ההימור שעומד להשתלם והבנק שעשוי להפתיע: מנהלי השקעות בכירים ממליצים על מניה לשנה הנכנסת

ביקשנו ממנהלי השקעות בכירים לסמן את המניות שהפתיעו אותם לטובה השנה, ואת אלו שצפויות לככב בשנה הבאה ● על הכוונת: נדל"ן מניב, תעשיות ביטחוניות ותשתיות

נתנאל אריאל | 06.10.2024

צילום: סיון פרג', אלביט, איל יצהר, Shutterstock / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

צילום: סיון פרג', אלביט, איל יצהר, Shutterstock / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

לגופים המצוטטים עשוי להיות עניין אישי במניות המומלצות. האמור אינו מהווה ייעוץ השקעות או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם

שנת תשפ"ד נפתחה בנפילות גדולות בשוק המקומי, בעקבות טבח ה־7 באוקטובר שהוביל לפרוץ מלחמת חרבות ברזל. אלא שהבורסה המקומית התאוששה במהירות. מהשפל של סוף אוקטובר זינק מדד ת"א 35 ב־32% לשיא חדש וסיים את השנה עם עלייה נאה של 15%. גם מדד הבנקים נסחר בשיא כל הזמנים ות"א 125 קרוב גם הוא לשבור את השיא.

ראיון | "המשבר הכלכלי הוא ברמה של מלחמת יום כיפור והאינתיפאדה השנייה ביחד" 
מה יקרה לשקל ולמחירי הנפט? התחזית של הבנק האירופי הגדול להסלמה 

על הנתון הבא כל אחד יכול לבחור להסתכל בצורה הפוכה: האופטימיים יגידו שעלייה של 15% במדד הדגל בשנה כה מאתגרת למדינת ישראל, עם מלחמה קשה, זינוק בגירעון והורדות דירוג של שלוש סוכנויות הדירוג, הוא הישג מרשים, אפילו מרשים מאוד. הפסימיים יגידו שביחס לעולם, ובעיקר בורסות וול סטריט, המדדים בארץ השיגו תוצאות פחות טובות. כך רשם מדד הנאסד"ק זינוק של 37% במהלך השנה העברית וה־S&P 500 קפץ ב־34%. גם הדאקס הגרמני, הניקיי היפני והאנג סנג מהונג קונג רשמו תשואות עודפות.

מנגד, הפוטסי הבריטי עלה רק ב־8.7%, הקאק הצרפתי עלה ב־7.4%, שנגחאי הסיני ב־7.3% וקוספי הדרום קוריאני ב־5.2%.

בבורסה בת"א בחרו לסכם את השנה בצורה חיובית וציינו כי "השוק הפגין חוסן למרות התמשכות המלחמה ומדדי המניות עקפו בורסות מובילות בעולם. למרות האתגרים הביטחוניים והכלכליים שנוצרו השנה, הכלכלה הוכיחה עמידות תוך התאוששות מהירה בשוק ההון ויציבות מאקרו־כלכלית".

במגדל שוקי הון הוסיפו כי "ככל וחוסר הוודאות בזירה הביטחונית־מדינית תתבהר, הבורסה המקומית עשויה לתרגם זאת במהירות ולהדביק את הפער בביצועים בשנה הנכנסת".

לקראת שנת תשפ"ה ביקשנו משורה של מנהלי השקעות בכירים בישראל לכתוב על המניה הטובה והמפתיעה מבחינתם בשנה החולפת, ועל אחת שהם ממליצים לשנה הבאה. לאחר התשואות המרשימות שהניבו אשתקד חברות מתחומי הקמעונאות, הפארמה והשבבים, המומלצות לשנה הקרובה הן חברות מתחומי הנדל"ן המניב, תעשיות בטחוניות ותשתיות. התוצאות לפניכם.

מזרחי טפחות: ההימור של עזריאלי עומד להשתלם

אתי אגא, אנליסטית מחלקת השקעות ואסטרטגיה בבנק מזרחי טפחות בוחרת בענקית הנדל"ן המניב קבוצת עזריאלי  כמניה שיש להשקיע בה: "לעזריאלי שני עוגנים עיקריים: משרדים ומסחר. המקור השלישי המשמעותי הוא מגזר חוות השרתים, המהווה כיום 17% מנכסי החברה וסומן על ידיה כמנוע צמיחה. הביקוש לחוות שרתים הולך וגובר הודות לפריחה בתחום ה־AI ולמעבר של חברות ענק למחשוב ענן. חלק ממטרות החברה הוא להרחיב את תחום חוות השרתים, כך שיגיע בטווח של 2־5 השנים הקרובות ל־25%־20% מפעילותה. אנו סבורים שבשנה הקרובה נראה הצפת ערך לפעילות הנ"ל ע"י הכנסת שותף אסטרטגי או שותף עתיר מימון להפחתת הסיכון הפיננסי".

