י.ב. אביב הנדסה והשקעות תובעת 22 מיליון שקל מחברת רסידו

לטענתה ביצעה עבודות ב-2 פרויקטים באשדוד ורסידו התחמקה מתשלום

חברת י.ב. אביב הנדסה והשקעות הגישה לאחרונה, באמצעות עו"ד עמיעד גולדברגר, ממשרד גולדמן, ארליך, גבר ושות', תביעה כספית בסך של 22 מיליון שקל, במסגרת בוררות בפני השופט בדימוס חיים אילת, כנגד חברת רסידו בשליטת פרדי רובינסון.

אביב הנדסה הוקמה ע"י יצחק בונדיז, במטרה לסיים את פרויקט המשרדים והמסחר, שרסידו בונה בשנים האחרונות באשדוד. הפרויקט הוקם תחילה ע"י חברת הבנייה נגה אלקטרוטכניקה, אשר נכנסה בחלוף מספר חודשים להליך של פירוק הליכים.

הפרויקט כולל בנין משרדים, מרכז מסחרי וחניון ציבורי, אשר לשם השלמתו פנו פרדי רובינסון ויגאל זליכה ליצחק בנודיז והציעו לו להקים חברה, אשר תיכנס בנעלי נגה.

בונדיז שימש כסמנכ"ל ביצוע בנגה, בעת שזו קיבלה את העבודה מרסידו, אולם כחצי שנה לפני הפירוק, בונדיז עבר לעבוד בחברת נגה נדל"ן וכעבור מספר חודשים פוטר מעבודתו בנגה נדל"ן. בונדיז, על פי התביעה, קיבל את הצעתם של השניים ונפגש עם איציק פוקס, מנכ"ל רסידו ומנהל הפרויקטים של החברה דגו פורמן, על מנת לסכם את תנאי ההסכם.

בעקבות הפגישה, נחתם באמצע חודש ספטמבר 2002 חוזה בין אביב ורסידו, לפיו אביב לקחה על עצמה לבצע את יתרת העבודות בפרויקט, שלא בוצעו ע"י נגה, במחירי ההסכם עם נגה, אך על-פי תנאי הסכם הביצוע החדש שנחתם.

עם סיום ביצוע העבודות בפרויקט, ביוני 2004, הגישה אביב לרסידו חשבון סופי בסך 8.5 מיליון שקל. בנוסף, דרשה אביב לקבל לידה את קופת הפיקדון שהפקידה בידי רסידו, שכן לטענתה הקניון נפתח לקהל הרחב באוגוסט 2003 ולפיכך הסתיימה שנת הבדק הנדרשת על פי ההסכם. סה"כ הסכום הכולל אותו דורשת אביב נאמד בכ-13 מיליון שקל.

לטענת אביב, במהלך ביצוע העבודות בפרויקט, פנתה רסידו וביקשה מהחברה לבצע עבורה עבודות נוספות של בינוי והתקנת מערכות במבנה הביטוח הלאומי, המהווה חלק מהפרויקט אך אינו כלול בהסכם הביצוע.

עם סיום העבודות, אביב הגישה לרסידו חשבון סופי בסך של 6.3 מיליון שקל.

לטענת אביב, עד היום רסידו לא שילמה לה דבר בגין שני הפרויקטים, תוך שימוש בתירוצים מופרכים שונים, מבלי שהודיעה לה מדוע ולמה איננה משלמת את החשבון וזאת אף על פי שרסידו עושה שימוש בפרויקט, לרבות השכרת מבנים לצדדים שלישיים. עדיין לא הוגשה תגובת הנתבעים.