כלכלת מועדוני הצרכנות מתרחבת גם לחו"ל: מה מעדיפים הישראלים?

בארץ פועלים כיום כ־35 מועדוני צרכנות גדולים, שחלקם כבר מציעים שוברי הנחה לעסקים ברחבי העולם • בתחום האטרקציות מוביל הדיסנילנד בפריז, ובתחום האופנה - רשת הדיסקאונט מרשל'ס • ביקוש גבוה נרשם גם למותג ספורה, שבעבר נערכו מגעים להבאתו לישראל

חנות של רשת הדיסקאונט Marshall's בקנדה / צילום: Shutterstock
חנות של רשת הדיסקאונט Marshall's בקנדה / צילום: Shutterstock

כלכלת מועדוני הצרכנות פורחת בישראל בשנים האחרונות, כשמאחוריה רציונל ברור: במקום לשלם מחיר מלא על מוצר או חוויה, מוצעים ללקוחות שוברים והטבות במחיר מופחת. בארץ פועלים כיום כ־35 מועדונים גדולים, שאליהם הצטרפו השנה כמה חדשים - רק השבוע דיווחנו על הקמתו של אחד נוסף עבור הסטודנטים של אוניברסיטת רייכמן.

למעשה, מנתוני חברת המחקר שופ אנליטיקס, המנטרת את רכישות הישראלים באונליין מדי חודש, עולה כי מחצית מהישראלים רכשו לפחות פעם אחת הטבות ושוברים לפעילויות ולקניות באמצעות המועדונים הללו ב־2024. 

לקראת העלאת המע"מ, ברשתות השיווק נערכים לגל התייקרויות במזון
לא קנו ב-7 באוקטובר: המחזור ביום השנה למלחמה היה הכי נמוך בשבוע החולף

אלא שבשנה החולפת התרחבה הפעילות גם מחוץ לישראל. המועדונים מציעים כעת הטבות לאטרקציות בחו"ל, לצד שוברים למותגי אופנה וטיפוח ועוד. אומנם בעקבות המלחמה מדובר בשנה חלשה לענף התיירות עם ירידה חדה במספר חברות התעופה שמגיעות לישראל, ובעקבות זאת בכמות הישראלים שטסים לחו"ל. עם זאת, בחודשי הקיץ נרשמה תנועה ערה יחסית בתיירות היוצאת, כזו שניתן ללמוד ממנה על העדפות הישראלים.

לבקשת גלובס, בחברת finitifun - שמספקת למועדונים את הפלטפורמה למכירת השוברים - בדקו מה הבילויים והרכישות מעבר לים המועדפים על ישראלים בשלושת החודשים האחרונים, יולי-ספטמבר 2024.

ברשימת האטרקציות, במקום הראשון נמצא הדיסנילנד שסמוך לפריז, במקום השני אולפני יוניברסל הוליווד בקליפורניה, במקום השלישי מחזות זמר בברודווי שבניו יורק, במקום הרביעי האקרופוליס באתונה - עיר שהפכה פופולרית מאוד בקרב תיירים ישראלים בשנה החולפת, ובמקום החמישי גלגל הענק לונדון איי.

שובר ממוצע: 200 אירו

בראש חמש רשתות האופנה המועדפות על ישראלים, לפי כמות השוברים שנרכשו, עומדת רשת הדיסקאונט Marshall's (שמוכרת גם מוצרים לבית), ואחריה רשת האופנה הזולה פריימרק, אדידס, H&M וויקטוריה'ס סיקרט (שהשנה פתחה ארבעה סניפים בישראל). עם זאת, מעל כל אלה בולט הביקוש לרשת הטיפוח והיופי ספורה, שבעבר דווח כי מתקיימים מגעים להבאתה לישראל, אולם אלה לא צלחו.

פיניטיפאן עובדת עם מועדוני לקוחות כמו פיס פלוס (הגדול בארץ, הודות להיותו פתוח לכולם תמורת דמי תשלום חודשיים), חבר, Cal ומועדון שלך. לפי נתוניה, שובר ממוצע לרכישות בחו"ל עומד על 200 אירו, ועליו מקבלים הנחה של 15%-10%. בחברה מציינים כי הישראלים נוטים להזמין שוברים לאטרקציות 20-40 יום מראש, כך שמחצית מהעסקאות שנעשו בטווח הזמן שנמדד צפויות להתממש במהלך אוקטובר.

"גם בתקופה שבה רגע לפני החגים מאות ואלפי טיסות מבוטלות, הישראלים שהגיעו ליעדם עדיין עוסקים בספורט החביב עליהם - שופינג בחו"ל, ובהנחה", אומר יניב ברק, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של החברה. "עבור מועדוני הלקוחות מדובר באפשרות להרחיב את ההיצע שלהם גם למותגים בינלאומיים, ולאפשר לעמיתיהם ליהנות מרשתות שלא פועלות בישראל".