הסטארט־אפ שמסייע לעמותות במלחמה סוגר סבב גיוס הון

Vee הוקם במטרה לשלב כלי בינה מלאכותית בעולם גיוס התרומות בארה"ב, והוצע בחינם במלחמה • היזמת מאי פיאמנטה: "יצרנו כאלף פיסות תוכן להסברה באנגלית בחודש, וגייסנו מיליוני שקלים" • ישראל מתגייסת

מאי פיאמנטה, מייסדת משותפת של Vee / צילום: עומר הכהן
מאי פיאמנטה, מייסדת משותפת של Vee / צילום: עומר הכהן

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

גיוס תרומות הוא עבודה סיזיפית למדי. אמנם בזמן המלחמה עבודתן של לא מעט עמותות הייתה מעט קלה יותר, בשל הרצון הרב של ישראלים, קהילות יהודיות בעולם וקהילות נוצריות אוהבות ישראל לתרום למפונים, לחיילים ולכיתות הכוננות. אך למרות זאת, עדיין נדרשת עבודה רבה שרובה לא נעשית באמצעים טכנולוגיים מתקדמים.

הסטארט-אפ Vee, שמפתח פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית לניהול עמותות, התגייס לסייע בנושא. בשגרה מתרכזים ב־Vee בשוק האמריקאי, ואילו במלחמה סיפק הסטארט־אפ את הפלטפורמה שלו ללא תשלום ליוזמות בעולמות ההסברה וגיוסי הכספים. "עם פרוץ המלחמה התחילו לקום המון קבוצות שהיו צריכות תוכן הסברה באנגלית, ולכן הצענו את מגי שתסייע להם", מספרת המנכ"לית והמייסדת המשותפת, מאי פיאמנטה, 24.

מגי היא סוכנת דיגיטלית המבוססת על טכנולוגיית בינה מלאכותית, שעובדת כמו אשת מקצוע בתחום השיווק הדיגיטלי - כלומר פועלת באופן פרואקטיבי, ואינה ממתינה להוראות הפעלה.

למשל, היא יכולה לסרוק את הרשתות החברתיות, ולחפש תכנים שעובדים טוב בתחום שבו פועלת העמותה, ומעוררים מעורבות גולשים. על בסיס השראה מהתכנים האלו היא מייצרת תוכן חדש, מעצבת את הגרפיקה ומפרסמת ישירות לרשתות החברתיות.

"יצרנו עם מגי מעל אלף פיסות תוכן להסברה באנגלית בחודש אחד", משתפת פיאמנטה. "בנוסף, בגלל הגישה שלנו למאגרי תורמים וקרנות, הצלחנו לעשות חיבורים טובים בין יחידות בצבא לאנשים פרטיים וקרנות שהיו אצלנו במאגר. גייסנו בחודשיים כ-2 מיליון שקל לרכישת ציוד לחיילים, למפונים ולתמיכה במשפחות החטופים".

לגייס עם גראנט

הסטארט־אפ Vee הוקם ב־2020 על ידי פיאמנטה, אבי אמור (סמנכ"ל אופרציה), עידן טובי (סמנכ"ל טכנולוגיות) ונועם מנדלסון (סמנכ"ל מכירות וצמיחה). בחברה מועסקים 20 עובדים, רובם במשרדים ברמת גן והשאר במיאמי, ויש לה כ־100 לקוחות בארה"ב.

השבוע גייס הסטארט־אפ סיבוב סיד בסך 7 מיליון דולר, בהובלת קרן TLV Partners. ההון שגויס ישמש להגדלת צוותי הפיתוח, על מנת להגדיל את היצע הפתרונות שמציעה החברה לעמותות.

"עוד במהלך התיכון עסקתי בתרומה לקהילה, ולאחר מכן הובלתי פרויקטים גלובליים ללא מטרות רווח, בהם ניהלתי מערך אופרציה של מלכ"ר אמריקאי ב-32 מדינות", מספרת פיאמנטה. "בעקבות זה שחוויתי את התחום, הבנתי שהצורך שלו בכלים טכנולוגיים הוא אדיר - במיוחד בגלל התקציבים המוגבלים וחוסר הידע. חשבתי שהגיע הזמן שתהיה לארגונים החשובים האלו דרך קלה וסלולה יותר להצליח, ולכן התחלנו את Vee".

לפי נתוני Vee, תחום המלכ"רים בארה"ב מונה 1.8 מיליון ארגונים, וזורמים אליו כ־2.9 טריליון דולר בשנה - אך רובו נותר מחוץ למהפכת הבינה המלאכותית. חלק גדול מתהליכי העבודה מבוצעים בשיטות ידניות שדורשות משאבים רבים.

