מניית הדפוס מישראל שחזרה לשווי של מעל מיליארד דולר

מניית קורנית דיגיטל זינקה בעקבות תוכנית רכישה עצמית, אך היא עדיין נסחרת במחיר נמוך ב-87% משווייה בשיא • במחצית הראשונה של השנה החברה הקטינה את הפסדיה

רונן סמואל, מנכ''ל קורנית דיגיטל / צילום: כפיר זיו
רונן סמואל, מנכ''ל קורנית דיגיטל / צילום: כפיר זיו

מניית קורנית דיגיטל  זינקה ביום שלישי בנאסד"ק בכ-20% במחזור מסחר גבוה מהממוצע, והחברה חזרה להיסחר מעל שווי של מיליארד דולר (1.1 מיליארד כיום)  -  אחרי שנה בה נסחרה בשווי נמוך מזה. קורנית מייצרת מערכות דפוס דיגיטלי ודיו להדפסה על טקסטיל. בשיא, בנובמבר 2021, שווי החברה התקרב ל-9 מיליארד דולר (גם בעקבות שיתוף פעולה עם אמזון שכלל השקעה של ענקית הקמעונות המקוונת בקורנית).

בבורסה בתל אביב מסתתרת מניה שקפצה ב-500%. למה לא שמעתם עליה? 
צעד ראשון לקראת הנפקה? וויז מחפשת סמנכ"ל כספים 

אלא שבהמשך, הציגה קורנית דיגיטל חולשה בתוצאות, בין היתר בשל תנאי הסביבה המאקרו-כלכלית. כך, המניה נסחרת גם לאחר העלייה הנוכחית ב-87% מתחת למחירה בשיא. בשנים האחרונות ביצעה החברה גם מספר סבבי קיצוצים שבהם פוטרו עשרות עובדים. בסוף 2023 היו לה 882 עובדים, מתוכם 486 בישראל.

העליות במניה השבוע (כ-25% בסה"כ) הגיעו לאחר שקורנית דיווחה על אישור הדירקטוריון שלה לבצע תוכנית חדשה של Buy Back (רכישה עצמית של מניות) בהיקף של עד 100 מיליון דולר. זאת בהמשך לרכישות בהיקף של 65 מיליון דולר במצטבר שבוצעו במסגרת תוכנית קודמת מאז שנת 2023. לפי הודעת החברה, התוכנית "משקפת את אמון הדירקטוריון באסטרטגיה של החברה ובפוטנציאל ארוך הטווח שלה, ומצביעה על המחויבות המתמשכת להביא ערך לבעלי המניות".

במחיר הנוכחי של מניית קורנית, רכישה עצמית בהיקף של 100 מיליון דולר מהווה כ-9.6% מהון המניות של החברה.

"צמיחה דו-ספרתית עד סוף העשור"

במקביל, הנהלת קורנית משתתפת בתערוכה של התעשייה בלאס וגאס והחברה סיפקה עדכונים משם. אחד מהם הוא שחברת Custom Ink, קמעונאית אמריקאית שפועלת באונליין ומוכרת בגדים בהתאמה אישית לצרכנים, בחרה בטכנולוגיה של קורנית ותעביר חלק משמעותי מההדפסות שלה על טקסטיל לייצור דיגיטלי באמצעותה.

מנכ"ל קורנית, רונן סמואל, מסר כי "תעשיית ההלבשה מתפתחת, וחברות חייבות להתפתח יחד איתה. העסקים והצרכנים של היום מעריכים את היכולת לקבל יכולות עיצוב בלתי מוגבלות, עם זמני משלוח מהירים וייצור בר-קיימא. הפתרונות הדיגיטליים המתקדמים של קורנית יוצרים מהפכה בשוק, ומאפשרים לצרכנים לבטא את תחושותיהם והאהבות שלהם באמצעות מה שהם לובשים".

סמואל הוסיף עוד כי "לקורנית יש הזדמנות גדולה להוביל את הטרנספורמציה הדיגיטלית בתעשיית הטקסטיל". לדבריו, עד סוף העשור היעד של קורנית הוא צמיחה בשיעור דו-ספרתי, הכנסות חוזרות משמעותיות ושיפור ברווחיות. במחצית הראשונה של השנה קורנית רשמה הכנסות של 92.4 מיליון דולר, ירידה של 11% לעומת התקופה המקבילה ב-2023, לצד שיפור בשורה התחתונה, שם ההפסד הנקי עמד על 18.1 מיליון דולר, צמצום של 45.5%. על בסיס Non-GAAP ההפסד הצטמצם ב-80% ל-4.2 מיליון דולר. החברה מצפה לחזור ל -EBITDA חיובי (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) ברבעון השלישי.

לפי נתוני Yahoo Finance, רוב האנליסטים חיוביים כלפי המניה, ומחיר היעד הממוצע גבוה ב-6% ממחיר המניה לאחר הזינוק.