פטור מלא מ-4 חודשי משכנתה: ההטבה של מזרחי טפחות לתושבי העוטף

הבנקים ממשיכים להרחיב את המתווה של בנק ישראל לתושבים בעוטף •  בנק מזרחי טפחות מציע הטבות גם לתושבי שדרות שלא כלולים במתווה המקורי • המתווה מתרחב ויכלול גם את יישובי גבול הצפון

בנק מזרחי טפחות / צילום: איל יצהר
בנק מזרחי טפחות / צילום: איל יצהר

הבנקים לקחו בשתי ידיים את הצעת בנק ישראל להרחיב את המתווה שהוא בעצמו פרסם לתושבי העוטף, שעמדו במרכז מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר ולהציע להם הטבות, כך שלכל הפחות תהיה למי מהם שנטלו משכנתה, הקלה בהחזרים.

עלות היעדרות מהעבודה בשל המלחמה למשק: 2.3 מיליארד שקל בשבוע
הכנסת אישרה: פיצוי של עד 1.2 מיליון שקל לעסקים שנפגעו מהמלחמה
כך תהפוך המלחמה בעזה למפץ הגדול של הרשות הפלסטינית

פטור מלא מתשלום המשכנתה ל-4 חודשים

היום (ה'), הודיע בנק מזרחי טפחות כי לקוחות המשכנתה שלו מיישובי העוטף, הממוקמים במרחק של עד 7 ק"מ מהגבול עם עזה, פטורים לחלוטין מתשלום המשכנתה למשך ארבעה חודשים. כך, הם לא יצטרכו לשלם כלל את ההחזרים בחודשים נובמבר עד פברואר 2024. למעשה, מזרחי טפחות מרחיב את הצעתו מפטור לחודש אחד, לארבעה חודשים, כשהוא יהיה הראשון שיעניק פטור מתשלום החזר המשכנתה לחודש נובמבר, לתושבי העוטף ושדרות.

בנוסף, לקוחות הבנק המתגוררים בעוטף יוכלו לבקש הקפאה של ההחזרים החודשיים, ללא ריבית והצמדה וללא עמלה, לתקופה של 8 חודשים נוספים (עד נובמבר 2024). כך שמדובר בשנה של שקט עבור תושבי העוטף.

הטבות גם לתושבי שדרות

במזרחי טפחות החליטו להרחיב חלק מההטבות גם לתושבי שדרות שאינם נמנים עם היישובים בעוטף, למרות שהעיר פונתה כמעט לחלוטין בשבועות שמאז המתקפה ורבים מתושביה נפגעו באותה שבת שחורה.

הבנק מעניק פטור מלא מהחזרי המשכנתה לחודשיים (נובמבר ודצמבר 2023) לתושבי העיר, הנמנים עם לקוחות המשכנתה של הבנק. כמו כן, יוכלו לקוחות אלו לבקש הקפאה של ההחזרים החודשיים, ללא ריבית והצמדה וללא עמלה, לתקופה של עד שלושה חודשים נוספים (עד אפריל 2024).

לצד ההקלות בתחום המשכנתאות יצא לאחרונה במתווה הקלות והטבות המיועד לבעלי עסקים בשדרות ובאזור העוטף, שפעילותם נפגעה מאוד עד כדי השבתה מלאה, הכולל, בין השאר, מענק של עד 20 אלף שקל והלוואה בתנאים נוחים.

המתווה יכלול גם את יישובי הצפון

אתמול הודיע הפיקוח על הבנקים על הרחבת המתווה גם לתושבי קו העימות בצפון. מדובר על משקי בית ובעלי עסק שנמצאים ביישובי הצפון, אשר פונו ידי גורם מדינתי רשמי נכון ל-7 בנובמבר. הם יזכו להטבות המגיעות למי שנכלל במעגל הראשון כפי שהגדיר בנק ישראל מיד לאחר פרוץ המלחמה, כך שהבנקים יהיו חייבים לתת לאותם תושבים ביישובים הרלוונטיים - עד 5 ק"מ מגבול הצפון, הטבות זהות.

המתווים שגובשו מאפשרים לאוכלוסיות שנפגעו באופן ישיר מנזקי המלחמה לדחות ללא ריבית וללא עמלות, את תשלומי ההלוואות והמשכנתאות, לקבל פטור ממרבית העמלות ופטור מריבית על יתרת החובה עד לסכום של 10,000 שקל, וזאת למשך שלושה חודשים מרגע הצטרפותם ועד לסוף שנת 2023.