חנן מור בדרך למימוש חלק מהקרקעות בשדה דב

בהודעה לבורסה נכתב כי חנן מור בוחנת ליזום את המכירה לקבוצת רוכשים או לשותף "ואף החלה במגעים ראשוניים לייזום הפרויקט כאמור" • ב־2021 רכשה החברה את הקרקע ב־1.5 מיליארד שקל

חנן מור / צילום: איל יצהר
חנן מור / צילום: איל יצהר

קבוצת MORE של היזם חנן מור בדרך לממש את הקרקע היקרה בשדה דב: בהודעתה לפני זמן קצר לבורסה לניירות ערך בתל אביב היא מציינת כי היא "בוחנת ליזום את הפרויקט באופן שבו תתאפשר מכירה של מרכיבי הקרקע לבניינים השונים ואו חלקים ממנה". המשמעות הלכה למעשה: החברה שואפת לצאת מהתמונה, לגבי כל הפרויקט או לפחות לחלקו, ולמעשה לא להקים אותו בפועל.

שוכרים ומשכירים דירה? כך תקזזו את המס שאתם משלמים
אף אחד לא יודע כמה באמת עלתה תוכנית מחיר למשתכן

על פי ההודעה, החברה יוזמת למכור את הקרקע או חלקים ממנה "לקבוצת רוכשים ו/או בדרך של הכנסת שותף למגרש אחד או יותר, ואף החלה במגעים ראשוניים לייזום הפרויקט כאמור". עוד היא מציינת כי להערכתה "שווי הקרקעות בדוחותיה הכספיים של החברה אינו שונה באופן מהותי ממחירי המכירה שיתקבלו ככל שיבשילו המגעים האמורים".

הקרקע בצפון תל אביב, המיועדת להקמת 458 יח"ד, כ־1,500 מ"ר שטחי מסחר ובית מלון בן 80 חדרים הדאיגה מאוד את משקיעיה של החברה מאז החלה עליית הריבית במשק. קבוצת MORE רכשה את הקרקע בשנת 2021, במסגרת מכרז של רשות מקרקעי ישראל, תמורת 1.5 מיליארד שקל, ולצורך כך נטלה הלוואה של 1.3 מיליארד שקל, אשר מכבידה עליה מאוד.

בימים הקרובים יפורסמו הדוחות של קבוצת MORE לרבעון השני

בחודש מאי האחרון, אושרה תוכנית הפיתוח ועיצוב האדריכלות לפרויקט בידי העירייה, כך שיכלול ארבעה בניינים: אחד בן 39 קומות, עם 229 דירות; אחד בן 16 קומות, עם 70 דירות; ושניים בני תשע קומות כל אחד, ובהם 159 יח"ד ועוד 80 חדרי מלון. על פי הדו"ח של החברה לרבעון הראשון של 2023, שפורסם ביוני האחרון, ההכנסות הצפויות מהפרויקט הן כ־3.125 מיליארד שקל.

באותו דוח כבר ציינה החברה כי היא מחפשת שותף לפרויקט בשדה דב, אך שם לא דיברה על מימוש הקרקע ועל ויתור על שלב הבנייה: "החברה מקדמת את התכנון של הפרויקט במהלך שנת 2023, במטרה להתחיל את עבודות הביצוע בשנת 2024 ובשלב זה להכניס שותף", נכתב שם. "הנחת החברה התבססה על שותף בהיקף של 30% מהפרויקט". עוד ציינה שם כי עד כה השקיעה בפרויקט הון עצמי של כ־440 מיליון שקל, ובהתאם לכך מכירה של 30% מהקרקע או 30% מהחזקות החברה בפרויקט תהיה בהיקף של כ־132 מיליון שקל.

נציין כי בימים הקרובים צפויה קבוצת MORE, כמו כלל החברות הציבוריות, לפרסם את דוחותיה לרבעון השני ולמחצית הראשונה של שנת 2023, וייתכן כי גם שם יתגלו פרטים חדשים על פרויקט שדה דב ועל אפשרויות המימוש שלו בידי החברה - זאת בהמשך ל"מסע מימושים" שהיא מקיימת בחודשים האחרונים. המימוש האחרון נכון להיום הוא מכירת 18.3 דונם בנס ציונה לקרן מרתון, תמורת כ־46 מיליון שקל.