באוקטובר 2024 חלה ירידה מצרפית קלה של כ־3% ברכישות מאתרי האונליין בהשוואה לספטמבר - כך עולה ממדד רכישות הישראלים של שופ אנליטיקס. השנה חלו חגי תשרי בחודש זה, ולכך יש השפעה על רשימת האתרים המובילים. מניתוח רכישות האונליין עולה כי אתרי התיירות והתעופה חוזרים לככב, וגידול נרשם גם בפעילות הקפה באונליין. הרכישה של טרמינל X את חברת האיפור עדה לזורגן מגיעה כהמשך להתרחבות האתר בשנה החולפת.
● השמיים נופלים: מה יעצור את משבר התעופה החמור שאליו נקלעה המדינה
● המספרים של אל על חשפו: הקווים הכי משתלמים ובכמה עלתה ההכנסה מנוסע?
נציין כי בנובמבר, שבו חלים ימי מבצעים רבים, צפויה עלייה של 10%-20% במספר ההזמנות. לאחר הבלאק פריידי (29.11) ניתן יהיה לבדוק האם הן מתרכזות בימים ספציפיים או מתפזרות על פני החודש - כפי שמצפים סמנכ"לי השיווק שהתראיינו לאחרונה לגלובס.
הגידול בתיירות
בין האתרים המובילים באוקטובר נמצאים מספר אתרי תיירות ונופש. "למרות ואולי בגלל המצב, הישראלים לא מוותרים על חופשות בחו"ל, וחלק משריינים חופשות כבר לשנת 2025", מציין נתי יעקובי, מנכ"ל שופ אנליטיקס. "רבים מחפשים קצת אסקפיזם, וגם אם חברות כמו וויזאייר מבטלות טיסות כרגע, מזמינים לשנה הבאה. העיקר שיהיה ביומן".
האתר הבולט הוא בוקינג, הממוקם במקום החמישי ברשימת האתרים הבינלאומיים. הישראלים הזמינו חופשות לחגים במגוון מלונות בארץ ובעולם במחיר ממוצע של כ־2,500 שקל. בין היעדים הפופולריים: צ'כיה, יוון, רומניה, גרמניה ואוסטריה.
במקום העשירי בדירוג האתרים הבינלאומיים נמצא האתר של חברת הלואו קוסט וויזאייר. אומנם היא הודיעה כי לא תטוס לישראל עד ינואר 2025 עקב המצב הביטחוני, אך רבים ממשיכים להזמין טיסות ומשריינים חופשות לתאריכים רחוקים יותר. אתרים נוספים שבלטו החודש הם Airbnb ו־Agoda, שגם דרכם הוזמנו מלונות ודירות.
ברשימת האתרים הישראלים בולטת חברת התעופה הישראלית אל על, והאתר שלה מתמקם במקום השמיני - עם נפח הזמנות כפול מזה של וויזאייר.
השיפור של טרמינל X
השבוע פרסם אתר טרמינל X את דוחות הרבעון השלישי של 2024, מהם עולה כי ההכנסות עמדו על כ־110 מיליון שקל, לעומת 91 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות מציג שיפור נכיר ומסתכם ב־3.4 מיליון שקל, לעומת הפסד של 2.4 מיליון שקל ברבעון המקביל. גם המניה כמעט הכפילה את שוויה תוך שנה.
האתר נמצא במקום השישי בדירוג האתרים הישראלים, והוא מרכז כ-8% מההזמנות - בין היתר הודות לכך שב-29.10 צוין "יום הולדת" לטרמינל X עם הנחה גורפת של 30%. הסל הממוצע באוקטובר עמד על 482 שקל.
לאחרונה דיווחנו כי טרמינל X חתמו על מזכר הבנות לרכישת 51% בחברת האיפור והטיפוח עדה לזורגן תמורת כ־8 מיליון שקל. החברה הוקמה על־ידי בני הזוג עדה לזורגן ורמי ליפשטט, ומפעילה אתר איקומרס, במקביל למכירת מוצרים בטרמינל X.
מהנתונים של שופ אנליטיקס עולה כי קטגוריית הבישום והטיפוח מהווה כ-8% ממחזור המכירות של האתר, והמותג עדה לוזרגן עשוי להעמיק את אחיזתו בסגמנט. חידוש נוסף בקבוצה של הראל ויזל הוא אתר חדש ועצמאי לרשת פוקס, שעד לא מזמן הייתה נוכחת באונליין רק בטרמינל X.
הקפה מתחזק באונליין
אתר קפה עלית נכנס החודש לעשירייה אחרי למעלה משנה ומתמקם במקום השביעי עם 6% מההזמנות באתרים הישראלים. נראה כי הגידול במספר ההזמנות נובע ממתנה שהוענקה למזמינים (מארז קפסולות "נעים להכיר").
במקום התשיעי נמצא אתר נספרסו, שמעמדו במדד יציב יותר, עם כ־4% מההזמנות. מהצלבת הנתונים עולה כי אין חפיפה בין רוכשי שני האתרים, כלומר יש נאמנות של לקוחות.
הישראלים רכשו באוקטובר בכ־34 מועדוני צרכנות וכרטיסי אשראי, ומדובר בסגמנט שנמצא במגמת ירידה: מספר הזמנות השוברים באוקטובר קטן בכ־24% לעומת אוגוסט, שבלט לחיוב הודות לחופשת הקיץ. רשת מקדונלד'ס היא בית העסק המוביל, שמהווה כ-14% מסך הזמנות השוברים וההטבות בחודש זה. במקום השני נמצאת פלטפורמת וולט עם כ-8% מסך ההזמנות - גידול של כ-60% לעומת אוגוסט.
כך נאספו הנתונים
חברת שופ אנליטיקס, בראשות נתי יעקובי, היא חברת מחקר טכנולוגי המפעילה ומתחזקת פאנל המונה 3,200 צרכנים בני 15 ומעלה הרוכשים בדיגיטל. הצרכנים נחלקים ביחס שווה בין נשים וגברים, ומייצגים שכבות גיל, קבוצות אוכלוסייה ופריסה גאוגרפית על־פי אזורי מגורים משתנים.
החברים במאגר מאפשרים לחברת שופ אנליטיקס גישה לתיבת המייל שלהם לטובת ניתוח הזמנות האונליין שהם מבצעים, והם מתוגמלים על כך. באופן הזה החברה מנטרת את הזמנות הישראלים באונליין, הן מאתרים מקומיים והן מאתרים בינלאומיים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.