הקרן שאוספת מניות מחברות הייטק למען ילדים שניצלו ב־7 באוקטובר

חברת Valoo משיקה את קרן "למען הילדים", המבוססת על גיוס מניות סקנדרי של חברות טק עבור תרומות • עד כה נאספו מניות בשווי של כ–20 מיליון דולר, והיעד הוא להגיע ל–100 חברות עד סוף השנה • ישראל מתגייסת

מאיר שטייגמן ועדי ויצהנדלר, מייסדים שותפים ב־Valoo / צילום: קרן גנור
מאיר שטייגמן ועדי ויצהנדלר, מייסדים שותפים ב־Valoo / צילום: קרן גנור

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

חברת Valoo, שפיתחה פלטפורמה טכנולוגית בתחום מניות הסקנדרי, משיקה את קרן "למען הילדים", במטרה לגייס תמיכה ארוכת שנים לילדים שנפגעו בטבח ה-7 באוקטובר. המהלך מתבצע בשיתוף הקרן החברתית תמורה.

הקרן החדשה תגייס מניות (מניות בשוק השניוני) של חברות כתרומות, כאשר המניות יהפכו לתרומת מזומן באירועי נזילות, אקזיט והנפקות. הכספים שייאספו יחולקו לעמותות וארגונים אשר יתמכו באלפי הילדים שנפגעו במלחמה, לסיפוק צרכים חינוכיים, כלכליים, רפואיים ועוד. בכך הם יזכו לעורף פיננסי בטווח הקצר, הבינוני והרחוק.

המניות הנתרמות מגיעות משלל חברות באקוסיסטם המקומי, ביניהן כאלה שנמצאות לקראת הנפקה, אחרות שגייסו הון משמעותי ונמצאות בצמיחה, וגם חברות שגייסו הון ראשוני ובעלות פוטנציאל צמיחה בטווח הארוך. בנוסף, הקרן תבצע שימוש במודל דאטה שפיתחה Valoo, שאמור לאפשר למקסם את ערך התרומה ואף להכפילה.

נכון להיום גייסה הקרן תרומות של מניות חברות הייטק ישראליות גדולות, בשווי הון של כ-20 מיליון דולר, כשהמטרה היא להגיע לגיוס מניות מ-100 חברות שונות עד סוף השנה. בין החברות שמניותיהן נתרמו עד כה נמנות eToro, Via, Zesty, Reflectiz ו-Neuroblade. במקביל, תומכים במיזם גופים דוגמת Community O, לאומיטק, משרד מיתר ו-PWC.

בוועדה המנהלת של הקרן חברים, בין היתר, היזמת החברתית עדי אלטשולר, היזם הסדרתי ומשקיע ההון סיכון אייל גורה, שהגה את הרעיון למיזם ושיתופי הפעולה בקרן, אבנר סטפק, בעלי בית ההשקעות מיטב, ושותפים מנהלים של קרנות הון סיכון ישראליות.

לדברי עדי ויצהנדלר ומאיר שטייגמן, מייסדים שותפים ב-Valoo, "אחרי ה-7 באוקטובר חיפשנו דרך לעזור, והבנו שאנחנו יכולים לתרום את הטכנולוגיה של Valoo כדי לבנות ערוץ חדש לתרומות שבהן ההייטק הישראלי כולו נרתם, והנתרמים מקבלים נכס עם שווי עולה שניתן להפוך למזומן לפי הצרכים. זהו 'כיס חדש' למימון צרכים כמו טיפולים נפשיים, צרכים בסיסיים כמו מגורים ומזון, ועד למלגות לימודים. אנחנו שמחים שמי שרוצה לתרום יכול לייצר אימפקט משמעותי ולסייע לילדים".

אלעד סיטי ואליעד הלל, מייסדי חברת השבבים הישראלית Neuroblade, שלוקחים חלק במיזם, מציינים כי הוא "משלב בין הרצון לסייע לילדים שנפגעו מאירועי הטבח הנורא והמלחמה לבין האקוסיסטם של תעשיית ההייטק הישראלי, והשאיפה לראות אותו משגשג ומצליח, כשאנו יודעים שגם הילדים יוכלו להנות מההצלחה הזו.

"הבנו שיש לנו הזדמנות פז לשלב יצירתיות מופלאה וחדשנות טכנולוגית למען מטרה שאין נעלה ממנה. זו סיטואציה של ווין-ווין אמיתי לכל הצדדים, ואנחנו מאמינים כי ההנגשה החכמה לתרומה באמצעות מניות היא דרך מצוינת לייצר תזרים תרומות עם פוטנציאל צמיחה גדול לאורך שנים".

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

AppsFlyer והתאגיד

חברת ההייטק AppsFlyer ותאגיד השידור הישראלי השיקו מוזיאון וירטואלי לתיעוד ולהנצחת אירועי ה-7 באוקטובר. הפרויקט, שנקרא 7.10.360, מופק בחטיבת הדיגיטל של התאגיד ויאפשר לגולשים, תלמידים וחוקרים לערוך סיור וירטואלי-אינטראקטיבי בזירות האזרחיות והצבאיות שבהן התרחש טבח ה-7 באוקטובר.

