תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

בינה מלאכותית, שליטה על הבית החכם, ושיפור חוויית הצפייה: עולם המסכים רץ קדימה

שידרוג משמעותי במסכי ה-OLED וה-QLED, מעבד AI מתקדם וחיבור בין הטלוויזיה לכל המכשירים החכמים • סמסונג מציגה את חזון הבית החכם ודגמי הטלוויזיה לשנת 2024

הכתבה בשיתוף סמסונג

מסך הטלוויזיה, שעד לפני שני עשורים חזו מומחים כי יאבד את תפקידו לטובת הטלפונים החכמים האישיים, רק מחזק את מעמדו בשנים האחרונות. זאת בזכות ההתפתחויות המואצות בתחום הבינה המלאכותית ושידרוג יכולות הבית החכם. הטלוויזיה בבית היא כבר מזמן אינה רק אמצעי צפייה, אלא מרכז שליטה טכנולוגי שעושה הכל: שולט באורות בבית, מתזמן את הדלקת דוד המים, מראה את צריכת החשמל הביתית בזמן אמת ומסנכרן בין פעילות שואב האבק הרובוטי למתקן ההאכלה לחתולים. וכן, בתוך כל אלו, חידושי הבינה המלאכותית משפיעים באופן ישיר גם על חוויית הצפייה במסך הטלוויזיה. אם זה דרך שיפור איכות התמונה, שידרוג הסאונד ועד גיימינג חווייתי במיוחד.

חברת סמסונג היא בעלת נתח השוק הגדול ביותר בעולם בשוק הטלוויזיות. עם 30.1% על פי נתוני חברת המחקר Omdia בשנת 2023 ואף 33% לפי סקר של Statista שפורסם בחודש יוני האחרון. בחברה אף מדגישים כי סמסונג מובילה את שוק הטלוויזיות העולמי זו השנה ה-18 ברציפות, בין היתר בזכות שילוב טכנולוגיות הבינה המלאכותית ושיפור חוויית הצפייה. קו הטלוויזיות של החברה שהושק השנה רושם מספר חידושים טכנולוגיים משמעותיים, עם הבינה המלאכותית במרכז. בין היתר השיקה החברה שיפורים בטכנולוגיית מסכי ה-OLED וגם הרחבה שלהם לגדלים שונים, למשל במסך ה-S95D, שכולל מעבד AI מתקדם NQ4 AI Gen2, טלוויזיות Neo QLED 4K ו-8K, וגם שורה של חידושים בעולמות הבית החכם, בכל הנוגע לשליטה על מכשירים חשמליים, חפצים לבישים ועוד.

סמסונג אף זכתה בתחרות iF Design ב-75 פרסי חדשנות בקטגוריות שבהן הציגה. ביניהן על מערכת ההפעלה לטלוויזיות Tizen OS, על טכנולוגיית OLED Glare Free למניעת השתקפויות במסך ועל מסכי ה-Neo QLED 8K AI, בעלי המעבד החדשני NQ8 AI Gen3.

מסך הטלוויזיה שישלוט על הכל

לאחרונה נערכה בברלין תערוכת IFA הבינלאומית (Innovation For All) שהשנה חגגה מספר עגול - 100. בתערוכה מוצגים החידושים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר בעולם, כאשר במוקד, הפעם עמדו הבינה המלאכותית, הבית החכם והטלוויזיה. 

מערכת הבית החכם, כאמור, היא אחד הנדבכים החשובים של ההתפתחות הטכנולוגית בעולם הבינה המלאכותית, בכלל, ובהקשר לטלוויזיות בפרט. מערכת הבית החכם מקנה את האפשרות הטכנולוגית לחיבור מספר רב של מכשירים יחד, תוך כדי שהם נשלטים ממקור מרכזי אחד. למשל, מערכת SmartThings של סמסונג, אשר רשומים אליה כיום מעל ל-500 מיליון מכשירים מבוססי בינה מלאכותית, ומאפשרת שליטה עליהם מרחוק. בין אם מדובר במוצרים תוצרת סמסונג ובין אם לאו. בבסיסה, מערכת SmartThings מחברת בין הסמארטפונים של כל בני המשפחה לבין כלל המכשירים החכמים שברשותם. היא מאפשרת להם לעקוב אחרי הסטטוס שלהם ולנהל אותם.

כאשר מחברים את מערכת הבית החכם לטלוויזיה המתקדמת, חוויית המשתמש של הצופה/מנהל המכשירים החשמליים במשק הבית משתדרגת משמעותית. כך, לדוגמה, מערכת SmartThings מאפשרת למשתמש לענות לאורח שהגיע לדלת הכניסה ולראות אותו על מסך הטלוויזיה, אפילו מבלי להפריע לצפייה השוטפת בסדרה באותו הרגע; היא יכולה לשנות את מצב התאורה בהתאם לתוכן הנצרך בטלוויזיה ואפילו לבדוק את התכולה של המקרר, אם הצפייה בסרט עוררה אי אלו חשקים קולינריים. במקביל, היא יכולה להודיע לכם בדיוק ברגע שמכונת הכביסה סיימה לעבוד והגיע הזמן להעביר את תכולתה למייבש ולשלוט במדיח הכלים. כל זאת מבלי שתצטרכו לעצור את הצפייה כדי לבדוק אם פעולות אלו הושלמו. כמובן, בתנאי שגם המוצרים האחרים הם מכשירי בית חכם.

