תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

יכולות כביש לצד חוויית נהיגה ייחודית - ריינג' רובר ספורט 250D SE

גרסת הכניסה של דגם הפנאי שטח היוקרתי של ריינג' רובר זוכה לעיצוב מעודכן, ומציעה כמה שיפורים טכנולוגיים מעניינים

צילום: יצרן
צילום: יצרן

 הכתבה בשיתוף לנד רובר 

הרצליה פיתוח, שעות הצהריים. המקום שוקק אנשי עסקים והייטק, שבדיוק יצאו להפסקת צהריים. הגעתי לאזור לאסוף את הריינג' רובר ספורט המחודש ברמת הגימור SE, גרסת הכניסה למותג היוקרה לשטח.

הריינג' רובר ספורט התחדש במראה מעודכן. הוא אמנם עדיין שומר על הקווים האלגנטיים והמוכרים של המותג, ועל מרווח פנים מכובד של 5 מקומות מלאים, אך גם כולל מספר שינויים עיצוביים מרעננים. הגריל הקדמי בעל עיצוב מחודש עם פסי כרום דקים יותר, והפנסים הראשיים בצדדים בטכנולוגיית Pixel LED מתקדמת יותר מהדגם הקודם, עם שינוי עיצובי קל. הפגוש הקדמי עוצב גם הוא מחדש עם כניסות אוויר גדולות יותר, מה שמעניק לרכב מראה ספורטיבי ודינמי יותר. עדכון נוסף שזלג מדגמים אחרים של המותג, הן ידיות הדלת שיוצאות מגוף הרכב ונכנסות או נטמעות פנימה (כמו שראינו בריינג' רובר וולאר בעבר) לטובת מקדם גרר נמוך יותר. אין ספק שהרכב נראה טוב יותר ומתקדם יותר עכשיו.

בתא הנוסעים, הריינג' רובר ספורט החדש כולל שדרוג משמעותי בתחום הטכנולוגיה והנוחות. למערכת המולטימדיה החדשה מסך מגע בגודל 13.1 אינץ', עם ממשק משתמש מתקדם ותמיכה ב-Apple CarPlay ו-Android Auto אלחוטי. לוח המחוונים הדיגיטלי מציג מידע ברור ומפורט יותר מהדגם הקודם. יש פה שפע של משטחים עטויי עור Windsor ויוקרה, עם איכויות גימור והרכבה מעולות. לאן שלא אביט - כולל לעבר גג הזכוכית הפנורמי הגדול - היוקרה עוטפת את הנהג והנוסעים. בכל זאת, מדובר באחד מרכבי הצי של שושלת המלוכה הבריטית, ואני בהחלט מרגיש מלך ליום אחד. המושבים גדולים ואוחזים, עם לא פחות מ-20 מצבים ואפשרויות תמיכה לגב וכיוון, מספר דרגות חימום ואפשרות כיוון חשמלי, ובקרי שליטה בדופן הדלת, בהחלט נוח פה.

מסך המולטימדיה עבר עדכון תוכנה והגרפיקה שלו מהפנטת עם פיצ'רים ושליטה על מערכות שונות, ממערכות בטיחות דרך בחירה מתוך שישה מצבי נסיעה בשטח, שליטה בנעילות והעברות כוח בדיפרנציאל, מצבי נהיגת כביש שונים, מצלמות 360, כולל הדמיית תלת מימד, מצלמת מכסה מנוע "שקוף" ואף תחתית רכב "שקופה" בנהיגת שטח, ובכלל, כל בחירה במסך בין מצב שטח לכביש גולל תחתיו פונקציות אינסופיות במערכת. מרשים בעיני.

