האופטימיות המקפצת של אילן פלד הופכת את הפרסומת למילקי לזכורה ביותר

שטראוס השקיעה השבוע קרוב למיליון שקל בפרסומת למילקי, שגם מתברגת במקום השני באהדה - כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת האהובה ביותר שייכת לקופת חולים מכבי, והשבוע מתברגת גם המתחרה - קופת חולים מאוחדת

אילן פלד וגיה באר־גורביץ' בקמפיין מילקי של שטראוס / צילום: צילום מסך
אילן פלד וגיה באר־גורביץ' בקמפיין מילקי של שטראוס / צילום: צילום מסך

השבוע חל יום האישה הבינלאומי, הזדמנות טובה לשים זרקור על מצב הפרזנטוריות בשוק הפרסום הישראלי. כאשר בוחנים את המפרסמים הגדולים - ובהם חמשת הבנקים הגדולים, ארבע חברות תקשורת, ארבע קופות חולים וחמש־שש חברות ביטוח בולטות - מגלים רק שתי נשים כפרזנטוריות מובילות. 

השוק הזה מגלגל 250 מיליארד דולר בשנה. מה חושבים עליו בגולדמן זאקס?
מייסד סוכנות הפרסום לצעירים: "2024 תהיה שנת השיווק בוואטסאפ"

הראשונה היא רותם סלע בבנק דיסקונט, שכבר חודשים אינה נראית על המסך, ולא ברור מתי תשוב. השנייה היא עדי אשכנזי, שנבחרה להחליף את גידי גוב בבזק, ועד כה הופיעה בפרסומת אחת בלבד, יחד איתו. בנוסף, עלמה זק מובילה בשיתוף עם אסי כהן את הקמפיין של קופת חולים מאוחדת. כמעט את כל יתר הקמפיינים האחרים מובילים גברים, כשמדי פעם מוצמדת להם אישה צעירה.

אסי כהן ועלמה זק בקמפיין קופת החולים מאוחדת / צילום: צילום מסך
 אסי כהן ועלמה זק בקמפיין קופת החולים מאוחדת / צילום: צילום מסך

פה ושם יש הבלחות על המסך של מותגים בהובלת נשים או נשים בשיתוף גברים, אבל השוויון עדיין רחוק, גם ב־2024. כשהמצב כה עגום, לא נותר אלא להתנחם בעובדה שהפרסומת הזכורה ביותר השבוע שייכת ל"שתי נשים" - הדמות הנשית של אילן פלד לצד גיה באר־גורביץ' בפרסומת של שטראוס למילקי.

הפרסומת המקפצת־רצה־רוקדת בסגנון הסבנטיז בואך אייטיז מנסה להחדיר בצופים קצת אופטימיות, ונראה כי הדינג אה דונג השתרש היטב בתודעה. לא רק הודות להומור, אלא גם בזכות השקעה של 950 אלף שקל בקמפיין (נתוני יפעת בקרת פרסום).

 

על־פי נתוני יפעת, המפרסם שהשקיע השבוע את התקציב הגדול ביותר הוא בנק לאומי, עם כ־1.4 מיליון שקל בקמפיין ההכנה לבגרויות לבני הנוער בעוטף (לצד בני נוער בכלל). מדובר במהלך לא טריוויאלי מצד בנק, שממשיך את המהלך שחיבר בין סטודנטים לחקלאים בתחילת המלחמה.

מבחינת קריאייטיב, לא בטוח שתלמידים ישמחו לראות את ההורים שלהם בכיתה, אפילו אם ההורה הוא גל תורן, אבל המהות מבורכת. הפרסומת מתברגת במקום הרביעי בזכירות והחמישי באהדה.

הפרסומת האהובה ביותר שייכת גם השבוע לקופת חולים מכבי ואדיר מילר, שמקבלים מדבקה מהצופים על הביקור המשעשע אצל הרופא.

לאחרונה עלה לאוויר גם הקמפיין של המתחרה, קופת החולים מאוחדת, עם הצעה דומה: לדאוג לבריאות של הלקוחות, ולא רק לטיפול במחלות. צמד הטורטלים מ"ארץ נהדרת" מציגים את אפליקציית וואו ("האפליקציה הזו עשתה לי שוויטס בראש"), ומשגרים את הקופה למקום התשיעי בזכירות והשלישי באהדה.

אדיר מילר בקמפיין קופת החולים מכבי / צילום: צילום מסך
 אדיר מילר בקמפיין קופת החולים מכבי / צילום: צילום מסך

בגזרת הבנקים בלטו השבוע שניים: מזרחי טפחות שחוזר לקדם את פיקדון קרמבולה בעזרת אריק סיני; ובנק יהב, שמציע חשבון ללא עמלות עו"ש בהובלת השחקן שאחראי לחיקוי של סיני ב"ארץ נהדרת" - ערן זרחוביץ' (למתקשים: "צדיק שנראה מדהים לגילו").

השקעה סטטית

ההשקעה בפרסום עומדת על 32 מיליון שקל, בדיוק כמו בשבוע שעבר. 

המשרד האהוב

מקאן תל אביב, אדלר־חומסקי & ורשבסקי וליד אוגליבי אחראים לשלוש הפרסומות האהובות: מכבי, מילקי וקופת חולים מאוחדת. 

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאייטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל, לרבות החברה הערבית.