המלצות ההשקעה של מגזין "בארונס" לימים שאחרי הורדת הריבית בארה"ב

במגזין הכלכלי בארונס בדקו עם מומחים מה תהיה ההשפעה של הורדת הריבית בארה"ב על שוק המניות שם, ואילו מניות מתאימות להשקעה בתקופה זו ● בין המניות המומלצות: יצרנית צ'יפס, אינפוזיה ביתית, חברת אבטחת סייבר מישראל וגם קראודסטרייק המושמצת

שירי חביב ולדהורן | 19.08.2024

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: Shutterstock, AP-Business Wire, רויטרס- USATODAY

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: Shutterstock, AP-Business Wire, רויטרס- USATODAY

בשוק ההון מצפים שהבנק הפדרלי בארה"ב (פד) יוריד את הריבית בחודש הבא, כשכלכלנים מעריכים כי יו"ר הפד ג'רום פאוול יפחית את הריבית ב־0.25% או אף ב־0.5% בהחלטתו הקרובה בספטמבר.

משקיעי העל מקטינים החזקות "ב-7 המופלאות". מה הם קונים במקום
הפוטנציאל בשוק המניות בת"א והסיכון של וול סטריט
בדיקת גלובס | הקרנות המתוחכמות של העשירים מכות את ת"א, אך לא את וול סטריט

"האינפלציה בארה"ב ממשיכה להתמתן", כתבו בסקירתם השבוע יונתן כץ וכלכלני לידר שוקי הון, וציינו כי האינפלציה בארה"ב הייתה בהתאם לצפי, עם עלייה של 0.2% ביולי והתמתנות הקצב השנתי מ־3% ל־2.9% (ואינפלציית הליבה מ־3.3% ל־3.2%). להערכתם, "מדובר בסביבת אינפלציה נוחה עבור הפד המאפשרת הורדת ריבית של 0.25% בספטמבר". עוד לדבריהם נתונים הנוספים בארה"ב לא מצביעים על מיתון, אלא על "נחיתה רכה" בפעילות הכלכלית.

בד בבד, עידן אזולאי, מנהל השקעות ראשי בסיגמא בית השקעות, כתב השבוע כי "בהינתן רמת האינפלציה הנוכחית בארה"ב, אין הצדקה לשמור את הריבית ברמתה הקיימת, בשל הסיכון העולה להתמתנות חדה בפעילות - עד מיתון". עם זאת הזהיר כי "המשקיעים בארה"ב ממשיכים לסבול מתסמונת 'התקווה הבלתי נלאית להורדה חדה של הריבית'", והעריך גם הוא כי הריבית תרד בספטמבר ב־0.25%.

במגזין הכלכלי בארונס בדקו עם מומחים מה תהיה ההשפעה של הורדת הריבית על שוק המניות ומי המתאימות להשקעה בתקופה זו. אנסטסיה אמורוזו, אסטרטגית השקעות ראשית ב־iCapital, אמרה כי בדרך כלל מניות עולות לאחר הורדת הריבית, מתייצבות תוך חודש עד שלושה חודשים, ואז מחדשות את המגמה החיובית, כל עוד אין מיתון. לדבריה, מניות דפנסיביות - כמו מניות צריכה בסיסית, בריאות ותשתיות, מציגות לרוב את הביצועים הטובים ביותר.

אלה המניות שצוינו כמומלצות לאחר הורדת ריבית:

First Interstate Bancsystem

עיסוק: בנק אזורי הממוקם במונטנה
שווי שוק: 3.1 מיליארד דולר
תשואה מתחילת השנה: 0%

הבנק שנוסד ב־1968 פועל בלמעלה מ־300 סניפים. לאחרונה פורסמו דוחות הרבעון השני שבו רשם הבנק רווח נקי של 60 מיליון דולר, עלייה קלה לעומת 58.4 מיליון דולר ברבעון המקביל. בבארונס ציינו כי תשואת הדיבידנד שלו היא 6%. 