38%: מניית עזריאלי מתחילת השנה
המניה שהפתיעה, ושתמשיך להפתיע

הבינלאומי: האכזבה של אלביט תהפוך להזדמנות

מיקי אלקובי, אנליסט המאקרו ביחידת הייעוץ בבנק הבינלאומי מציין כי טבע  היא מניית השנה החולפת: "אחרי שביצעה בעשור שעבר רכישות ענק כושלות ועלתה על שרטון, בשנה האחרונה החברה עברה מהגנה להתקפה, עם בניית מנועי צמיחה, הגברת החדשנות והתעצמות גנרית מחודשת. תרופות חדשות ושיתופי פעולה יוצרים אופק חדש ומבטיח עבור החברה".

לשנה הבאה הוא מסמן את אלביט  ש"הסתמנה בשנה החולפת כאכזבה. עם זאת, דווקא תשואת החסר שהציגה, עשויה לייצר הזדמנות. המלחמה האיצה פיתוחים שמעשירים את פורטפוליו המוצרים. החברה צופה שיפור במרווחים והציבה יעד הכנסה שנתית: 7 מיליארד דולר עד 2026".

69%: מניית טבע השנה המניה שהפתיעה
1%-: מניית אלביט השנה המניה שתפתיע

מגדל: חברת הקניונים שבלטה והבנק שצפוי להפתיע השנה

ארז מגדלי, מנהל חטיבת ההשקעות במגדל ביטוח ופיננסים, מסמן את מניית ביג  כהפתעת השנה החולפת: "מניית המרכזים המסחריים סבלה בסוף שנה שעברה מלחץ גדול שהשתחרר עם הפצת מניות גדולה שביצעה מגה אור. מאז, החלה לעלות ולהתחיל לזכות בשווי הראוי לה. זו אחת מחברות הנדל"ן המניב האיכותיות והמעניינות ביותר בתחום מתחמי הקניות והמשרדים, הפעילה גם באירופה. השנה בלטה עם צמיחה יפה כשפדיון השוכרים עולה והעומס על השוכרים יורד, וכשמסתכלים בשנים הקרובות אפשר לראות את העלייה העקבית הצפויה בתוצאות.

במבט לעתיד הוא אומר: "אנחנו רואים פוטנציאל בסקטור הבנקים בכלל ובנק הפועלים  בפרט. מערכת הבנקאות בישראל מתאפיינת מצד אחד במאזן חזק, הלימות הון גבוהה ותיק אשראי סולידי ומהצד השני ברווחיות גבוהה מאוד, תשואה להון שלא תרד מ־12%־13%, שהיא תוצר של התייעלות מתמשכת ורמת ריבית גבוהה יחסית".

31%: מניית ביג השנה המניה שהפתיעה
15%: מניית בנק הפועלים השנה המניה שתפתיע

מיטב: מניית השבבים שכיכבה והפוטנציאל של מבנה

אלון לסט אנליסט טכנולוגיה במיטב מצביע על מניית נובה  כמי שעשתה עבורו את השנה החולפת: "התשואה הגבוהה באה על רקע תוצאות עסקיות שעקפו במחצית הראשונה של השנה את ההערכות. המערכות של נובה, חברת מדידת תכונות שבבים, משרתות את יצרני השבבים המובילים בעולם, היא מציגה שולי רווח גבוהים ותזרימי מזומנים נאים על אף השקעות ניכרות במו"פ".

אבירם נאה, מנהל תחום מניות במיטב גמל ופנסיה, ממליץ לשנה הבאה על מניית קבוצת הנדל"ן מבנה : "החברה החליפה לאחרונה את רוב שדרת הניהול שלה ועדכנה את התוכנית האסטרטגית. לחברה מינוף נמוך יחסית ואיתנות פיננסית גבוה, מה שמגביר את יכולתה לצלוח משברים. מבנה נסחרת מתחת להון העצמי ומבצעת תוכנית רכישה חוזרת של מניותיה".

85%: נובה השנה המניה שהפתיעה
6%: מבנה השנה המניה שתפתיע

פיוניר: הצרכן משלם יותר ושופרסל מרוויחה

שמואל בן אריה, דירקטור ומנהל השקעות ראשי שוק מקומי, בפיוניר ניהול הון מציין כי מניית שופרסל  הייתה ההפתעה החיובית שלו בשנה החולפת: "גורמים כמו תשומת לב ציבורית הנתונה למלחמה, חוסרים בשל המצב וממשלה שמסתפקת ברשימות שיימינג ומדבקות, הובילו לכך שמאזן הכוחות בענף הקמעונות נוטה לטובת הרשתות ויצרני המזון. גם שינוי מבנה הבעלות וכניסתם של האחים אמיר לשופרסל השפיעו על ביצועי מניית החברה".

