ההחלטה לגייס את סנופ דוג כשדר באולימפיאדה התבררה כמהלך גאוני

סנופ דוג היה בצעירותו ראפר שהביא לבמה את חיי הרחוב המחוספסים, אבל עכשיו בגיל 50 הוא הפך לחביב הקהל ● ברשת NBC הבינו שהם צריכים להתאושש משפל הרייטינג של טוקיו 2021 והחליטו לגייס את הראפר שקיבל 8.5 מיליון דולר - ועמד במשימה

אפי ליפשיץ | 15.08.2024

סנופ דוג בקהל באולימפיאדת פריז. מהלך גאוני / צילום: Reuters, Dylan Martinez

סנופ דוג בקהל באולימפיאדת פריז. מהלך גאוני / צילום: Reuters, Dylan Martinez

1

במהלך השבועות האחרונים נצפה הראפר סנופ דוג נושא את הלפיד האולימפי, רוקד עם המתעמלות האמריקאיות סימון ביילס וג'ורדן צ'יילס, שוחה עם מייקל פלפס, אוכל אסקרגו עם מרת'ה סטיוארט וגם מארגן לעצמו מלתחה הולמת לתחרות קפיצות הסוסים לצדה. אבל בעולם הפרוע של ההיפ הופ בניינטיז, קאלוין קורדוזאר ברודוס היה בסהכ צעיר בשנות ה-20 שהגיע לטופ של אמני ה"גנגסטה-ראפ", הז'אנר שהביא את אורח החיים הכנופייתי-אורבני לפופולריות מיינסטרימית. טון הדיבור העצל שלו והחריזה הזורמת של סיפורים מרחובות לונג ביץ' הפכו אותו לכוכב פופולרי לצד דמויות כמו ד"ר דרה, אייס טי וטופאק שאקור. גם חייו התוססים, שכללו האשמה ברצח מדרגה שנייה (ממנה זוכה לחלוטין) ואפיזודה קצרה בסרט פורנו שהפיק, התאימו מאוד לאופי הסוגה בה פעל.

6 הערות|על שלוות האימפרסיוניזם דווקא בזמן שהתותחים רועמים
6 הערות|על מארג הישראליות שמשתקף במיתוס ובתערוכה של "משכית"

אבל אם נדמה היה למישהו שהוא נידון לחיים אומנותיים נישתיים, תחומים בגבולות מעריצי הז'אנר, הרי שכמה עשורים לאחר מכן, כשהוא בן 52, באמתחתו מכירות של יותר מ-35 מיליון אלבומים ו-17 מועמדויות לגראמי, מאחוריו עשרות הופעות בסרטים (כולל "יום אימונים מסוכן") ותוכניות טלוויזיה ופרס אמי - הפך פתאום הפיטבול הסורר לגולדן רטריוור חינני. הראפר המחוספס נהיה לדוד חביב ומשעשע שמוביל משדרי "בידור לכל המשפחה" באולימפיאדה. האהדה הגורפת אליו בקרב צופים וגם אנשי תעשייה מעידה שסנופ דוג יכול לקבל השנה את מדליית הזהב ל"שידור אולימפי".

 

2

רשת NBC, שמחזיקה בזכויות השידור של האולפיאדות מזה זמן ועד 2032 לפחות, הייתה צריכה שינוי אחרי שפל הרייטינג של אולימפיאדת טוקיו ב-2021. שם היא הציגה ירידה של 42% ברייטינג, בין היתר בשל מגפת הקורונה וגם בשל הפרשי השעות מול יפן. עם תשלום של 7.7 מיליארד דולר לזכויות של שלוש אולימפיאדות, היא רצתה לראות תוצאות אחרות. ברשת החליטו להשקיע פחות בערוצי הכבלים הדועכים שלה ויותר בברודקאסט (שידור פתוח) ובסטרימינג (פיקוק), אחרי שסימנה לעצמה את הקהל הצעיר כיעד מרכזי. היא כיוונה להוסיף לאולימפיאדה יותר תרבות פופ, יותר סלבריטיז וגם להתאים את התוכניות לאופי הצעיר שאוהב לקפוץ מתוכן לתוכן ומבלה זמן רב ברשתות.

