אלה חברות התעופה שצפויות לחזור היום לישראל

חברת התעופה היוונית בלו בירד הודיעה כי תשוב לפעול בארץ החל מהיום • בנוסף, חברת התעופה הספרדית אייר אירופה הודיעה כבר בשבוע שעבר כי תקדים את חזרתה לישראל להיום, ואם לא יהיו שינויים, היא תנחת בנתב"ג בשעות הצהריים • מנגד, שלוש חברות אירופיות האריכו את תוקף השעיית הטיסות

מטוס של בלו בירד / צילום: Shutterstock
מטוס של בלו בירד / צילום: Shutterstock

חברת התעופה היוונית בלו בירד, שבבעלות קווי חופשה הישראלית, תחזור לפעול בישראל החל מהיום (ב'). מהחברה נמסר כי "לאחר ימים ארוכים של דיונים עם מנהל התעופה האזרחית היווני, אליו החברה כפופה, קיבל המנהל החלטה לאשר את חידוש הפעילות, לאחר שהשתכנע בבטיחות הטיסות לישראל".

בנוסף, חברת התעופה הספרדית אייר אירופה צפויה לחזור לישראל היום, אם לא יהיו שינויים. מלוח הטיסות של נתב"ג עולה כי מטוס החברה ינחת בישראל בשעות הצהריים.  

מחירי הטיסות צנחו בשיעור דו-ספרתי? על מי אתם עובדים
ארה"ב ממשיכה להתרחק: דלתא מבטלת את הטיסות לישראל עד מרץ 2025

כזכור, בלו בירד ואייר אירופה החלו להשעות את פעילותן בישראל זמן קצר לאחר שיצאה ההמלצה של ה-EASA (סוכנות הבטיחות התעופתית של האיחוד האירופי) שלא לטוס לישראל עד סוף חודש אוקטובר מיד לאחר חיסול נסראללה, והן בין הבודדות שהראו סימני חזרה לישראל מרגע שזו הוסרה.

בלו בירד צפויה לשוב לטוס במתכונת שונה מזו שהייתה טרם הביטולים - רק בשעות היום, בשל מגבלות שהטיל מנהל התעופה היווני על הפעילות בישראל. מהחברה נמסר: "החברה פועלת להסרת המגבלות במטרה להרחיב את מספר הטיסות לישראל כבר בקרוב".

אולם חזרתן הצפויה של שתי החברות היא בניגוד למגמה, והיום הודיעו חברות התעופה האירופיות אייר בלטיק, אג'יאן ולוט כי יאריכו את תוקף השעיית הטיסות לישראל, על אף שהוסרה ההמלצה של מנהל התעופה האירופי. 

בנתב"ג הפעילות ממשיכה כסדרה, היום עברו בנמל התעופה בן גוריון כ-48,500 נוסעים ב-304 טיסות בינלאומיות נכנסות ויוצאות. ברשות שדות התעופה ממליצים לנוסעים לעקוב אחר לוח הטיסות העדכני באתר האינטרנט של הרשות ואצל חברות התעופה. נוכח שינויי חלק מחברות התעופה הזרות והחלטתן להשהות ו/או לצמצם טיסות לישראל, על היוצאים מישראל להביא בחשבון כי ייתכנו שינויים, ולעמוד בקשר עם חברות התעופה ולהתעדכן לגבי טיסותיהם.