באשר לשנה הקרובה הוא אומר כי "אלביט  נהנית כעת מעלייה במכירות בעקבות המצב הבטחוני, גם בעקבות מלחמת רוסיה־אוקראינה אנו צפויים לראות מדינות רבות בעולם מגדילות באופן משמעותי את תקציבי הביטחון שלהן ואת ההוצאות על התחמשות ורכישת מערכות הגנה אוויריות".

94%: שופרסל השנה המניה שהפתיעה
1%-: אלביט השנה המניה שתפתיע

אי.בי.אי: תמחור המניה של בזק לא משקף את הפוטנציאל

שירה אחיעז, אנליסטית קמעונאות באי.בי.אי מסמנת את שופרסל  כהפתעת השנה שלה: "לאחר תקופה גדושה בטלטלות שכללה תחלופה רבה בכוורת ההנהלה ואיבוד נתחי שוק לטובת המתחרות, בשנה שחלפה הציגה שופרסל תשואה חלומית על רקע רכישת השליטה בידי האחים אמיר שהחלו לפעול להשבחת הרשת תוך כדי נקיטת מהלכי התייעלות וביסוס שדרה ניהולית חדשה. השיפור בתוצאות, מיעוט בטיסות ישראלים לחו"ל לאור הלחימה ומגמת עליית המחירים העניקו רוח גבית לפעילותה".

לירן לובלין, מנהל מחלקת המחקר באי.בי.אי מציין כי "פרמיית הסיכון של סקטורים מסוימים בשוק הישראלי תהיה פקטור מרכזי בביצועי המניות בשנה הקרובה. ועל כן מלבד התמחור האטרקטיבי, סיבה נוספת בגינה בחרנו במניית בזק  היא החסינות להתדרדרות בכלכלה והסלמה פוטנציאלית בגזרה הביטחונית. הצמיחה של פעילות הסיבים הביאה את בזק להציג בשנים האחרונות נתונים תפעוליים ותוצאות כספיות מהמרשימות בסקטור, בעוד תמחור המניה לא משקף את הפוטנציאל לעתיד הקרוב".

94%: שופרסל השנה המניה שהפתיעה
12%-: בזק השנה המניה שתפתיע

הפועלים: חברות המחשוב נהנות מפעילות חסינת משברים

ירון פרידמן, מנהל יחידת המחקר, בנק הפועלים, מצביע על מניית טבע  כהפתעת השנה שלו: "רק לפני שנתיים־שלוש טבע עוד גררה משברים שסיכנו את המשך קיומה: החוב עצום למימון רכישת אקטביס ב־2017, ופרשת תביעות האופיואידים. בשנה האחרונה טבע חזרה לצמיחה בהכנסות וברווחים, לראשונה מאז 2017. עדיין יש לה חוב גבוה, אבל נשלט, עם תזרים מזומנים יציב, ועם מספר מוצרים מתקדמים בשוק ובצנרת הפיתוח".

באשר לשנה הקרובה הוא מציין כי "לאחר שהפגינו חולשה יחסית השנה, למניות חברות ה־IT (שירותי מחשוב) המקומיות הגדולות, מטריקס  וחילן , יש פוטנציאל לצמיחה משמעותית. שתיהן מבוססות מאוד, עם מאזנים חזקים ותזרים משמעותי, ובעיקר - עם פעילות יציבה שחסינה למרבית המשברים".

69%: מניית טבע השנה המניה שהפתיעה
5%-: מניית מטריקס השנה המניה שתפתיע

הורייזן: אל על הפתיעה לטובה, אך הבעיות צפויות לצוץ בהמשך

איתי ליפקוביץ', מנכ"ל בית ההשקעות הורייזן מציין לטובה את אל על  שהפכה בשנה החולפת מעין מונופול בשוק הטיסות, העלתה מחירים בחדות ונהנתה מרווחים אסטרונומיים שהשתקפו במניה. "לא לעולם חוסן, כשהמלחמה תגמר יתחילו לצוף מחדש הבעיות ארוכות הטווח של החברה, לרבות השקעת סכומי עתק להחלפת צי המטוסים, החובות הרבים והשכר הגבוה לטייסים".

באשר לשנה הבאה הוא מסמן "חברות שפועלות בתחום הבנייה והנדל"ן המניב, שסבלו מעליית הריבית. הצפי בשנתיים הקרובות הוא לירידת ריבית וסקטור הנדל"ן ייהנה מזה. הוא ממליץ על קבוצת אשטרום  שפועלת בתחומי הבנייה, התשתיות והנדל"ן המניב "שמחזיקה בצבר הזמנות של 7.8 מיליארד שקל והצליחה להציג רווחים גם בתקופות המאתגרת של עליית הריבית".

77%: אל על השנה המניה שהפתיעה
0.3%-: אשטרום השנה המניה שתפתיע

צרו איתנו קשר *5988