בנק לאומי יעניק ריבית של 2% על יתרה של עד 25,000 שקל בחשבון העו"ש

קבלת הריבית מותנית בלקיחת משכנתה בבנק, היקף עסקאות חודשי של לפחות 4,000 שקל בכרטיס האשראי של לאומי או תיק ניירות ערך בבנק • במקביל, הבנק מבצע הפחתה של עד 2% בשיעור הריבית הנגבית על המינוס בחשבון העו"ש של לקוחות פרטיים

מנכ''ל בנק לאומי, חנן פרידמן / צילום: אורן דאי
מנכ''ל בנק לאומי, חנן פרידמן / צילום: אורן דאי

כשאיום חקיקה לצמצום הרווחיות שלהם מרחף מעל ראשם של הבנקים, ולאחר שיחת הנזיפה שנגיד בנק ישראל אמיר ירון ערך למנכ"לי הבנקים בשבוע שעבר, עוד ועוד בנקים יוצאים בשורה של הטבות ללקוחות. 

לאחר שהבוקר הודיע בנק מזרחי טפחות כי החל מתחילת יולי הוא יציע חבילת הטבות הכוללת הצעות ערך בתחומי העו"ש והמשכנתה, כעת מודיע בנקלאומי  כי יעניק ריבית של 2% על יתרה של עד 25,000 שקל בחשבון העו"ש ללקוחות שיעבירו משכורת לחשבון בלאומי. עם זאת הבנק מתנה את התשלומים בכך שלקוחות יהיו עוד שני מוצרים בנקאיים נוספים בבנק מבין השלושה הבאים: משכנתה בלאומי, היקף עסקאות חודשי של לפחות 4,000 שקל בכרטיס האשראי של לאומי או תיק ניירות ערך בלאומי. ההטבה תקפה גם למקבלי פנסיות ותיכנס לתוקף החל מ-1 באוגוסט. 

הצעת החוק בנושא הריבית על העו"ש הושהתה רגע לפני מליאת הכנסת
פגישות מרתוניות והצעות חדשות: הלחץ על הבנקים מתחיל לחלחל
ריבית על היתרה בחשבון העו"ש? הטיפול באוברדרפט הרבה יותר משמעותי ונחוץ | פרשנות

הרובד הראשון של ההטבה כולל ריבית של 1% ללקוחות פרטיים מעבירי משכורת בלאומי עם יתרת עו"ש של עד 10,000 שקל ועם מוצר אחד נוסף בלאומי: משכנתה, מחזור עסקאות חודשי של לפחות 3,000 שקל בכרטיס אשראי של לאומי או תיק ניירות ערך. גם רובד זה תקף למקבלי פנסיות. הוא ייכנס לתוקף החל מ-1 ביולי.

במקביל, הבנק מבצע הפחתה של עד 2% בשיעור הריבית הנגבית על המינוס בחשבון העו"ש של לקוחות פרטיים, באופן הבא: הפחתה בשיעור של 2% על ריבית המקסימום במדרגה הראשונה, והפחתה בשיעור של 1% על ריבית במדרגה השנייה.

מנכ"ל בנק לאומי, חנן פרידמן, ציין כי "היינו לבנק הראשון בישראל שהודיע כי יעניק ללקוחותיו ריבית על היתרה בעו"ש, וכעת נענינו לקריאתו של נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, ואנו מכריזים על העלאה נוספת בשיעור הריבית. זאת לצד הטבות משמעותיות נוספות עבור לקוחות הנמצאים במינוס ועבור לקוחות בעלי משכנתה. מהלכים אלו, לצד שורת ההטבות חסרות התקדים שיצאנו עימם בחודשים האחרונים, יאפשרו ללקוחות שלנו לצלוח בצורה הטובה ביותר תקופה מאתגרת זו".