לפרטים נוספים על ריינג' רובר ספורט 250 D SE ומגוון הצעות רכישה הקליקו כאן>>

מנוע הדיזל 3.0 ליטר, 6 צילינדר טורי מפיק 250 כ"ס ו-57 קג"מ של מומנט - שיפור קל לעומת הדגם הקודם. תיבת ההילוכים האוטומטית בעלת 9 הילוכים משודרגת לתגובות מהירות יותר ולהעברות הילוכים חלקות יותר. לבורר ההילוכים תפעול העברת הילוכים קצת מבלבל, מאחר ונדרש ללחוץ על לחצן בגב הבורר בהעברת הילוך, גם במעבר מ-N ל-D - ולהציץ ולוודא אם העברתי להילוך שרציתי. משיכה מטה במצב D תכניס את הגיר למצב ספורט עם העברות הילוכים קצרות, כאן ייכנסו לעבודה השיפטרים להעברת הילוכים הממוקמים מאחורי ההגה, בכל זאת, ריינג' ספורט.

צילום: יצרן
 צילום: יצרן

הגענו לשטח

בכביש, הריינג' רובר ספורט SE 250 מוכיח שיפור בנוחות הנסיעה, תודות למערכת מתלים אדפטיבית משופרת. הרכב מתמודד היטב עם פניות ושינויי כיוון, כאשר הוא שומר על יציבות מרשימה למרות משקלו הכבד. ההיגוי מדויק ומעניק תחושת ביטחון לנהג, כאשר הבלימה חדה, ואולי אף חדה מידי, אך אין תלונות. מצב נהיגה דינאמי הופך את הנהיגה בריינג' לדינאמית, כביצועי המנוע, התאוצות וההיגוי הופכים חדים יותר, וצליל מנוע בשרני נשמע ברקע. למרות 250 כ"ס צנועים לגודלו, הריינג' מגיב נפלא ללא שום תחושת עצלות.

לא להיכנס עם כלי בעל מסורת ויכולות שטח נפלאות לנהיגה בשטח - זה עוול, אבל לרכב צמיגי ה-ALL SEASON 75/250/R21 וללא מיגון שטח, אז מוותרים על כניסה לשטח מאתגר, והולכים על טיול שבילים מהודקים ביער. עובדים עם מה שיש.

יש פה אינספור יכולות שטח, כאשר בחירה במצב השטח - למשל מצב נהיגה בבוץ, חול או שלג - תגרום למערכת ההנעה להיכנס ולצאת לבד ממצבי 4X4 מותאמים. מערכת ה-Terrain Response 2 המשודרגת מאפשרת התאמה מדויקת יותר של מערכות הרכב לתנאי השטח השונים. מרווח הגחון של 21.3 ס"מ ויכולת חציית מים בעומק של עד 90 ס"מ (בחירה במצב WADE) מאפשרים התמודדות עם מכשולים מאתגרים יותר.

אני בוחר להיכנס ליער ראש העין. מהצד המזרחי מקבלת את פניי ירידה חדה; שיפור משמעותי נרשם במערכת ה-Hill Descent Control, המאפשרת שליטה מדויקת יותר בירידות תלולות. היא עובדת מעולה והריינג' פותח מצלמות מלמטה או מהצד, המתריעות באמצעות החיישנים בכל רגע נתון במעבר ליד מכשול או משהו שעלול לסכן את גחון הרכב או צדדיו. המתלים פה פנאומטיים ונותנים תחושת ריחוף. אני בוחר להגביה את הרכב למצב מקסימלי מ-216 מ"מ גובה גחון ל-280 מ"מ. הגובה וזווית הראיה שמתקבלת נוסכים בי ביטחון בשטח, עם תחושה ששום דבר לא יכול לעצור אותי. אין ספק שבשטח, הריינג' רובר ספורט SE 250 ממשיך להוכיח את יכולותיו המרשימות.

