רשות החדשנות: "היעד שלנו הוא קיצור זמן הבנייה ב-50%"

רונית אשל, מנהלת אסטרטגיה זירת ייצור מתקדם ברשות החדשנות, ציינה בוועידת הנדל"ן של גלובס כי הדרך לקיצור זמן הבנייה עוברת דרך יישום טכנולוגיות ומוצרים חדשים • "השקענו 7.5 מיליון שקל בחברות טכנולוגיות, ובימים אלו יתפרסם קול קורא נוסף"

רונית אשל, מנהלת אסטרטגיה זירת ייצור מתקדם ברשות החדשנות, קראה לחברות לאמץ טכנולוגיות לבנייה ירוקה בוועידת הנדל"ן והתשתיות של גלובס. אשל ציינה כי הרשות פועלת לקדם פריצת דרך בבנייה המודולרית כדי לקצר את זמן הבנייה ב-50%.

לדברי אשל, "אנחנו רוצים ליישם טכנולוגיות ומוצרים חדשים לקיצור זמן הבנייה, לשיפור איכות החומרים והמבנים ולאנרגיה ירוקה והתייעלות במשאבים. השקענו 7.5 מיליון שקל בחברות טכנולוגיות, ובימים אלו יתפרסם קול קורא נוסף לחברות וניתן יהיה להגיש".

לדבריה, "התחומים שאנחנו מסתכלים עליהם רחבים - מפיתוח חומרים חדשים, גם טבעיים, שמחליפים את הקיימים, ממוחזרים וחכמים שמאפשרים להגיע לבנייה איכותית יותר לשיפור המבנים, מסתכלים גם על התייעלות אנרגטית ובנייה ירוקה ובנייה מודולרית ותיעוש הבנייה וכן טכנולוגיות אוטומציה, רובוטיקה והדפסה. היו אצלנו חברות שמפתחות רובוטים לטיוח ופילוס ופתרונות טכנולוגיים שמצליחים להגיע לאיכות טובה יותר של הבנייה".

עוד הדגישה אשל, "בטווח אסטרטגי יותר רחוק אנחנו מאוד מאמינים בשיתוף פעולה הדוק עם משרד הבינוי והשיכון כדי לקדם פריצות דרך בעולמות הבנייה המודולורית, וזה יעד שלנו. מאמינים שיש פריצת דרך משמעותית שיכולה לקצר את זמן הבנייה ב-50% ולהעלות את איכות המבנים. נוציא קריאה לקבלת מידע מגורמים שעוסקים בתחום כדי לקבל אנפורמציה מהחברות הקיימות בשוק ונקיים וובינר ייעודי בנושא".

לדבריה, בישראל ההוצאה הלאומית למו"פ אזרחי במקום הראשון בעולם. "התפקיד שלנו כממשלה הוא להשלים את השוק הפרטי. השוק הפרטי דיבר בוועידה על הביקושים ואיך הוא עומד בהם, ותפקידנו לעבוד על הסרת חסמים, מניעת בירוקרטיה מיותרת והיכולת להניב את הפתרונות הטכנולוגים ולהגיע להטמעה עד הסוף ולדאוג לכך שיש תשתיות במדינה שיוכלו להביא את גלי האנרגיה וליצור מנועי צמיחה. היום רשות החדשנות עובדת עם 1.5 מיליארד שקל. בנוסף עוד חצי מיליארד שמפעילים דרך תוכניות בינ"ל כולל התוכנית האירופית הורייזן ומקבלים 4,500 בקשות בשנה ומאשרים מחצית מהם".

גילוי מלא: הוועידה בשיתוף בנק מזרחי טפחות ובחסות הפניקס, אורון נדל"ן, חניוני הצלחה, התאחדות הקבלנים בוני הארץ, הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה בישראל ונת"ע