כוהנת הלייף סטייל מרתה סטיוארט תככב בקמפיין חדש של פייבר (Fiverr) הישראלית, שפיתחה פלטפורמה אינטרנטית המחברת בין פרילנסרים ללקוחות. הקמפיין עולה החודש בארה"ב בטלוויזיה, באתרי אינטרנט מובילים וברשתות החברתיות, במטרה לעודד העסקת פרילנסרים לכל סוגי הפרויקטים. במקביל תעניק סטיוארט שעות ייעוץ כפרילנסרית בפלטפורמת Fiverr Pro. גובה התשלום לסטיוארט לא פורסם, אך ההשקעה במדיה עומדת על יותר ממיליון דולר.
● שוק החזרה לבית הספר רושם ירידה בביקושים, אך רשתות הסטוק מתחזקות
● שלושה שיעורים שיווקיים שאפשר ללמוד מהמשחקים האולימפיים של פריז
הקמפיין, שנוצר בתוך החברה, מציג את סטיוארט, 83, כמתמחה במשרד אמריקאי, שמגישה קפה לקולגות צעירים מאוד, ותוך כדי מנסה להתעניין בעבודתם ולהציע הצעות לשיפור. המסר פשוט: ייתכן שהאנשים המוכשרים ביותר נמצאים ממש מתחת לאפך, במרחק של לחיצה אחת על הפלטפורמה שלנו. בנוסף לפרסומת הראשית ישנם קטעי וידאו המתמקדים בשיווק במדיה החברתית, בפיתוח ווב ובבינה מלאכותית. כחלק מהמהלך, סטיוארט גם תשמש כשגרירת המותג של פייבר, וכן תיתן שיחות ייעוץ של 30 דקות לשלושה ממשתמשי החברה, שעליהם יוכרז בסוף החודש.
סטיוארט התפרסמה כמייסדת חברת הלייף סטייל Martha Stewart Living Omnimedia, הובילה תוכנית טלוויזיה (שעליה זכתה בפרס האמי) ופרסמה כ-100 ספרים. ב-2004 ישבה חמישה חודשים בכלא בגין הפרעה להליכי משפט ומתן הצהרות-שקר על רקע מכירת מניות בחברת אים-קלון, מה שהובילה לפגיעה בעסקיה ולהורדת תוכניות שלה מלוח השידורים. מאז שיקמה סטיוארט את תדמיתה וחזרה לככב בתחומה, בין היתר דרך האתר Martha.com ותוכניות טלוויזיה בנושאי סגנון חיים. כיום היא מחזיקה בעשרות מיליוני עוקבים ברשתות החברתיות.
לדבריה, "השותפות עם פייבר מאפשרת לי לחלוק צד שונה של תובנותיי העסקיות, כזה שאנשים בדרך כלל לא נחשפים אליו. תמיד השתמשתי בפרילנסרים בעסקיי, מספרי הבישול עד לתוכניות הטלוויזיה. אני מעריכה את הפלטפורמה של פייבר על כך שהיא מאפשרת ליזמים כמוני להרחיב את תחומי ההתמחות של צוותיהם".
ההערות של מרתה לתסריט
פייבר, שהוקמה ב-2010 ובראשה עומד המנכ"ל מיכה קאופמן, נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של כ-855 מיליון דולר. לחברה יש כ-4 מיליון לקוחות בשנה, מחברות קטנות ועד תאגידי ענק, שעובדים עם מאות אלפי הפרילנסרים שלה. מדובר בפרילנסרים הפועלים בכ-700 קטגוריות, מתכנות, דרך פיתוח צ'אטבוטים ועד עיצוב בתלת ממד, ומגיעים מכ-160 מדינות.
הקמפיין עם סטיוארט אינו הראשון של פייבר בארה"ב. ב-2021 עלתה החברה בקמפיין בסופרבול, ובזמן המשחקים האולימפיים עלתה עם הקמפיין Paris, not France. החברה גם פעילה מאוד בקמפיינים עם משפיענים ברשתות החברתיות, כמו כוכב הרשת נאס דיילי, מעצב הפנים בובי בורק שמחזיק בתוכנית מצליחה בנטפליקס ונחשב לאוטוריטה בתחומו, והיזם שמחזיק בפודקאסט פופולרי סטיבן ברטלט. התשלום עומד על כמה מאות אלפי שקלים לקמפיין, בהתאם להיקף.