אני מדלג בקלילות בעלייה חדה יוצא מהיער אל שביל שטוח בשטח הפתוח, כאשר הסימנים הלא עמוקים של החבר'ה שנהגו פה לפני, ברורים ומהווים נתיב בשטח. המסע שלנו בשטח היה קצר, האמת היא, שלהיכנס עם הריינג' רובר ספורט לשטח, גם אם הוא בנוי לכך, דומה לעשות מילואים עם ווסט מלא ונשק בחליפה של ארמני. - אפשר אבל כואב הלב.

מה עוד? התרשמתי עמוקות ממערכת הסאונד מבית Meridian. מדובר באיכות סאונד מעולה שגרמה לי בלילה לעצור בצד ולהאזין לזמרת הבריטית אדל, כשחופת כוכבים נשקפת מעליי, מגג הזכוכית. הכי קרוב לתחושה של הופעה חיה באולם Sphere החדש בלאס וגאס. צלילים עמוקים לצד סאונד נקי. פשוט תענוג.

הריינג' רובר ספורט מגיע עם שלל מערכות בטיחות מתקדמות, כמו בקרת שיוט אדפטיבית, שידעה לפעול גם מ-0 קמ"ש ולמעשה מהווה מערכת זחילה בפקקים. יש בקרת סטייה מנתיב שעובדת מעולה, שלל חיישנים ובלימה אוטונומית בשעת חירום מלפנים ומאחור, זיהוי תנועה בנתיב חוצה, 6 כריות אוויר ועוד. הרכב חצי אוטונומי בעת הפעלת כל המערכות, ויודע לבלום ולהאט לאחר שמזהה שהידיים לא על ההגה, כך שמהירות ההתנגדות בשעת חירום נמוכה.

למרות הביצועים המשופרים, צריכת הדלק של הדגם החדש השתפרה מעט ועומדת על כ-8.6 ליטר ל-100 ק"מ בנסיעה משולבת כולל שטח. שיפור קל לעומת הדגם הקודם.

בשורה התחתונה

הריינג' רובר ספורט SE 250 החדש זכה לעיצוב מעודכן, שיפורים טכנולוגיים - בנוחות ואף מעט בביצועים. הרכב בהחלט שומר על מעמדו בשטח, לצד יכולות כביש וחווית נהיגה ייחודית. כאמור, מדובר בגרסת הכניסה למותג הריינג' כאשר מחירו של הריינג' רובר SE 250D מתחיל ב-757,200 שקל, - "חתיכת" כניסה מרשימה. רמת הגימור HSE 300D כבר מתחילה ב-884,200 שקל, ורמת הגימור הגבוהה ביותר מתוך חמש, Autobiography 550 PHEV תעלה לכם 1,137,600 שקל. מי שיכול - ממליץ.

כשאספתי את רכב המבחן, פגשתי מישהי שהתלבטה אם לרכוש רכב כזה באולם התצוגה. עד היום אני זוכר את סמל המחלקה שלי צועק עלינו בטירונות את המשפט: "מי שלא נשם אבק דרכים לא ראוי לשאוף אוויר פסגות!" בזמן שאנחנו עם משקלים על הגב, רועדים מקור וכאב. רק בשעת האמת, אני מבין כמה המשפט הזה נכון. הוא נכון באותה מידה גם למי ששוקל לרכוש או נוהג בריינג' רובר ספורט. אף אחד לא ראה את התלאות והקשיים שאותו אדם עבר עד שהצליח בחברה שלו או בתפקיד שלו והגיע לטופ; אף אחד לא ראה את השעות לא שעות, הוויתורים, רגעי המשבר והקושי עד שהצליח להגיע לאיפה שהוא; ואם כבר הצלחת, ואתה נושם אוויר פסגות, אין כמו לרדת לשטח לחוות קצת אבק, או לחלופין לטפס על פסגה באופן הכי יוקרתי שיש - בריינג' רובר ספורט.

לפרטים נוספים על ריינג' רובר ספורט 250 D SE ומגוון הצעות רכישה הקליקו כאן>>

צרו איתנו קשר *5988