המתחם בו תמצאו לחמים דשנים וגם שיכר לימונדה והיביסקוס

לחם פרא ופוקצ'ות ארוכות זרועות שומשום לצד מטבלים יוצאי דופן וקפה משובח, סיורים במבשלה לכל המשפחה עם חגיגת בירות למבוגרים בשעות הערב, ותצפית לגוש דן שלעיתים מפציע בה המבורגר אגדי • חגית אברון תופרת יום בחבל מודיעין

פוקאצ'ות ב-Wild Bread / צילום: אייל פרוינד
פוקאצ'ות ב-Wild Bread / צילום: אייל פרוינד

כרמי זיתים, יערות ותצפיות שמהן רואים גם את הים, חבל מודיעין מאפשר יום בטבע, קולינריה ואתנחתה במרחק יריקה מהמרכז.

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

משהו לאכול: לחם פראי ופוקצ'ה ירושלמית

אני עוקבת אחר האופים תום מעוז ואייל פרוינד עוד מימי המאפייה הקטנה שפתחו ברחוב יד חרוצים בתל אביב. טעמם של פרוסת לחם הפרא הטבולה בשמן זית מריר, עם פלחי עגבניות מקולפות ועיגולדים של פלפל חריף, צרובים לי בהארד דיסק של זיכרונות נעימים טרום המלחמה.

שמחתי לגלות שהשניים יצאו מהעיר והתמקמו במתחם הצורפים שבחבל מודיעין. כוונתם המקורית הייתה לפתוח מסעדה המבוססת על גריל פחמים, מספר לי אייל בעודו פורס לי פרוסות דשנות מאותו לחם פרא שזכרתי. אבל תוכניות לחוד ואותה מציאות מרה שהתהפכה על כולנו, שינתה מן הסתם את התוכניות ודחתה את החלומות הגדולים.

בינתיים ממשיך הצמד המוכשר, שרכש את השכלתו הקולינרית ב"קורדון בלו", ועבד במספר מסעדות מכוכבות, לעשות את מה שהם יודעים הכי טוב - לאפות לחמים מצוינים עם מיני משעשעי חיך נהדרים ליד, ולאחרונה הוסיפו גם בראנץ'. התור הארוך שמשתרך אל מול דלתות המקום מעידים על כך.

לחם איטלקי עם ריבת תות-לימון ב-Wild Bread / צילום: אייל פרוינד
 לחם איטלקי עם ריבת תות-לימון ב-Wild Bread / צילום: אייל פרוינד

בימי שישי מציעים במאפייה קולקציה של כיכרות דשנים, עשויים בטכניקה הייחודית שפיתחו השניים - תערובת מיוחדת של קמחים, מלח ים, מים מינרלים והתססה בת 48 שעות, פוקצ'ות ארוכות זרועות שומשום ועוד אחת שעליה נערם בצל מקורמל, גבינת אמנטל וזעתר טרי. לצד הבצקים יש גם מטבלים יוצאי דופן וריבת תות משובחת - מתוקה במתינות עם זריקת חמיצות מפתיעה על הלשון שהופכת אותה לקופצנית וכמובן קפה משובח.

Wild Bread, מתחם הצורפים, כפר דניאל

משהו לשתות: בירת החתול השמן ולימונדה עם פרחי היבסקוס

עכשיו, כשדפנות הבטן מרופדות היטב בפחמימה מיטיבה אפשר לסור למבשלת הבירה הצמודה למאפייה ולהתנחם בטיפות של בירה זהובה.

ליאור וייס, הבעלים של BEERBAZAR, הנקודות לממכר בירה הפזורות בחלק משווקי ישראל, עמד לפתוח מבשלה ומרכז מבקרים במתחם הצורפים בתחילת נובמבר. התוכניות, איך לומר בפרפרזה צינית - קפאו על שמריהן ובמשך חודשים ארוכים הפך וייס את החלל לשוק איכרים מתוצרת העוטף והצפון.

בירות בוטיק של ביר באזאר / צילום: אפיק גבאי
 בירות בוטיק של ביר באזאר / צילום: אפיק גבאי

בימי שישי מתווסף לחגיגה, פודטראק של בשר, סיורים במבשלה שיוצאים בכל שעה עגולה עם טעימות נהדרות מהבירה וגם משיכר הלימונדה ופרחי ההיביסקוס.

בחול המועד סוכות יתקיימו במבשלה "אירועי סוכותפסט", עם מגוון אירועים לכל המשפחה בשעות היום, וחגיגת בירה למבוגרים בשעות הערב.

BEERBAZAAR, מתחם הצורפים, כפר דניאל

איפה לטייל: פריחת חצבים ותצפית מתל חדיד

העונה כבר מזמינה להלך בין השבילים, לגמוע מעט רוח סתיו ולהתפעל מפריחתם של חצבים. תצפית נינוחה ושאיפת אוויר צח הן מוצר צריכה בסיסי שבעתיים בימים שכאלה.

תל חדיד / צילום: וקיפדיה
 תל חדיד / צילום: וקיפדיה

חבל מודיעין טובל במרחב הכפרי של יער בן שמן, אחת מהתצפיות היפות שמזמן חבל מודיעין הוא תל חדיד. ממרומו של תל חדיד נראים מראות גושי הנדל"ן של גוש דן, ואילו בשיפוליו כרמי זיתים שבין משעוליהם אפשר לפסוע בשלווה. מי שחפץ בהשלמת אתגר 10,000 הצעדים, מוזמן למסלול בצורת הספרה 8 החופף למקטע מספר 20 משביל ישראל. השמועות מספרות על המבורגר אגדי, van's burger, המוגש מתוך קרון אוכל המפציע בימים מסוימים בסמיכות לתצפית.