מצור אווירי על ישראל: גם חברת התעופה הבריטית לא תחזור החודש

רשימת החברות האירופאיות שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל מתארכת • חברת לואו קוסט אחת יוצאת ואחת נכנסת, והחברה הקפריסאית שבמגמה הפוכה מהחברות האירופאיות • וגם: כמה דברים שכדאי לדעת לקראת החג

מטוס בריטיש איירווייז / צילום: מיכל רז חיימוביץ'
מטוס בריטיש איירווייז / צילום: מיכל רז חיימוביץ'

בריטיש איירווייז, וויזאייר ואיבריה מצטרפות לרשימה המתארכת של החברות שמאריכות את ביטולי הטיסות לארץ, כשבוע מאז שסוכנות הבטיחות האווירית של האיחוד האירופי (EASA) הסירה את המלצתה מסוף ספטמבר שלא לטוס לישראל. בריטיש לא תשוב לפני תחילת נובמבר (2.11), איבריה עד סוף נובמבר (30.11) וויזאייר הרחיקה לכת יותר מכולן עד אמצע ינואר 2025 (14.1.25). סך הכל מדובר בביטול ל-18 יעדי טיסה (15 של וויז, 2 של איבריה ואחד של בריטיש).

ענקית הלואו קוסט וויזאייר מבטלת את הטיסות לישראל עד תחילת 2025
הנוסעים קנו כרטיס טיסה לישראל ב-60 דולר וגילו שהמטוס כמעט ריק

גם קורנדון הסירה את ישראל ממערכת ההזמנות שלה, מה שמרמז על אפשרות לביטולים עתידיים. אייר סיישל שהייתה אמורה לשוב לישראל היום, ביטלה את טיסתה ועדיין לא ברור אם תשוב מחר במקום. 

מי שצפויה להיכנס לוואקום שישאירו החברות (גם אם באופן חלקי) היא חברת טוס איירוויז הקפריסאית (בבעלות סיטונאית של חברת התיירות קווי חופשה הישראלית) שמעדכנת הבוקר כי היא מרחיבה את פעילותה מ/אל תל אביב, ומוסיפה החל מהבוקר טיסה יומית לבודפשט, 3 טיסות שבועיות לסופיה ווינה, 2 טיסות יומיות לאתונה וכרתים, וטיסה שלישית ללרנקה קפריסין. החברה תפעיל 5 מטוסים לביצוע לוח הטיסות המתוגבר החל מהיום. 

כמו כן, חברת לואו קוסט אוזבקית חדשה בשם צנטרום אייר תתחיל לפעול בסוף החודש הקרוב בישראל. עם הצטרפותה, היצע הטיסות לטשקנט בירת אוזבקיסטן יגדל מעט. צנטרום תפעיל טיסה דו שבועית, שתתווסף לטיסה היומית של אוזבקיסטן איירוויז. מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל היצע הטיסות מזרחה הצטמצם משמעותית בשל הפסקת פעילותה של חברות התעופה הטורקיות טורקיש איירליינס ופגסוס, שקישרו את נתב"ג לשדה התעופה באיסטנבול - אחד מההאבים הגדולים בעולם לטיסות המשך. את הוואקום שנוצר אף חברה עדיין לא הצליחה למלא, לכן הבשורה על חברה נוספת שטסה מזרחה היא משמעותית עבור הטסים. שדה התעופה בטשקנט אמנם רחוק מלהיות האב לטיסות קונקשן, אך הוא מאפשר הגעה לשלל יעדים ברחבי אסיה, באמצעות צנטרום ליעדים כמו דובאי, סנט פטסבורג, וג'ואנגז'ו, וכן באמצעות אוזבקיסטן איירוויז ליעדים במזרח אסיה כגון תאילנד, אחד היעדים הפופולריים ביותר בקרב ישראלים. 

עוד 3 דברים שכדאי לדעת לקראת החג:

● החל מיום רביעי, 16.10, בשעה 14:30 ועד ללילה שבין מוצ"ש לראשון (20.10) בשעה 02:00 טרמינל 1 בנתב"ג יסגר לפעילות בינ"ל. כל הטיסות הבינלאומיות ימריאו מטרמינל 3 בלבד. טיסות פנים ארציות ימשיכו לפעול מטרמינל 1, כרגיל. 
● ישראייר תפעיל מטוס נוסף שישמש כגיבוי ותגבור לוח הטיסות החל מיום שישי הקרוב. 
● חברת התעופה אייר סיישל שהייתה אמורה לשוב היום לישראל ביטלה את טיסתה, וקורנדון הסירה את ישראל ממערכת ההזמנות באתר החברה.