חברת התעופה הישראלית החדשה מכריזה על תחילת פעילות בספטמבר

אייר חיפה הודיעה רשמית כי תתחיל פעילות בספטמבר, מנמל התעופה הבינלאומי בחיפה לאילת ולמגוון יעדים באגן הים התיכון • עם השלמת תהליך הרישוי, החברה תחל במכירת הכרטיסים ובהפעלת טיסות מסחריות מחיפה • וגם: אי-הבנות הביאו לפרסום שגוי לפיו החברה תמריא בסוף יולי

מטוס של אייר חיפה / צילום: ATR
מטוס של אייר חיפה / צילום: ATR

היצע הטיסות לאילת, המתבסס על חברות תעופה ישראליות בלבד, עשוי לגדול בקרוב כאשר תחל את פעילותה חברת התעופה הישראלית החדשה "אייר חיפה", שתגדיל את היצע הטיסות לא רק אילת, אלא גם ליעדים באגן הים התיכון. 

הייטקיסט ובכירי משק הקימו חברת תעופה חדשה. מה יקרה למחירים?
החל מ-600 דולר: היעדים החדשים שהישראלים טסים אליהם

אמש (ב') פרסמה עיריית חיפה כי במהלך ישיבת עבודה אליה הצטרפה שרת התחבורה מירי רגב, היא הודיעה כי החברה תחל את פעילותה כבר בסוף חודש יולי הקרוב, עם המראת טיסת הבכורה שלה מאילת לקפריסין. זאת על אף שלפי פרסומים מוקדמים על החברה, בשלב הראשון היא תפעיל טיסות פנים מחיפה לאילת, ורק לאחר מכן יחלו טיסות לקפריסין.

הבוקר (ג') מפרסמת "אייר חיפה" באופן רשמי כי המטוס הראשון בצי המטוסים ינחת בישראל בסוף חודש יולי 2024. אותו המטוס ימריא משדה התעופה בלניאק טולוז שבצרפת וינחת בנמל התעופה הבינלאומי בחיפה בסוף החודש. מטוס זה הוא חדש לחלוטין, מדגם ATR 72-600 בעל 72 מושבים, ובמהלך החודשים הבאים החברה תקבל שני מטוסים נוספים מדגם זה.

אייר חיפה נמצאת בשלבים האחרונים בתהליך קבלת רישיון ההפעלה המבצעי מרשות התעופה האזרחית, ועם השלמת תהליך הרישוי, הצפוי במהלך ספטמבר 2024, החברה תחל במכירת כרטיסי טיסה ובהפעלת טיסותיה מחיפה. 

ניר צוק בין המייסדים

מאחורי חברת התעופה החיפאית עומדים כמה שמות גדולים בישראל. בין מייסדיה נמנים היזם ומייסד חברת הסייבר פאלו אלטו נטוורקס, ניר צוק; מנכ"ל שטראוס, שי באב"ד; מנכ"ל אל על לשעבר, גונן אוסישקין; סמנכ"ל קשרים תעופתיים לשעבר באל על, מיקי סטרסבורגר; ומנכ"ל צים לשעבר, רפי דניאלי.

"אנחנו מתרגשים מאוד לקראת הגעת המטוס הראשון של אייר חיפה לישראל", מסר גונן אוסישקין, שותף מייסד ומנכ"ל החברה. "אייר חיפה היא חברת התעופה הישראלית הראשונה שקמה מאז שנות ה-90, ואנחנו גאים, במיוחד בתקופה זו, להיות חברת התעופה המסחרית הראשונה בתולדות המדינה שבסיס הפעילות שלה הוא בנמל התעופה הבינלאומי בחיפה. אנחנו ממתינים להשלמת תהליך הרישוי של החברה, ועם סיומו וקבלת הרישיונות הנדרשים מרשות התעופה האזרחית, נכריז על המועד להשקת הפעילות ונתחיל במכירת הכרטיסים".  

"בשורה אדירה" 

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "בדיון מקצועי שנערך אתמול בעיריית חיפה, ציינה השרה מירי רגב כי בסוף החודש ינחת המטוס הראשון של אייר חיפה בישראל, ומיד לאחר מכן יחל הליך הרישוי הרשמי. טיסות מסחריות של החברה יפעלו במהלך חודש ספטמבר.

"כניסת החברה החדשה לשוק היא תקדים היסטורי, כאשר לראשונה מזה עשרות שנים, פעלה השרה רגב יחד עם מנכ"ל משרדה ועם רשות התעופה האזרחית להכנסת חברה תעופה ישראלית נוספת שתפעל במדינת ישראל. בהמשך לחזונה של שרת התחבורה רגב, להגברת התחרות ולהידוק החיבוריות והקישוריות בתוך ישראל ומחוצה לה, החברה תפעיל טיסות מחיפה לאילת וכן ליעדים קרובים באירופה ובאגן הים התיכון כמו יוון וטורקיה.

"מדובר בבשורה אדירה לתושבי חיפה והצפון, אילת והיישובים הסמוכים להם, שיזכו לשירות של טיסות נוספות קרובות לביתם".