מאפים וחפצים, יינות מיושנים ויריד חגיגי בדרום המשתקם

מקום מפגש חם ומחבק שמציע בית קפה לצד גלריה לפריטי עיצוב, נוי ורהיטים; חלומות שהתגשמו בדמות יין ואמנות; ושלל פעילויות ודוכנים בחווה חקלאית תיירותית שגם מציעה קטיף עצמי • חגית אברון תופרת יום בנגב המערבי

כלים נאים ואוכל טעים בחצר האחורית / צילום: מתוך עמוד הפייסבור של החצר האחורית
כלים נאים ואוכל טעים בחצר האחורית / צילום: מתוך עמוד הפייסבור של החצר האחורית

שנה אחר האסון הגדול בתולדותינו בשמחת תורה, עסקים בנגב המערבי פותחים את שעריהם למבקרים, וזה כמעט נשמע דמיוני. יקבים, מסעדות, עגלות קפה ופעילויות לכל המשפחה, מחכים לנו שנגיע ונציע נחמה והרבה תקווה.

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

משהו לאכול ולקנות: קפה, מאפים וחפצים, ובלי פוליטיקה

רבים מתושבי העוטף ששבו לביתם והחלו לשקם את חייהם ואת העסקים. חדוה וגונן, זוג חקלאים ממושב עין הבשור, פתחו לאחרונה במושב את "החצר האחורית". חלל אדיר ממדים, המשלב את הטוב מכל העולמות. גלריה לפריטי עיצוב, נוי ורהיטים ובית קפה המגיש מאפים, פיצות, עוגות וקפה. "בית האריזה שלנו במושב הפך בחודשים שאחרי 7 באוקטובר לחלל אחסון עבור כיתת הכוננות", מספרת חדווה, והנה שנה אחרי והחלטתי שזה סימן עבורי להגשים חלום. על מקום מפגש חם ומחבק, שבו ידברו על הכול מלבד על פוליטיקה". שיטוט נינוח ב"חצר האחורית" מפגיש אותנו עם רהיטים מעוצבים, כלי בית וחפצי נוי, פרחים מיובשים, אהילים, כלי קש, מחלקה שלמה של קישוטים לאירועים ועוד כשמעליהם מרחפים ניחוחות הקפה והמאפים.

בית קפה וגלריה. החצר האחורית / צילום: דורון נחמני אשטן
 בית קפה וגלריה. החצר האחורית / צילום: דורון נחמני אשטן

החצר האחורית, עין הבשור

משהו לשתות: יינות מיושנים ואמנות מברזל

במשך 40 שנה עבד פפו (דן) מרציפר בתפקידים עסקיים וניהוליים בקיבוץ אור הנר, אך בליבו קיננו בו שני חלומות - ליצור פסלים ויין. כשפרש התפנה פפו להגשמת חלומותיו, והחל להכין יין מהגפנים אותם נטע לפני יותר מ-20 שנה על המדרון שמאחורי ביתו.

מהענבים מפיק פפו כ-600 בקבוקי יין בשנה, אותם הוא מייצר במרתף קטן ושם שוכנות חביות העץ בהן הוא מיישן את היינות. לצד יצירות אמנות מחלקי ברזל ושאריות מתכת ישנות, אותם הוא משייף, מנקה, מכופף ומלטף ויוצר מהם פסלים יפהפיים ויצירתיים.

אצל פפו בכרם, אור הנר / צילום: דורון נחמני אשטן
 אצל פפו בכרם, אור הנר / צילום: דורון נחמני אשטן

את המבקרים הוא פוגש ברחבת הדשא שסמוכה לביתו. הוא פותח, בזה אחר זה, בקבוקי יין לבנים ואדומים, ותוך כדי שהוא מוזג הוא מספר את סיפורו, צעיר שעלה לארץ מארגנטינה, השתלב בחיי הקיבוץ והקים משפחה.

אצל פפו בכרם, אור הנר

משהו לעשות: יריד סוכות חגיגי עם יוגה ומקרמה

בשוליים המזרחיים של יער להב, אחרי נסיעה בדרך עפר מטלטלת, נפרסת "חוות רימון", חווה חקלאית תיירותית, שהוקמה במקור כבית לנערות ונערים מהנגב, שמתקשים להשתלב במסגרות הקיימות, ומגיעים למקום כדי לעסוק בעבודה חקלאית, להיות קרוב לטבע ולאדמה ובמסגרת מיטיבה ותומכת. על פני שטח עצום, מול גבעות שמשתפלות אל השדות החקלאיים ועוטפות את החווה, מגדלים ענבים ליין, עצי זית, ערוגות ירק ויער מאכל.

קטיף עצמי בערוגות הירק. חוות רימון / צילום: אורנה בן חיים
 קטיף עצמי בערוגות הירק. חוות רימון / צילום: אורנה בן חיים

החווה פותחת את שעריה למבקרים בתיאום מראש בכל ימות, השנה למעט שבתות וחגים. בחול המועד היא תהיה פתוחה למבקרים ללא צורך בתיאום ויהיו בה פעילויות מיוחדות ובהן יוגה הורים וילדים, סדנאות יצירה מהטבע וסדנת ארומתרפיה. עוד יהיו דוכנים למכירת חלות, לחמי מחמצת ומטבלים ומוצרים כמו עבודות מקרמה, קוסמטיקה טבעית, תיקים וקלמרים ועוד. אפשר גם לקטוף באופן עצמאי בערוגות הירק שלל ירקות שגודלו ללא ריסוס ודשן.

קטיף עצמי בערוגות הירק, חוות רימון