נקבע כי נותני שירות מחויבים למסור הודעה נפרדת ועצמאית לפני סיום תקופת ההנחה - בנוסף להודעה במסרון, בחשבונית ובחוזה ההתקשרות. אם לא עשו כן - לא יוכלו להעלות את המחיר • בכך התקבל ערעורם של שני לקוחות שהגישו תביעה ייצוגית נגד סלקום ב-2018 • ההחלטה מציבה סטנדרט גבוה של חובת יידוע • השופט עופר גרוסקופף: "לעתים נדרש סעד מרחיק לכת כדי להבטיח ציות לחוקי הגנת הצרכן"
ועדת הכלכלה: מנוי חודשי לא יהיה יקר ממנוי שנתי ביותר מ-10% ■ הולמס פלייס: "ההפרש נמוך מדי"
מפעילי יחידות נופש ניסו לרדוף יורשים של בעלים שמתו, בדרישה שימשיכו לשלם
במשך חודשים שילם לקוח הוט 50 שקל בחודש על ערוצים שניתנו לו כהטבה חינמית זמנית ■ בעקבות פניית "גלובס" הבטיחה החברה למתלונן כי יקבל חזרה את מלוא התשלום שנגבה ממנו
"yes נוקטת באקט סחטני כשהיא נמנעת מלתת הודעה בעניין תום תקופת ההתחייבות, ובאופן אוטומטי מעלה את המחיר בתום התקופה למחיר המחירון - הגבוה מתנאי העסקה המקורית"
מסקר שערך משרד התמ"ת עולה כי 60% מהישראלים לא יודעים שלחברה אסור לחדש חוזה באופן אוטומטי ■ רק 20% יודעים על חוק הטכנאים
בעקבות רפורמת הטלוויזיה הדיגיטלית, מנסות HOT ו-yes למנוע נטישה של מנויים בתום תקופת ההתחייבות ■ לאור זאת, עו"ד יצחק קמחי מזהיר את HOT ו-yes לבל ינסו לעקוף את החוק האוסר חידוש אוטומטי לעסקה קצובה
לא מעט חוקים צרכניים חוקקו בכנסת היוצאת - אך במקרים כמו חוק החניונים או חוק העמלות, הגופים הנוגעים בדבר הצליחו לטרפד אותם אילו חוקים הצליחו שלא ליפול בין הכיסאות, ומיהם חברי הכנסת שיזמו אותם?
התיקון לחוק הגנת הצרכן קובע עוד כי החברה נותנת השירות תהיה מחויבת לנתק את השירות בתום תקופת העסקה ולא להאריכו באופן אוטומטי - אלא אם תקבל מהצרכן את הסכמתו המפורשת להמשך החוזה
פירושה של עסקה קצובה היא תיקון בחוק הגנת הצרכן שמורה על אי חידוש אוטומטי של חוזים מבלי שהמנוי הביע במפורש את הסכמתו לחידוש עפ"י החוק, לקוח שלא ידרוש לחדש חוזה מול חברה - תבוטל ההתקשרות עימו
בית המשפט העליוןהנחותחוק הגנת הצרכןסלקוםעופר גרוסקופףתביעה ייצוגית