השווי זינק פי 2.5: הישראלית שכבר שבועיים לא מפסיקה לעלות

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש • מניית REE זינקה ביותר מ־20% והשלימה קפיצה של פי 2.5 בשווי מאז גיוס ההון שלה לפני כשבועיים • מניית גילת עלתה בסוף השבוע ב-5.3% אחרי שקיבלה המלצה של תשואת יתר • ופאגאיה נפלה בעקבות גיוס חוב להמרה

דניאל בראל, גל קרובינר ועדי צפדיה / צילום: שלומי יוסף, ענבל מרמרי, גילת
דניאל בראל, גל קרובינר ועדי צפדיה / צילום: שלומי יוסף, ענבל מרמרי, גילת

המסחר בוול סטריט התנהל ביום שישי במגמה מעורבת. בסיכום שני ימי המסחר האחרונים של השבוע, המדדים המובילים בניו יורק רשמו עליות מתונות: מדד דאו ג'ונס עלה ב-1% בימים חמישי ושישי, מדד S&P 500 עלה ב-0.3% ומדד נאסד"ק ב-0.2%. אלה המניות הישראליות שבלטו במסחר.

השותפים החדשים של ברק רוזן ואסי טוכמאייר: אדם נוימן ואסף רפפורט
וורן באפט מהמר על 300 מיליארד דולר. האם הוא מפספס בגדול?
ניתוח | 4 גרפים והתעלומה: האם וול סטריט בדרך למיתון או שהראלי רק התחיל

וויליאם בלייר התחיל לסקר את גילת בהמלצה חיובית

מניית גילת  עלתה במצטבר בסוף השבוע ב-5.3%, אם כי מתחילת השנה היא רושמת תשואה שלילית בשיעור של 16%. העליה האחרונה מגיעה על רקע תחילת סיקור של המניה על-ידי בנק ההשקעות וויליאם בלייר בהמלצה של "תשואת יתר".

לואי דיפלמה, אנליסט בבנק ההשקעות, מעריך שגילת תייצר הכנסות של 343 מיליון דולר ב-2024, והן יגדלו ל-465 מיליון דולר ב-2025, עם תזרים מזומנים חופשי בסך 33 מיליון דולר. לדברי האנליסט, "גילת היא אחת מהשחקניות המובילות בתחום המודמים, אנטנות ומגברים בשוק האסטרטגי מאוד של תשתיות תקשורת לוויינית". הוא מזכיר את הרכישה עליה הודיעה גילת לאחרונה - רכישת סטלאר בלו האמריקאית שמספקת פתרונות לקישוריות אינטרנט בטיסות, בעסקה של 98 מיליון דולר בשלב הראשון ושעשויה להגיע עד 245 מיליון דולר בכפוף לעמידה באבני דרך.

לדברי דיפלמה, "עם רכישה סטלאר בלו, גילת נמצאת בעמדה טובה לתפוס נתח משמעותי משוק האנטנות LEO לתעופה. במעל 800 מטוסים של חברות ובהן אמריקן איירליינס, אייר קנדה ואלסקה איירליינס מותקנות המערכות של סטלאר בלו".

גילת, בניהולו של עדי צפדיה, מספקת פתרונות תקשורת לווינית עבור ספקיות תקשורת ולמטוסים. החברה נסחרת בנאסד"ק ובבורסה בת"א לפי שווי של 292 מיליון דולר.

גם שבועיים אחרי הדוחות: REE ממשיכה במגמה החיובית

מניית  REE  זינקה בשני ימי המסחר האחרונים של השבוע ב-21.6% וננעלה ביום שישי במחיר של 7.54 דולר למניה, שמשקף לחברת האוטוטק הישראלית שווי של 82 מיליון דולר. REE הפכה לחברה ציבורית בוול סטריט בשנת השיא 2021 כשמוזגה לחברת SPAC לפי שווי של 3.1 מיליארד דולר.

בשבועיים האחרונים שווי מניית REE את זינק פי 2.5, אחרי שהחברה, בניהולו של המייסד דניאל בראל, דיווחה על הסכם ייצור וגיוס הון, בהובלת חברת Samvardhana Motherson שהפכה לבעלת עניין עם החזקה של 19.6% ממניות REE.

בשבוע שעבר REE פרסמה את הדוחות שלה לסיכום הרבעון השני של השנה. ברבעון השני לא היו לה הכנסות, והמחצית הסתיימה עם הכנסות של 160 אלף דולר. החברה הצליחה לצמצם את ההפסד התפעולי וההפסד הנקי, וברמת המחצית נרשם הפסד נקי של 36 מיליון דולר, לעומת 54.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2023. החברה ציינה שהיקף ההזמנות ממנה גדל ומגיע לכ-60 מיליון דולר.

פאגאיה נפלה בעקבות גיוס חוב להמרה

חברת הפינטק פאגאיה הודיעה בשבוע שעבר על גיוס חוב להמרה בהיקף של 125 מיליון דולר. לרוכשים בהנפקה ניתנת גם האופציה לרכוש עוד חוב בסך של 18.75 מילון דולר נוספים. החוב שפאגאיה מגייסת ישמש אותה בחלקו להחזר חוב קיים, שנושא ריבית גבוהה, ולהערכת החברה יחד עם מהלכים נוספים שהיא מבצעת, היא תוכל להפחית את הוצאות הריבית שלה בכ-30 מיליון דולר ומצפה להיות מאוזנת תזרימית ברמה שנתית.

בתגובה לדיווח על גיוס החוב להמרה, מניית החברה צנחה ב-22.5% ביום חמישי ועלתה ב-3.2% ביום שישי, במחזורי מסחר גבוהים. בסוף השבוע ננעלה המניה במחיר של 9.96 דולר, שמשקף לחברה שווי שוק של 715 מיליון דולר. מתחילת השנה רושמת המניה ירידות של 36%.

פאגאיה, בניהולו של המייסד גל קרובינר, מספקת פלטפורמה טכנולוגית שמסייעת לגופים פיננסיים להקצות אשראי בצורה מדויקת. החברה מוזגה ל-SPAC ב-2022 לפי שווי של 8.5 מיליארד דולר ותוך זמן קצר זינקה לשיא של כמעט 20 מיליארד דולר שלא החזיק מעמד.