מטבע ועד נייס: איך יהיו הביצועים של הישראליות הגדולות בוול סטריט?

מגמת העלייה בשוק המניות האמריקאי, שהיטיבה עם חברות צמיחה מובילות, פסחה על רבות מחברות הטכנולוגיה מישראל • עם זאת, בהתבסס על דפוסים היסטוריים ברבעון הנוכחי, תיתכן סגירת פערים • וגם: מה צפוי בדוחות שיציגו הישראליות הבולטות בוול סטריט לרבעון השלישי

זינמן ומן (מאנדיי), עילם (נייס), שויד (צ'קפוינט), אברהמי (וויקס), פרנסיס (טבע) / צילומים: נתנאל טוביאס, CRC Media, שלומי יוסף, אלן צצקין, אלעד מלכה
זינמן ומן (מאנדיי), עילם (נייס), שויד (צ'קפוינט), אברהמי (וויקס), פרנסיס (טבע) / צילומים: נתנאל טוביאס, CRC Media, שלומי יוסף, אלן צצקין, אלעד מלכה

עונת הדוחות לרבעון השלישי של השנה נפתחה בוול סטריט, והחברות הישראליות צפויות להתחיל לדווח לאחר החגים. ברקע לעונת הדוחות הנוכחית נמצא גם קמפיין הבחירות לנשיאות ארה"ב, שבו ההתמודדות צמודה מאוד; הורדת ריבית הפד בחודש שעבר; וכן האתגרים הגאו-פוליטיים, ובראשם המלחמה במזרח התיכון והמלחמה בין רוסיה לאוקראינה.

ההימור המפתיע שלוקח המשקיע המיליארדר נגד השוק האמריקאי 
זאת התחזית השחורה של גולדמן זאקס למדד הנוצץ בוול סטריט 

בחברת ניהול ההשקעות האמריקאית Themes ETF, התייחס מנהל האסטרטגיה טיילור קריסטקוביאק לפתיחת עונת הדוחות, ש"התחילה בצורה טובה, עם עקיפה של התחזיות ותגובות חיוביות של השוק. החברות האמריקאיות שכבר פרסמו הציגו בממוצע עקיפת תחזית רווח של 6.3%. המגזר הפיננסי מוביל עם ממוצע של 10.1%, בעוד שמגזרי התעשייה והאנרגיה נמצאים מאחור".

במקביל, פול מרינו, סמנכ"ל הכנסות ב-Themes ETF, הוסיף כי "אנחנו רואים שחברות שמפרסמות תחזיות נמוכות - משלמות על כך ביוקר, כמו למשל אמריקן אקספרס, ASML ו-CVS. אנו מעריכים שזו עשויה להיות עונת דוחות חזקה עבור חלק מהחברות, ואכזרית בקרב אלו שלא יציגו אופק לצמיחה עתידית".

בינתיים כאמור החברות הישראליות טרם פרסמו דוחות, והראשונות לפרסם יהיו בשבוע הבא צ'ק פוינט , למונייד , מובילאיי  וסיליקום . באופנהיימר מצאו כי רשימה של 60 חברות ישראליות בוול סטריט הניבה מתחילת השנה ביצועי חסר ביחס לשוק - אם כי במבט קדימה הם אופטימיים יותר. לפי כלכלני אופנהיימר, "מגמת עלייה עקבית בשוק המניות האמריקאי היטיבה במיוחד עם חברות הצמיחה המובילות, והשאירה מאחור את מניות ה-Small Cap, כולל מניות הצמיחה הישראליות".

לדבריהם, המלחמה פגעה בתיאבון המשקיעים הגלובליים לחברות הישראליות. עם זאת הם מוסיפים כי בהתבסס על תבנית התנהגות היסטורית, ברבעון הרביעי נוהגות מניות של חברות קטנות לסגור פערים מול המדדים המובילים, ומעריכים שגם מניות ישראליות עשויות להציג ביצועים טובים יותר ואף לחזור ולהציג ביצועי יתר.

בעוד שהיו חברות ישראליות שבלטו עם תשואות תלת-ספרתיות מתחילת השנה - לדוגמה צים   (146%) או אלארום  (143%), וחברות גדולות כמו טבע  ומאנדיי.קום  עלו בשיעור דו-ספרתי ורשמו תשואות יתר ביחס לשוק הכללי, היו גם מניות ישראליות שבלטו לרעה. בין אלה בולטות סולאראדג'  (81.5%-), פריון  (74%-) ומובילאיי  (70.5%-).

בסך-הכול, רשימת 60 המניות הישראליות של אופנהיימר הציגה תשואה ממוצעת של 7% בלבד מתחילת השנה ועד אמצע אוקטובר - מתחת לביצועיו של מדד ת"א 125 והרבה פחות מהראלי במניות הטכנולוגיה הגדולות בארה"ב (עלייה של 23% בנאסד"ק).

נכון להיום, בין עשר הישראליות בעלות השווי הגבוה ביותר נמצאות 8 חברות טכנולוגיה, חברת תרופות וחברה ביטחונית, ובין 8 חברות הטכנולוגיה 3 עוסקות בתחום אבטחת הסייבר (צ'ק פוינט, סייברארק וסנטינל וואן). חברת הטכנולוגיה לרכב מובילאיי, שהייתה במשך כשנה וחצי החברה הישראלית הגדולה ביותר, פינתה לאחרונה את המקום לצ'ק פוינט והידרדרה למקום ה-7 בין הישראליות.

בדקנו מה צופים האנליסטים ל-5 החברות הישראליות הגדולות בוול סטריט, שרובן דווקא הציגו תשואת יתר על השווקים מתחילת השנה.