"אנחנו מחפשים אנשים שמביאים איתם אמינות של אנשי עסקים שעשו דבר או שניים בחיים, ובאמת עובדים עם פרילנסרים", מסביר מתי יהב, סמנכ"ל השיווק של פייבר. "עם נאס דיילי, למשל, עשינו לפני חודש וחצי קמפיין גלובלי שפנה לעסקים קטנים. הוא עובד עם הפלטפורמה שלנו שנים, אז כשפגשתי אותו בניו יורק, ברגע ששוחחנו הוא התחבר לעניין. התוצאה הייתה סרטון סושיאל שרשם מיליוני צפיות ואלפי תגובות.
"המטרה של הקמפיין עם מרתה סטיוארט היא לעורר מודעות ליכולת לעבוד עם פרילנסרים בפרויקטים יותר מורכבים. ראינו במחקרים ובשיחות עם לקוחות פוטנציאליים שהאתגר המשמעותי בהגדלת העסק שלהם הוא משאבים מוגבלים, ומצד שני, לא מעט מהם עובדים עם פרילנסרים רק לעבודות הפשוטות. לכן, בשנים האחרונות אנחנו במסע של מיצוב החברה כפלטפורמה שיש בה פרילנסרים שמתאימים לכל סדר גודל של פרויקט. עם מרתה בחרנו להעביר את זה בצורה מבדרת וקלילה, אבל המסר רציני".
איך נוצר הקשר איתה?
"החיבור היה יחסית מהיר: חשבנו עליה כי היא דמות מוכרת ואהובה וידועה ביכולת היזמית שלה, וגם כי בשנים האחרונות היא עובדת המון עם פרילנסרים שלנו. פנינו אליה, ובגלל שהיא אוהבת לעבוד עם פרינלסרים היא נדלקה על הרעיון. היא ממש לקחה חלק יצירתי בתהליך - שלחנו לה תסריט, היא הציעה שינויים, כמו 'אני חושבת שאני צריכה להחזיק כוסות חד פעמיות'. הייתה מאוד מעורבת וראינו שהיא באמת מאמינה בדבר. לכן זה יצא אותנטי".
כחברה שכל מהותה היא עבודה עם פרילנסרים, בפייבר דילגו על עבודה עם משרד פרסום - למרות שזו פרקטיקה מקובלת בקרב חברות הייטק בשנים האחרונות - ועשינו הכול אין האוס. "יש לנו צוות קריאייטיב פנימי ומוכשר בתל אביב ובניו יורק", מספר יהב, "ובמקביל עבדנו עם פרילנסרים בהפקה, בקריאייטיב ובעריכה. יש משהו ייחודי בצוות שמכיר לעומק את הפלטפורמה, זה לא כמו משרד פרסום שמתעסק בהרבה לקוחות".
הסיבות לרכישת AutoDS
לאחרונה רכשה פייבר את חברת האיקומרס הישראלית AutoDS, תמורת סכום שלא דווח. החברה פיתחה פלטפורמה המאפשרת לבנות חנות דרופשיפינג - מודל שבו המוכר אינו מחזיק במוצרים עצמם, אלא מקבל הזמנות, ומספק אותן באמצעות ספק צד שלישי.
באיזה אופן החברה משתלבת עם הפעילות שלכם?
"היא משתלבת בשתי דרכים: דרופשיפינג פונה ליזמים שרוצים להרוויח כסף אונליין, וזו קהילה דומה לפרינלסרים שלנו, כך שיש חפיפה בין הקהילות. שנית, יש סינרגיה בין מי שפותח חנות דרופשיפינג לעבודה עם פרילנסרים עבור שירותים נלווים לחנות שלו. עוד לפני הרכישה הייתה לנו קטגוריה כזו, אבל המהלך נתן לנו בוסט של התרחבות לעולמות האלה".
איך משפיעה עליכם הצמיחה המהירה בשימוש בכלי בינה מלאכותית?
"המקצועות של הפרילנסרים משתנים. היום, למשל, יש גידול משמעותי בביקוש למומחים של AI בעולמות הסאונד והווידאו. לעומת זאת, יש פחות ביקוש לדברים יותר מסורתיים כמו תרגום. אבל בסוף, עסקים שמחפשים איכות מעל הממוצע ייזהרו מלהשתמש רק בכלי בינה מלאכותית".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.