3

ההחלטה של NBC לגייס את סנופ דוג כשדר לאולימפיאדה גרמה להרבה גבות להתרומם, אך התבררה כמהלך גאוני במיוחד, למרות שאינו תקדימי. כבר לשידורי אולימפיאדת טוקיו ב-2021 שכרה הרשת את שירותיו יחד עם אלה של הקומיקאי קווין הארט, כדי ללוות את שידורי האולימפיאדה בפיקוק (שירות הסטרימינג) בלבד. אך אז שירות הסטרימינג היה בחיתוליו, ואילו סנופ והארט הוגבלו לתוכנית קומית קצרה שבעיקר גרמה למנהלים ברשת לקלוט את התשוקה שהייתה לסנופ לגבי האולימפיאדה. אותם הפרשי שעות בעייתיים ומגפת הקוביד שפגעה ברייטינג לא אפשרו לסנופ לייצר יותר מכמה סרטונים ויראליים בודדים.

באולימפיאדת פריז, NBC כבר הציבה אותו בעמדת ה"מעודדת המרכזית" של הנבחרת האמריקאית ושל הספורטאים בכלל. סנופ התברר כשובר שוויון. הכריזמה והאישיות הממגנטת הוסיפו מידה של קלילות והתרגשות לסיקור הענפים השונים, וההומור השובב שלו סיפק אינספור פוסטים ויראליים בטיקטוק וברשתות החברתיות. כשהוכרז על שיבוצו באולימפיאדה, הודה סנופ שהוא "גדל על השידורים האולימפיים כילד, ושהוא נרגש לצפות באתלטים המדהימים במיטבם בפריז".

4

איש תעשיית הון הסיכון הנרי מקנמרה היה זה שהסגיר את השורה התחתונה. בציוץ בטוויטר הוא חשף שנציג NBC שפגש הודה שסנופ דוג מקבל 500 אלף דולר ליום (!) פלוס הוצאות שהייה בפריז, כדי לקדם את האולימפיאדה. בהנחה שתוכן הציוץ שלו אמת, הרי שסנופ ירוויח כ-8.5 מליון דולר על שבועיים של עבודה.

משתלם? אם תשאלו את NBC, להם זה בטוח משתלם. כבר מטקס הפתיחה ראו ב-NBC עלייה של 79% ברייטינג לעומת טקס הפתיחה של טוקיו. המשדרים בפריים טיים הביאו בממוצע 35 מיליון צופים כל ערב - מספר פנומנלי - וזה עוד ללא פיקוק בסטרימינג, שם אמנם אין הרבה סנופ, אבל ההערכות מדברות על 10-5 מיליון מינויים חדשים לשירות שסך המינויים שלו גבוה במעט מ-30 מיליון.

5

מדוע ראפר מזדקן מדבר כל כך לדור הצעיר? סנופ דאג לאורך השנים להשאר רלוונטי ולחדש. בין שיתופי פעולה עם אמנים צעירים (קייטי פרי), למבוגרים (מרת'ה סטיוארט) הוא חשף את אישיותו הכריזמטית לקהל של מיליונים, שלא הכיר אותו בהכרח קודם לכן. הוא לקח חלק בפעילויות למען הקהילה, כמו ייסוד קבוצת פוטבול לנוער ואימון הצעירים כדי להעסיק אותם אחרי הלימודים. השנים שלו איתם תועדו בסדרה דוקומנטרית פופולרית, שהראתה כמה הוא מחוייב לקדם שינוי בחיי הנערים האלה. הוא כמובן שחרר גם שיר חדש במהלך האולימפיאדה מתוך אלבום שיצא השנה. יותר מכל הוא הוכיח אוריינות דיגיטלית מרשימה, כשהצליח לייצר תוכן הומוריסטי טרנדי ועדכני לכל הפלטפורמות שבהן הצעירים נמצאים: טיקטוק, טוויטר, אינסטגרם, ובהן הוא נתפס כ"אותנטי, אמיתי, לא מפולטר". כשמשקללים את הפופולריות הזו עם נתוני הצפייה הנהדרים והוויראליות, לא מפתיע שמארק לאזארוס, יו"ר NBC-יוניברסל, כשנשאל האם החברה תבקש מסנופ לחזור לאולימפיאדה הבאה, ענה ללא היסוס - "כן!" מהדהד.

צרו איתנו קשר *5988