לתוך הוואקום הזה נכנסים סוכני ה־AI של הסטארט־אפ. בנוסף למגי פותח הכלי גראנט, שמגייס מענקים לעמותות, ולפי החברה מציג נתוני הצלחה זהים לאלה של אנשי מקצוע אנושיים - ובעלות נמוכה בהרבה.

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

ארגון הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה

ארגון הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה תורם כ-7 מיליון דולר להקמת 16 מרכזי בריאות נפש בקהילה, שיספקו שירותים נחוצים ל-200 אלף ישראלים מדי שנה. המהלך נעשה בשיתוף משרד הבריאות.

תוכנית בריאות הנפש בקהילה מספקת עזרה לסובלים מפוסט-טראומה מאז פרוץ הלחימה. ועדת החירום של הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה הקצתה 3.45 מיליון דולר לתמיכה בתוכנית, והזמינה פדרציות מקומיות להצטרף ולעזור. הפדרציה של שיקגו סיפקה 2 מיליון דולר, בעוד הפדרציות של טורונטו, יוסטון ודאלאס תרמו עוד 1.75 מיליון דולר.

רבקה כספי, מנכ"לית המשרד הישראלי של הפדרציות היהודיות, מציינת כי "ההתמודדות עם אתגרי בריאות הנפש של ישראל היא מרכיב מרכזי בעבודה שעשינו מאז פרוץ המלחמה, והיוזמה המשותפת עם משרד הבריאות היא חלק חשוב מאוד בכך".

האחים שלנו ומסע ישראלי

עמותת "האחים שלנו" בשיתוף ארגון מסע ישראלי, הוציאו מסע בן חמישה ימים ברחבי הארץ שבו לקחו חלק אחיות שכולות. המסע כלל טיולים בכרמל, חדרה, תל אביב, פארק קנדה וירושלים, כשכל אחד מימי המסע הוקדש לנושא אחר. מטרת המסע הייתה לייצר חיבור בין האחיות, כמו גם הקניית כוחות ותקווה.

יעל צ'יטיז במסע האחיות השכולות של ''האחים שלנו'' / צילום: רות ארן
 יעל צ'יטיז במסע האחיות השכולות של ''האחים שלנו'' / צילום: רות ארן

הלל ישראל

ארגון הסטודנטים היהודים הלל ישראל יזם פרויקט שמחבר בין סטודנטים לבין קשישים שפונו מבתיהם בצפון ובדרום. במסגרת הפרויקט, הסטודנטים מבקרים את הקשישים בבתיהם, במעונות יום או בבתי מלון שם הם שוהים. הפרויקט ממומן על ידי כספי החירום של ארגון הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה (JFNA) והלל העולמי.

לדברי נגה ברנר סמיה, מנכ"לית הארגון, "ביצירת קשר בין דורי ישנו רווח כפול. שני הצדדים נותנים ומקבלים - גם הקשיש זוכה לתמיכה, סיוע וחברה של צעירים, וגם הסטודנט זוכה ללמוד מחכמתם ועולמם העשיר של הדור המבוגר, ומקבל תחושת משמעות מהתרומה לקהילה. אנו פועלים מתוך תפיסה כי עזרה לזולת היא ערך שיש לחזק, ומתוך הבנה שהתנדבות תורמת לחוסן הנפשי של המתנדב".

קשישות וסטודנטיות מפרויקט ''והדרת'' של ארגון הלל ישראל / צילום: יח''צ
 קשישות וסטודנטיות מפרויקט ''והדרת'' של ארגון הלל ישראל / צילום: יח''צ

החברה למתנ"סים

במתחם הפינוי בים המלח מפעילה החברה למתנ"סים מתנ"ס ארעי, שהוקם במיוחד כדי לספק מענה למשפחות המפונים. הפעילויות בו מיועדות לילדים מהגיל הרך ועד לגיל השלישי, לצד מתחם שהוקם בשת"פ עם מועצה אזורית תמר, ונותן מענה לכ-600 בני נוער.

בני הנוער עצמם פעלו במסגרת המתחם במגוון רחב של תחומים והתנדבות, ונהנו מהופעות, סדנאות ופעילויות חברתיות. חלק מהילדים צילמו ביחד עם הזמר עמיר בניון את השיר "ניצחת איתי הכל", לסיכום התקופה הנוכחית.

yes

חברת yes, המאמצת את חטיבת גבעתי, תערוך ביום ראשון הקרוב הקרנה מיוחדת של גמר היורו לחיילי החטיבה בבסיס בדרום.

מאז תחילת המלחמה מאמצות yes ופלאפון את עמותת חטיבת גבעתי, ובמסגרת זו תורמות לחיילים ציוד קצה, מסייעות במלגות לימודים, מחזקות את תשתיות התקשורת והטלוויזיה בבסיסים ומפיקות אירועים משותפים.