהיר", מסביר עידן לוצקי, מנהל שיווק המוצר של 365scores.

עידן לוצקי, 365scores / צילום: עומר הכהן
 עידן לוצקי, 365scores / צילום: עומר הכהן

"כולם רוצים להיות חלק ממשהו גדול, וגם הקבוצות זיהו את הרצון הזה (באיחור לעומת העולם) ואת פוטנציאל הרווח הגלום בו, ושיפרו את מבחר המוצרים שהם מציעים לאוהדים. כשמוסיפים לזה את הוצאות התחבורה והמזון מבינים עד כמה יקר היום לאהוד קבוצת כדורגל בישראל.

"לכן אנחנו רואים הרבה קבוצות אוהדים, ללא קשר לקבוצה שבה הם תומכים, שמתאגדות לשם הוזלת חווית הכדורגל - אם זה בעלויות הכרטיסים והמנוי, המוצרים בחנויות או המזנונים".

אזור התעשייה

שי-לי נתן תכהן כסמנכ"לית האסטרטגיה של LEAD

מצטרפת חדשה למשרד הפרסום LEAD Oglivy: שי-לי נתן, 47, מונתה לסמנכ"לית האסטרטגיה. בתפקידה האחרון שימשה כמנהלת שיווק השקעות בבנק מזרחי-טפחות.

עבור נתן מדובר בסגירת מעגל וחזרה לענף הפרסום, לאחר ששימשה במשך כעשור בתפקידי פלנינג וניהול אסטרטגיה במשרדי פרסום שונים. היא תפעל תחת הבעלים ומנכ"ל המשרד רמי יהודיחה, ולצד המשנה למנכ"ל דורון ארד וסמנכ"ל הקריאייטיב עידן רגב.

שי-לי נתן / צילום: LEAD
 שי-לי נתן / צילום: LEAD

בין התקציבים הבולטים של LEAD נמנים אלטשולר שחם, קופת החולים מאוחדת, קרפור ישראל, קבוצת שלמה, בנק יהב, אגד ועוד. לדברי יהודיחה, "הצטרפותה של שי-לי וההבנה העמוקה שלה בתחום השיווק והאסטרטגיה מהווים ערך מוסף משמעותי ויתרון תחרותי עבור לקוחות המשרד".

בהתייחס לניסיונה בשני צדי המתרס אומרת נתן כי "השנים שצברתי הן בענף הפרסום והן 'בצד הלקוח' הקנו לי ראייה רחבה שמאפשרת הבנה מעמיקה יותר של האתגרים השיווקיים. לצד זה, הן הובילו אותי למסקנה שהתשוקה שלי לעשיה הפרסומית לא גוועה לרגע, ואפילו גברה".

אזור התעשייה

מחפשים פתרון לעומסים בבתי החולים

שיפור היכולות הקליניות והטיפול, וייעול יחסי העלות-תועלת שלהם, הם משימות שכל בית חולים כמעט מתמודד עמן. מתוך הבנה כי מדובר בנושא מטריד אך פתיר, החליטו שלושה גופים - סטארט-אפ ניישן סנטרל, מרכז הבריאות האמריקאי Baptist Health South Florida ומרכז החדשנות הדיגיטלית ARC בשיבא - להשיק את תחרות Hospital2Hospital.

לתחרות יוכלו לגשת (עד ה-13 ביולי) סטארט-אפים חדשניים בשלבים מוקדמים, המפתחים פתרונות להפחתת משימות אדמיניסטרטיביות עבור ספקי שירותי בריאות, ולניהול יעיל של אספקה ואיוש צוותים. הפרס לסטארט-אפ הזוכה: ביצוע פיילוט בשווי 75 אלף דולר בפלורידה.

"יצרנו קול קורא לאקוסיסטם החדשנות הישראלית, בכדי לתת מענה לעומסים במערכת הבריאות, דרך פתרונות טכנולוגיים שמגיעים לאו דווקא מהעולם הרפואי", מסביר אבי חסון, מנכ"ל סטארט-אפ ניישן סנטרל.

"באמצעות פתרונות ייחודיים ניתן לייעל תהליכים בצורה משמעותית, ולשפר את השירות. שיתוף-הפעולה עם Baptist Health South Florida ועם ARC Innovation מאפשר לבחון את הפתרונות הללו בסביבה אמיתית, ולא בתנאי מעבדה. הגישה הרחבה שלנו לסטארט-אפים בארץ מאפשרת לנו לפנות לחברות לאו דווקא מעולם הבריאות, ובכך לייצר להן הזדמנות עסקית בינלאומית".

מצנח הזהב

הראל טייב מונה למנכ"ל חברת האד-טק eTeacher. קודם לכן כיהן כמנכ"ל קריון ו-AVG ישראל.

הראל טייב מנכל eTeacher / צילום: נתנאל טוביאס
 הראל טייב מנכל eTeacher / צילום: נתנאל טוביאס

קרלטון רוז, עד לאחרונה נשיא צי הרכב העולמי של UPS, מצטרף לדירקטוריון REE, המפתחת רכיבים לכלי רכב חשמליים.

עידו בוקשפן ימונה למנכ"ל Pliops, המפתחת מעבדי אחסון עבור מרכזי נתונים מבוססי ענן. קודם לכן כיהן כסגן נשיא בכיר באנבידיה.

תמיר עזרזר מונה לסמנכ"ל פיתוח השבבים של אנבידיה ישראל. אולגה שרן, דירקטורית בכירה בחברה, תכהן כמנהלת קבוצת הענן בחטיבת התוכנה.

פטריסיה צימרמן מונתה למנהלת מחוז מרכז בשירותי בריאות כללית. קודם לכן שימשה כאחות ראשית של הקופה וכראש אגף סיעוד בתי חולים.

פטריסיה צימרמן / צילום: רמי זרנגר
 פטריסיה צימרמן / צילום: רמי זרנגר

קסניה טיכונוב, 28, מונתה למנהלת השיווק של חברת הפינטק morning (לשעבר חשבונית ירוקה).

קסניה טיכונוב / צילום: עומר פרידמן
 קסניה טיכונוב / צילום: עומר פרידמן

חדשות טובות

האירוע השנתי של עמותת ידידי סורוקה, בראשות אשר גרינבאום יו"ר עמותת הידידים ואורנה מיארא, מנהלת העמותה, התקיים באמפי עומר בהשתתפות כאלף אורחים, ובהם אנשי עסקים, ראשי ערים ורשויות בדרום, וכן חברי הנהלת כללית וסורוקה. באירוע נאספו כ-5 מיליון שקל לטובת הקמת יחידה חדשה לטיפול נמרץ בסורוקה.

מימין: יוחנן לוקר, רוביק דנילוביץ', פיני בדש וד''ר שלומי קודש / צילום: דני בן דוד
 מימין: יוחנן לוקר, רוביק דנילוביץ', פיני בדש וד''ר שלומי קודש / צילום: דני בן דוד

התורמים מרכזיים הם הקרן לידידות ו-ICL Group, וכן ועד עובדי מפעלי ים המלח, ועד עובדי רותם אמפרט, ועד מכתשים אדמה, קרן אהרון גוטרווירט ואחרים. האלוף במיל' ויו"ר דירקטוריון כללית יוחנן לוקר, והמנכ"ל אלי כהן, הכריזו על מאצ'ינג (מימון תואם) של כללית לתרומות שנאספו.