איראן אסרה על יבוא ומכירת מכשירים של חברת מוטורולה, בעקבות פיצוצי הביפרים (פייג'רים) ומכשירי הקשר בלבנון בחודש ספטמבר שבהם נפגעו אלפי פעילי חיזבאללה - כך מדווח באתר "אינטליניוז".
מוטורולה חולשת על פחות מ־2% בלבד משוק הסמארטפונים האיראני, ומעתה בלתי אפשרי למכור הן טלפונים והן ביפרים מתוצרת החברה האמריקאית. יו"ר התאחדות המכשירים הסלולריים של איראן, עבד אל־מהדי אסעדי, אישר כי המגבלות נובעות מהפיצוצים בביירות. לדבריו, גם אם ישנה סחורה קיימת של מוטורולה, אסור למכור אותה.
הצעד מהווה היענות של משטר האייתוללות לדרישות חברי מג'לס ממשרד התקשורת בטהרן לאסור יבוא מוטורולה, בטענה כי מוצרי התקשורת של החברה עלולים להוות סכנה ביטחונית לאיראן. בה־בעת, הם קראו להחליף מכשירי מוטורולה שנמצאים בשירות כוחות הביטחון וגופים ממלכתיים אחרים, במוצרים של חברות אחרות.
החשש האיראני נובע מכך שלפי פרסומים זרים, פיצוצי ביפרים ומכשירי קשר התבצעו לאחר מבצע רב־שנים שבו המוסד הקים חברת־קש בהונגריה לטובת המשימה הספציפית.
ביפרים אומנם נתפסים כמוצר מיושן בהתחשב בקדמה הטכנולוגית הנוכחית, אך הפשטות שלהם דווקא מביאה להגברת הביקושים. לפי Market Research Intellect, שוק הפייג'רים העולמי עמד ב־2023 על 74 מיליארד דולר, והצמיחה השנתית הממוצעת (CAGR) שלו עד 2031 צפויה לעמוד על 10.41%.
לא רק ארגוני טרור כדוגמת חיזבאללה משתמשים במכשירים אלה. במערכת הבריאות האמריקאית משתמשים בהם עבור תקשורת מהירה בין הצוותים. בדומה למרבית השווקים, מגפת הקורונה בלמה את הצמיחה בשוק הפייג'רים, אבל השוק זינק מחדש - וצפוי להמשיך לצמוח בשנים הקרובות. המשמעות של הצמיחה השנתית הממוצעת החזויה היא ששוק הפייג'רים העולמי יגיע ל־148.01 מיליארד דולר ב־2031.
ב־Market Research Intellect מנמקים את צמיחת הביקושים בפעילות מו"פ גובר, הכנסת טכנולוגיות מתקדמות לשוק ושיפור חוויית הלקוחות. בה־בעת, החברות מגוונות את סל המוצרים שלהן כדי לעמוד בביקוש הצומח.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.