במוזיאון ייעשה שימוש באלפי שעות חומר גלם בווידאו ובאודיו, שנאספו בארכיוני התאגיד מאז פרוץ המלחמה - כתבות, סרטים, ראיונות, הסכתים ועוד. לצד אלה ישולבו קטעי וידאו שטרם פורסמו, צילומי אבטחה, הקלטות, ייחודיות והתכתבויות וואטסאפ, שנאספו בתחקיר שערך הצוות שהוקם עבור הפרויקט. עבודת האיסוף נעשתה בשיתוף פעולה עם הקהילות והיישובים בדרום, שאליהם פלשו מחבלי חמאס.

למוזיאון הווירטואלי יתווספו בחודשים הקרובים עוד קטעי ארכיון ונתונים, שאמורים לשמש בסיס למחקר עתידי וללימוד על אודות מעשי הטבח. הניהול הטכני של הקמת המוזיאון נעשה על ידי חברת דיסקין, שפיתחה את המוזיאון הווירטואלי של מחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו בפולין.

"כחברת טכנולוגיה ישראלית יש לנו אחריות ומחויבות ליצור ולהביא ערך היסטורי חשוב לחברה הישראלית ולקהילה הבינלאומית בכלל", אומרים ב-AppsFlyer. "אנחנו מרגישים זכות גדולה לחבר בין העולמות ולשתף פעולה עם התאגיד ודיסקין, ולתעד, להנגיש ולהפיץ את העדות לכמה שיותר אנשים".

אתר המוזיאון הווירטואלי: 710360@kan.org.il

רנואר

חברת האופנה יצאה בקמפיין חדש ביוזמת חייל המילואים אלון קמינר וחבריו למחלקת השיקום, בשיתוף עם הפרזנטורים של החברה. קמינר שירת במילואים במלחמת חרבות ברזל ביחידת סנפיר, ונפצע קשה בפעילות מבצעית. כתוצאה מהפגיעה נקטעו שתי ידיו ורגלו, והוא אף איבד את עינו.

לדבריו, לאחר השיקום יצא לרחוב, "ובפעמים הראשונות הרגשתי שונה וחריג בנוף. חשבתי מה אפשר לעשות כדי לעזור לציבור להיחשף אלינו יותר, וגם לעזור לקטועים להרגיש יותר בנוח, ולשים את זה בפרונט בקמפיין אופנה ויופי. לכן, יצרתי קשר עם חברת רנואר והם הרימו את הכפפה, ועזרו לנו לנרמל את זה ולהראות כמה זה חשוב".

לוחם המילואים שנפצע, ניב שטייף, בקמפיין רנואר / צילום: לירן מור
 לוחם המילואים שנפצע, ניב שטייף, בקמפיין רנואר / צילום: לירן מור

קמפיין הגיבורים עלה בערב יום העצמאות, במטרה להצדיע לגיבורים של החברה הישראלית, שנפצעו בהגנה על הבית, וכעת חוזרים להשתלב מחדש בחברה. בין המשתתפים בקמפיין נמנה גם ניב שטייף, שבאזרחות היה שופט כדורגל בליגת העל ומהנדס מערכות מידע, ועם פרוץ המלחמה הוקפץ למילואים בשייטת 13. הוא נפצע מפגיעת נ"ט, וכתוצאה מכך הפך לקטוע ביד שמאל עם פגיעה משמעותית בעמוד השדרה.

חוסן ילדינו

המרכז החדש של מיזם "חוסן ילדינו" נחנך בעיר טבריה, במטרה לתת מענה חינוכי וטיפולי עבור כ-2,000 ילדים מפונים, המתגוררים כיום בכ-35 מלונות ברחבי העיר וסובב הכנרת. המתחם כולל 6 חדרי טיפול אישיים וקבוצתיים, שתי כיתות צוותיות, משרדים ומרחב פתוח לנוער ולבאי המתחם. מאחורי המיזם עומד היזם רוני דואק.

בטקס חנוכת המתחם השתתפו ראש עריית קריית שמונה, אביחי שטרן, מנכ"ל עריית טבריה שמעון פיניאין, מנכ"ל מלון קיסר עופר שטרית, פרופ' מולי להד, מייסד ונשיא משאבים, מנכ"ל שיתופים, רונן גולדשטיין, ומנהל מיזם "חוסן ילדינו" אשר וקנין.

SparkIL

פלטפורמת הפינטק משיקה תוכנית הלוואות ללא ריבית לעסקים מהצפון שנפגעו בצל המלחמה. במסגרת המיזם, שהוקם בשיתוף עוגן והסוכנות היהודית, ובתמיכת הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, הוקמה קרן חירום שמטרתה לספק תמיכה לעסקים הקטנים. הסיוע הינו בצורת הלוואה חברתית מיידית של עד 100 אלף שקל ללא ריבית, בהתאם לתנאי סף שנקבעו.

לדברי נעמה אור, מנכ"לית SparkIL, "מעל שבעה חודשים שבעלי העסקים מהצפון נאלצו לקבל מציאות חדשה של פינוי מהבית ומבית העסק, הפגזות ללא הפסקה, חוסר ודאות לגבי עתיד העסק ואולי אף מלחמה בחזית הצפונית, שעלולה להיפתח בכל רגע. לכן החלטנו לרתום את יהדות התפוצות ואת הישראלים, ולאפשר לאלפי אנשים להפוך למשקיעים חברתיים.

"באמצעות האתר שלנו, כל מלווה חברתי יכול לבחור עסק שבו הוא רוצה לתמוך, להכיר מקרוב את בעל/ת העסק ולקבל דיווח ועדכון על המצב העסק".

לקבלת הלוואה או הענקת תרומה: www.SparkIL.org/he