נעמי לבוב יוצאת מבולבלת מהפרסומת של טורנדו, אך היא הזכורה ביותר השבוע

הפרסומת האהובה ביותר שייכת למותג הוותיק תפוזינה - כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • שתי המתחרות ביטוח ישיר וליברה עולות בפרסומות חדשות, והקמפיין המושקע ביותר שוב שייך ל־free TV - אך הוא אינו מתברג בדירוג

נעמי לבוב בקמפיין טורנדו
נעמי לבוב בקמפיין טורנדו

אחת הדרכים הנפוצות להפוך דמות נשית למצחיקה הוא להציג אותה כמטומטמת שלא מבינה דבר, ומשם לבחור איזו סיטואציה שרוצים. זה פחות או יותר מה שקורה לנעמי לבוב בפרסומת למזגני טורנדו ("אתה משחק לי בראש?"), שבה היא מוצגת כמי שניתן לבלבל אותה בקלות. התוצאה לא מאוד משעשעת ולא מאוד מחמיאה ללבוב, אבל במבחן הזכורות והאהובות - זוהי הפרסומת הזכורה ביותר השבוע (מקום שישי באהדה).

הפספוס של המותגים: הצרכנים מעוניינים בסרטוני וידאו אישיים, אך מעטים שולחים 
ניתוח | המצב הביטחוני הוא רק תירוץ? למה חברות הלואו-קוסט לא רוצות להגיע לישראל 

הפרסומת האהובה ביותר שייכת למותג הוותיק תפוזינה, שבשנות ה-90 הציג את הפרזנטורית שלו באופן סקסיסטי מאוד אך מאז שינה את דרכיו. כיום כבר מדובר בדמות (ליהי קורנובסקי והפאה הג'ינג'ית) שעושה מה שמתחשק לה בלי לחשוב מה יגידו כולם - למרות שהיא באמצע חתונה ופוטנציאל הרכילות גבוה - וכל זה לכבוד המשקה הכתום.

קמפיין תפוזינה
 קמפיין תפוזינה

השבוע מתברגות בדירוג שתי חברות ביטוח שעלו עם פרסומות חדשות. הראשונה היא ביטוח ישיר, כשהפעם דניאל סטיופין (המוכר כאנטולי מ"קופה ראשית") שופך קפה על ליאור רז, וזה מציע לסגור עניין על ידי הפעלת הביטוח רק כי מקבלים הטבות (רק לא לשכוח: "שתי ידיים על הכוס"). האהדה הציבורית לשניים מסייעת לפרסומת להתברג במקום החמישי הן בזכירות והן באהדה.

קמפיין ביטוח ישיר
 קמפיין ביטוח ישיר

גם ליברה עלו בפרסומת חדשה, שבה תומר קפון מציג יכולות של גנב מדופלם, לכאורה, ותוך כדי פעולה מונה עבור הצופים את כל הסעיפים שמשפיעים על גובה ביטוח הדירה. כרגיל, הפרסומת מסתיימת עם טוויסט, ומתברר שכל המאמץ בסך-הכול קשור לכך שכמו גברים רבים הוא מפחד מאשתו. הפרסומת סוגרת את טבלת הזכירות במקום העשירי, וממוקמת שמינית באהדה.

לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, גם השבוע מיזם הסטרימינג free TV הוא המפרסם שהשקיע את התקציב הגדול ביותר - כ-1.3 מיליון שקל - אך הוא אינו מתברג בדירוג. ההשקעה השנייה בגודלה, כ-1.1 מיליון שקל, שייכת לקוקה-קולה (מקום שמיני בזכירות), וההשקעה השלישית בגודלה, כמיליון שקל, שייכת לסנו.

עלייה קלה בהשקעה

ההשקעה בפרסום עולה מ-24.5 מיליון שקל בשבוע שעבר ל-26 מיליון שקל השבוע. 

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאייטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל, לרבות החברה הערבית.