Lamb Weston

עיסוק: יצרנית מזון קפוא (ידועה בעיקר בייצור צ'יפס)
שווי שוק: 8.8 מיליארד דולר
תשואה מתחילת השנה: -42.8%

לאמב ווסטון  פרסמה לאחרונה את דוחות השנה הפיסקאלית שלה, בה הכנסותיה צמחו ב־21% לכ־6.5 מיליארד דולר, הרווח הנקי ירד ב־28% ל־726 מיליון דולר. בבארונס ציינו כי זו חברה שיכולה להמשיך לפעול היטב גם בהאטה כלכלית.

Republic Services

עיסוק: חברה העוסקת במיחזור וניהול פסולת
שווי שוק: 63.8 מיליארד דולר
תשואה מתחילת השנה: 24%

החברה , שנסחרת בבורסת ניו יורק, מציינת כי יש לה 13 מיליון לקוחות שלהם היא מסייעת להגיע ליעדים הסביבתיים שלהם, 17 אלף משאיות ומעל 1,000 אתרים בהם היא פועלת בצפון אמריקה. צופה השנה הכנסות של מעל 16 מיליארד דולר. 

Option Care Health

עיסוק: ספקית פתרונות ושירותים לאינפוזיה ביתית
שווי שוק: 5.4 מיליארד דולר
תשואה מתחילת השנה: 6.9%-

ברבעון השני השנה היו הכנסות Option Care Health  כ־1.2 מיליארד דולר, צמיחה של 14.8%, לצד ירידה של 53.6% ברווח הנקי ל־53 מיליון דולר (בשל השפעה חד־פעמית אשתקד). צפויה לרשום השנה הכנסות של 4.75־4.85 מיליארד דולר.

CrowdStrike

עיסוק: חברת אבטחת סייבר
שווי שוק: 63.9 מיליארד דולר
תשואה מתחילת השנה: 2.8%

קראודסטרייק  עלתה לכותרות הגלובליות לפני כחודש, לאחר שעדכון תוכנה שלה הוביל לתקלה נרחבת שהשביתה פעילויות שונות, מביטולי טיסות ועד אי יכולת לגבות תשלומים. מאז התקלה מניית החברה איבדה כמעט רבע מערכה.

Eli Lilly

עיסוק: חברת תרופות
שווי שוק: 830 מיליארד דולר
תשואה מתחילת השנה: 59%

אליי לילי  היא חברת תרופות ותיקה מהמאה ה־19. היא מפתחת תרופות לטיפול בכאב, סרטן, סוכרת ועוד. ברבעון השני הכנסות החברה צמחו ב־36% ל־11.3 מיליארד דולר והרווח הנקי גדל ב־68% לכ־3 מיליארד דולר. העלתה את התחזית ל־2024.

סנטינל וואן

עיסוק: חברת אבטחת סייבר
שווי שוק: 7.2 מיליארד דולר
תשואה מתחילת השנה: 15.6%-

סנטינל וואן הוקמה ומנוהלת על ידי הישראלי תומר וינגרטן. ברבעון הראשון, הכנסות החברה צמחו ב־40% ל־186 מיליון דולר, ההפסד הנקי הצטמצם ב־34.4% ל־70.1 מיליון דולר. תפרסם בסוף החודש את תוצאות הרבעון השני.

Datadog

עיסוק: חברת תוכנה העוסקת בתחום ניטור הנתונים בענן
שווי שוק: 38.8 מיליארד דולר
תשואה מתחילת השנה: 5.3%-

דאטה דוג  ציינה בדוחות שפרסמה לאחרונה כי שוק הענן מוערך כיום ב־560 מיליארד דולר, וצפוי לצמוח ב־20% בממוצע שנתי עד 2027. בין לקוחותיה נמצאות סמסונג, לגו, סטארבקס ועוד. צפויה לסיים את השנה עם הכנסות של מעל 2.6 מיליארד דולר.

צרו איתנו קשר *5988