צ'ק פוינט: נסחרת ברמת שיא

חברת אבטחת הסייבר נסחרת בשווי 22.7 מיליארד דולר אחרי עלייה של 35% מתחילת השנה. המניה נסחרת היום ברמות שיא ועקפה לאחרונה את הרף הסמלי של 200 דולר. בתחילת דצמבר ייכנס נדב צפריר, שותף מייסד בקרן Team8, לתפקיד המנכ"ל, וגיל שויד יעבור לתפקיד יו"ר פעיל אחרי שלושה עשורים כמנכ"ל.

לפי תחזית החברה, ההכנסות ברבעון השלישי יהיו 615-650 מיליון דולר והרווח הנקי Non-GAAP יסתכם ב-2.19-2.29 דולר. ממוצע תחזיות האנליסטים גבוה מעט מאמצע טווח התחזית של החברה.

לפי נתוני וול סטריט ג'ורנל, 14 אנליסטים חיוביים בנוגע למניית צ'ק פוינט  ו-22 ניטרליים. בעקבות העלייה האחרונה במניה היא עקפה את מחיר היעד הממוצע של האנליסטים, שנמוך כעת ב-4.5% מהמחיר בנאסד"ק.

טבע: זינוק של 72% השנה

חברת התרופות, בניהולו של ריצ'רד פרנסיס, נסחרת בבורסות ניו יורק ות"א בשווי של 20.3 מיליארד דולר, בעקבות עלייה של 71.9% מתחילת השנה. עם פרסום הדוחות הקודמים, טבע  העלתה את התחזית השנתית שלה והיא מצפה לסיים את 2024 עם הכנסות של 16-16.4 מיליארד דולר, צמיחה של 2.5% לעומת 2023 - השנה שבה טבע חזרה סוף-סוף לצמוח אחרי 5 שנות שחיקה בהכנסות.

אנליסטים צופים שההכנסות ברבעון השלישי יסתכמו ב-4.1 מיליארד דולר, עלייה של 6.9% ביחס לרבעון המקביל, והרווח הנקי Non-GAAP למניה יהיה 66 סנט. לפי Yahoo Finance, רוב האנליסטים ניטרליים בנוגע למניה, ומחיר היעד הממוצע גבוה בכ-18% מהנוכחי. חברת הדירוג Fitch העלתה לאחרונה את דירוג האשראי של טבע, ומודי'ס שינתה את אופק הדירוג לחיובי.

מאנדיי: המניה קרובה למחיר היעד

מאנדיי  נסחרת בשווי של 14.3 מיליארד דולר אחרי עלייה של 53% במחיר המניה מתחילת השנה. החברה, בניהולם של המייסדים המשותפים ערן זינמן ורועי מן, אמנם לא חזרה לרמות השיא שאליהן הגיעה אחרי ההנפקה ב-2021 (שווי של כ-19.4 מיליארד דולר לעומת 6.8 מיליארד דולר בהנפקה), אך נמצאת במומנטום חיובי. כשפרסמה דוחות לרבעון השני היא העלתה את התחזית השנתית וצופה צמיחה שנתית של 31%-32% להכנסות של 956-961 מיליון דולר, עם רווח תפעולי Non-GAAP של 100-105 מיליון דולר.

בג'פריס ממליצים על מאנדיי בהמלצת "קנייה" במחיר יעד של 300 דולר, גבוה ב-4.4% מהמחיר הנוכחי. ממוצע מחירי היעד של האנליסטים הוא כ-304 דולר.

סייברארק: השלימה רכישת ענק

חברת אבטחת הסייבר, בניהולו של מאט כהן, השלימה לאחרונה את הרכישה הגדולה בתולדותיה, ואחת הגדולות בתעשיית הסייבר - רכישת Venafi מארה"ב ב-1.54 מיליארד דולר. החברה הנרכשת עוסקת בניהול זהויות מכונה ומגדילה את היקף השוק אליו פונה סייברארק , שעוסקת בניהול חשבונות מועדפים וניהול זהויות בארגון.

בעקבות עלייה של 36.9% מתחילת השנה, המניה נסחרת כעת ברמות שיא ומתקרבת מאוד ל-300 דולר. שווי השוק של סייברארק הוא 12.9 מיליארד דולר. אנליסטים יצפו לשמוע מהחברה עם פרסום הדוחות הקרובים יותר על תרומת ונאפי, שרכישתה הושלמה בתחילת החודש. לרבעון השלישי (שהושלם ללא ונאפי), תחזית האנליסטים היא להכנסות של 234 מיליון דולר ורווח נקי Non-GAAP של 46 סנט למניה.

נייס: הושפעה מפרישת המנכ"ל

חברת הטכנולוגיה הדואלית הודיעה לאחרונה על מינויו של סקוט ראסל, שהיה בכיר ב-SAP, לתפקיד המנכ"ל במקומו של ברק עילם שינהל את נייס עד סוף השנה, וישלים מעל עשור בתפקיד. נייס  מספקת פתרונות טכנולוגיים לניהול קשרי לקוחות וקשרי סיכונים, ובניגוד למגמה החיובית הכללית בשוק, המניה נחלשה מתחילת השנה ב-9.9%, בעיקר בשל האי-ודאות לאחר הודעת הפרישה של עילם. שווי השוק הנוכחי של נייס הוא 11.3 מיליארד דולר.

בעת פרסום הדוחות האחרונים, נייס הותירה ללא שינוי את תחזית ההכנסות השנתית אך העלתה את תחזית הרווח הנקי למניה. לגבי הרבעון השלישי, תחזית האנליסטים היא להכנסות של כ-683 מיליון דולר ורווח נקי Non-GAAP של 2.68 דולר, עלייה לעומת הרבעון המקביל.