התאמות בתמונה בזמן אמת

אחד התחומים הבולטים שזכה להתייחסות בכנס החדשנות בברלין היה כמובן איכות התמונה בטלוויזיות החכמות. הבינה המלאכותית מאפשרת לבצע התאמות תמונה בזמן אמת, תוך כדי ניתוח התוכן הנצפה, ושינוי אוטומטי של הגדרות התצוגה. דגמי ה-OLED וה-Neo QLED של סמסונג, באמצעות המעבד החדשני NQ8 AI Gen3 מדגימים כיצד זה עובד. בבסיסו של המעבד נמצאת יחידת עיבוד עצבית, אשר הופיעה גם בדגמים הקודמים של הטלוויזיות החכמות של החברה, אך בדגמי 2024 היא פועלת במהירות כפולה. הטלוויזיות החדשות מצוידות גם בטכנולוגיות בינה מלאכותית נוספות: Real Depth Enhancer Pro ו-AI Motion Enhancer Pro שאחראיות על יצירת תמונה מקצועית תוך פיענוח אזורי האובייקטים והענקת מראה חד וברור לאורך כל השידור, ו-AI Upscaling Pro שמאפשרת לצפות בכל תוכן באיכות מקסימלית.

קטגוריית טלוויזיות ה-OLED הציגה שידרוג טכנולוגי נוסף שעלה בכנס. טכנולוגיית ה-OLED, שהיוותה פריצת דרך בפני עצמה, אינה חדשה. הבשורה הטכנולוגית של השנה היא בהרחבת היצע מסכי ה-OLED לגדלים נוספים ושדרוג איכות התמונה. דגמי ה-OLED של סמסונג לשנת 2024 יגיעו לא רק ב-83 ו-77 אינץ', כפי שהיה עד כה, אלא גם בגדלים יותר נפוצים בסלון הביתי של 65 ו-55 אינץ' ואפילו ב-42 אינץ'. המסכים יכללו טכנולוגיית Glare Free חדשה, שפותחה במיוחד עבור סדרת ה-OLED של 2024, אשר משמרת את דיוק הצבע ומפחיתה השתקפויות באופן משמעותי.

מהסאונד ההיקפי ועד לחוויה כוללת

לצד התפקיד החשוב של הבינה המלאכותית באיכות התמונה בטלוויזיות, הסאונד מקבל מקום משמעותי לא פחות. הבינה המלאכותית הובילה לכך שבשנים האחרונות מצטמצם הפער בין חוויית הצפייה הביתית לזו שבקולנוע. אם זה בשמע יותר עוצמתי, בדיאלוגים מובנים יותר ועד לחוויית הופעה - כאילו אנו נמצאים ממש במופע עצמו, יחד עם כל הקהל. סמסונג הרחיבה השנה לתוך דגמי הטלוויזיות של 2024 את טכנולוגיית השמע "360 מעלות", שכבר קיימת במכשירי ה-Galaxy. זאת באמצעות אפשרות החיבור של אוזניות Samsung Galaxy Buds לטלוויזיה ושידרוג חוויית השמע המקיפה בסרטים, בתוכניות ואפילו במשחקים.

החיבור שמאפשרת הבינה המלאכותית בין איכות התמונה, חוויית הסאונד והעצמת יכולות הבית החכם לוקחת את הצפייה בטלוויזיה צעד אחד קדימה. חישבו על התסריט הבא: אתם יושבים בבית על אופני הספינינג. עליכם מד הדופק והמאמץ שמשדר בזמן אמת את הנתונים שלכם, ובכך גם מותאמת הרכיבה למצבכם הגופני כרגע. מולכם נמצאים נופים מרהיבים מהעולם בחדות ובדיוק מושלמים או חדר עם רוכבים נוספים כמוכם. בנוסף, הסאונד ההיקפי גורם לכם להרגיש כאילו אתם ממש שם. כל זאת כאשר הנתונים שלכם מוצגים בזמן אמת על גבי הטלוויזיה, המים החמים למקלחת מוכנים בדיוק בזמן וכך גם האוכל והשתייה של לאחר האימון. בעולם של בינה מלאכותית, הבית החכם והטלוויזיות המתקדמות - זה כבר לא מדע בדיוני. זו חוויה מובנית כוללת מציאותית לחלוטין.

זהו גם חזון מהפכת הבינה המלאכותית של חברת סמסונג בתחום הטלוויזיות והבית החכם. שילוב של טכנולוגיות AI מתקדמות עם איכות תמונה יוצאת דופן. זאת כאשר בחברה מעריכים כי עד סוף 2024 יחזיקו 200 מיליון משתמשים במכשירי Galaxy עם בינה מלאכותית, אשר יתמכו בחוויה זו.

צרו איתנו קשר *5988