זינוק של 40% במסירת המכוניות החשמליות: זו המדינה המובילה בשוק

מותגי הרכב מתוצרת סין ממשיכים לכבוש את שוק הרכב הישראלי: תפסו 19% מכלל מסירות הרכב החדשים בינואר-פברואר • נתח השוק של כלי הרכב החשמליים מכלל מסירות הרכב החדש עלה בינואר-פברואר לכ-24%, לעומת כ-14.3% בלבד בתקופה המקבילה אשתקד

משלוח ראשון של מותג הפרימיום הסיני ZEEKR / צילום: יח''צ
משלוח ראשון של מותג הפרימיום הסיני ZEEKR / צילום: יח''צ

שוק הרכב הישראלי ממשיך להפגין העדפה הולכת וגוברת לכלי רכב חשמליים בכלל, ולחשמליים מתוצרת סין בפרט - כך עולה מנתוני מסירות הרכב לחודשים ינואר-פברואר 2024, שפורסמו בשבוע שעבר. 

אלבר קיבלה זיכיון לייבא את רכבי BAIC הסינית לישראל
הסנקציות החדשות על כלי רכב מסין, וההשלכה על ישראל
בעלי רכב חשמלי? החוק שיחייב אתכם בתשלום על כל ק״מ יוצא לדרך

מהנתונים עולה כי למרות שכלל המסירות בשוק ירדו בחודשיים הראשונים בשיעור חד של כ-16.9% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, מסירות כלי הרכב החשמליים הסתכמו בחודשיים הללו בכ-15,289 כלי רכב, זינוק של כ-40% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

גם נתח השוק של כלל כלי הרכב החשמליים מכלל מסירות הרכב החדש עלה בינואר-פברואר לכ-24%, לעומת כ-14.3% בלבד בינואר פברואר אשתקד. בפלח הרכב החשמלי שלטו המותגים הסיניים ללא עוררין. שבעה מתוך עשרת המותגים המובילים בפלח בינואר-פברואר הם של יצרני רכב סיניים, כאשר המצטרף החדש הוא ZEEKR במקום התשיעי, שהצטרף לשוק רק בתחילת 2024 וכבר הספיק לעקוף את טסלה שבמקום העשירי. 

מקור היבוא הגדול ביותר

בחודשיים הראשונים של השנה סין גם הייתה למקור היבוא הגדול ביותר של שוק הרכב הישראלי, תוך שהיא עוקפת את דרום קוריאה, המובילה המסורתית. בחודשיים הראשונים של השנה נמסרו בישראל 14,311 כלי רכב חדשים (חשמליים ובנזין) מתוצרת סין, עלייה של 10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

כלי רכב מתוצרת סין, עם מנועי בנזין וחשמל, תפסו נתח של כ-19% מכלל מכירות הרכב החדש באותה תקופה, לעומת 16% בתקופה המקבילה אתשקד. הזינוק מיוחס בין השאר למלאים גדולים של רכב חשמלי מתוצרת סין, שצברו היבואנים לקראת עליית מס הקנייה על רכב חשמלי מ-20% ל-35% בינואר 2024. מתוך סך מסירות הרכב החשמלי, מותגים מתוצרת סין תפסו נתח של למעלה מ-70%

בחודשיים האחרונים רכשו חברות הליסינג כמויות גדולות במיוחד של כלי רכב חשמליים, שנמכרו להם במחירים שמשקפים את מס הקנייה הישן. בנוסף מצפים גם לקוחות פרטיים וגם לקוחות ליסינג לעלייה במחירי הגרט של כלי הרכב החשמליים המשומשים בתחילת השנה הבאה, לאחר זינוק נוסף שמתוכנן במס הקנייה על רכב חשמלי. בישראל נמכרים כיום 22 מותגי רכב מתוצרת סין. 

בסך-הכול נמסרו בחודשיים הראשונים של השנה 63,490 כלי רכב, הנתון הנמוך ביותר לתקופה זו מזה כעשור. זאת בין השאר בשל השפעת המלחמה וההאטה המשמעותית בכלכלה.