רגע של שלווה ואשלייה בממלכת מאפים שמסתתרת במרכז הארץ

מטעמים, שופינג וקפה לגדולים ופעילויות לקטנים בגינת אוכל מושקעת, מבחר יינות משובחים ועטורי פרסים, חוויית תרבות ואמנות ומאפים ממכרים של קונדיטורית מוכשרת • חגית אברון תורפת יום בעמק חפר

דייניש תאנים בנומי / צילום: נומי מונאש
דייניש תאנים בנומי / צילום: נומי מונאש

חוצים את עמק חפר ממזרחו למערבו דרך המושבים המוריקים, חולפים על פני רפתות שלוות ונופי פרדסים שבקרוב יקרסו תחת פירות הדר. בועה ירוקה ושליוה (לעת עתה) במרכז הארץ, המספקת את כל מה שטעים, יפה וטוב באזור אחד.

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

משהו לאכול: מאפים מוגזמים בלב גינת ירק

לממלכת המאפים, הבצקים, העוגות והמגדנות העשויים ביד האומן של טולי נווה, הקונדיטורית המוכשרת של "נומי", מוצמדת מדבקה אדומה המזהירה מפני סכנת התמכרות. ולא רק לריבוע מוגזם של קקאו לוז העשוי בצק קרואסון קקאו ממולא בקרם שקדים פרלינה, קראנץ' פייטה ומלח גס, לצד סטיקי באן, שאם לא מספיק זריזים הוא נחטף מיד. מעבר למאפים המשגעים, ההתמכרות האמיתית ב"נומי" היא לשלווה ולאשליה, במשך השעתיים שתבלו במקום, החיים עשויים להראות קצת יותר בסדר.

בחורף יושבים מול האח הבוערת שמפיצה אשליית "הוגה", חולקים מאפה מלוח שנעוץ בתוכו תפוח אדמה והוא מעורבל בשמנת ופלפל חריף, ובשאר ימות השנה, אפשר לשבת במרפסת הדק, לבהות בגן הירק וללגום שוקו ושפיות.

נומי, כפר מונש

משהו לראות: יופי ומרגוע בגלריות של עמק חפר

העמק התברך בכמה גלריות ומוזיאונים, המספקים לתושבי האזור אתנחתה תרבותית איכותית. לאחרונה שופצו מבנים לשימור, נפתחו חללי תצוגה מסקרנים שמזמינים גם מי שאינם תושבים מן המניין, לחוות אמנות ואומנות.

"בית הראשונים" הוא בית יפהפה שאכלס את ראשוני המתיישבים של עמק חפר אי שם בסוף המאה ה-19. הבית, בעל מרפסת עץ המשקיפה על מטעי עד של אבוקדו ופקאן, שופץ לאחרונה לכדי חלל מרהיב והפך למרכז תרבות ואמנות. אפשר לסייר בין כותלי הבית היפה, להתבונן בתערוכה של אמנות מקומית המוצגת באחד החדרים, להשתומם נוכח הפרגולה הבנויה מפסלי עץ אדירי ממדים ולבלוע מלוא הראות יופי ומרגוע.

בית הראשונים בביתן אהרון / צילום: נועה גוטמן
 בית הראשונים בביתן אהרון / צילום: נועה גוטמן

כמה דקות משם, באזור התעשייה עמק חפר, שוכנת גלריה ZUZU. כשעולים במדרגות מבנה תעשייתי אפרורי ופוסעים אל תוככי הגלריה, נשנקים מעוצמתו ומיופיו של החלל, בו מוצגת בימים אלה התערוכה "אבינו" העוסקת ביחסי אבות ובנות בראי האמנות. את התערוכה מלווה סיפורה הטרגי של האוצרת, רותי חינסקי, שמלאכתה על אוצרות התערוכה, נקטעה באיבה, בשל מותה בטרם עת לפני מספר חודשים.

בית הראשונים - ביתן אהרון, גלריה zuzu

משהו לשתות: יינות עטורי פרסים ביקב במושב

יורם שלום הוא איש טלוויזיה בעברו, ונצר למשפחה המייצרת יין כבר 100 שנה. תחילת ימי היקב, כמו רבים מיקבי ה"גראז'", במרתף ביתו במושב בית יצחק. עם השנים, עבר היקב למקום מושבו החדש במושב, וכיום הוא ממוקם במבנה יפהפה שאינו מבייש יקבים בפרובאנס. האירוח ביקב ובמרכז המבקרים מבוסס על סיור וטעימות של מבחר היינות המשובח, עטור הפרסים. מותר ואפילו רצוי גם לשבת בחצר הצופה אל נופי הכרמים והמטעים ללגום יין, לטעום מבחר גבינות ומזטים חמודים, ולפתע פתע, תבצבץ לה תחושת שמחה פשוטה.

יקב אלכסנדר / צילום: אור גליק
 יקב אלכסנדר / צילום: אור גליק

יקב אלכסנדר, בית יצחק

משהו לעשות (עם הילדים): גינת אוכל חקלאית וקולינרית

ילדים, נכדים, הורים וסבתות, עורו וצאו לאחד ממרחבי החקלאות היפים והמושקעים בגינת האוכל, משק הלברכט בביתן אהרון.

מדובר בחווה רחבת ידיים, ובה יצרה בעלת המשק, תמי הלברכט, מרחב חקלאי ירוק ובריא, המשלב פעילות חקלאית-קולינרית, סיורים בין הפינות הרבות וגם שלל פעילויות מרחיבות לב בחופשים.

משק הלברכט / צילום: דנה פרידלנדר אורן
 משק הלברכט / צילום: דנה פרידלנדר אורן

להורים ולסבים והסבתות פינת קפה מתחת לעץ, אפשרות לרכוש מטעמים בחנות המשק הסמוכה, כמו גם לפנק את בלוטת השופינג בשלל כלים יפים לגן ולבית.

בעוד הטף מתרוצץ בין פינת החי לערוגות החסה, בין סדנת בישול לקטיף בגינה, אפשר ואף רצוי להתפרקד בנחת לצד עגלת הקפה, לשלוח חיוכים לילדים ולקבל ציון מצטיין בהורות/סבתאות.

גינת אוכל - משק הלברכט, ביתן אהרון