סוללות הליתיום, שמניעות כיום את רוב כלי הרכב החשמליים, עלולות להתלקח בתנאים מסוימים - כפי שקרה בעקבות פגיעת רסיס טיל במגרש מכוניות חשמליות באוקטובר 2023 • הרגולטורים בעולם מגבשים פתרונות לסכנה הפוטנציאלית, אך בישראל עוד עוקבים מרחוק
ד"ר הראל מנשרי, ממקימי מערך הסייבר בשב"כ, מסביר כי "ניתן באמצעות תוכנה ליצור עומס נתונים שיגרום למכשירי הקשר להתחמם. כשיודעים מראש שבמכשיר יש סוללת ליתיום שתתפוצץ בעקבות החימום, יודעים להביא לפיצוץ" • לדבריו, "זה אירוע מעניין שמי שביצע אותו עשה מחשבה מבצעית מעמיקה"
תוך שנים ספורות ינועו על כבישי הארץ מאות אלפי כלי רכב שתלויים בסוללות ליתיום, לצד הרבה מערכות ביטחוניות, כך שלישראל יש פגיעות אסטרטגית גבוהה בתרחיש של "אמברגו ליתיום" • מדינות רבות פועלות להקמת שרשרת אספקה עצמאית ויציבה, אך ישראל מתמהמהת
מיזם כריית הליתיום בעמק ג'אדאר בסרביה קיבל אור ירוק - על אף החששות הסביבתיים ומאבק התושבים המקומיים • המכרה צפוי לספק 17% מהליתיום הנדרש לכלי רכב חשמליים באירופה
אילון מאסק רוצה לזקק אותו, סין סורקת את טיבט בשבילו, ויצרניות הסוללות זועקות למצוא עוד ממנו • המחסור בליתיום בעתיד הקרוב עלול להשפיע על תעשיות שלמות, ומה צפוי להחליף את המתכת בסוללות הרכבים החשמליים?
כלי הרכב החשמליים הם הפלח הצומח ביותר בשוק הרכב • אולם הוא חווה שלל זעזועים, כמו החלטת האיחוד האירופי לאפשר את המשך הייצור של מכוניות בנזין בשנים הבאות, וחוסר יציבות במחירי הליתיום • כל זאת, במקביל לעליית מס הבאה בישראל
חברת ASTERRA פיתחה טכנולוגיה לאיתור מרבצי ליתיום תת-קרקעיים באמצעות פיענוח אותות לוויין • על פי הערכות הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה, העולם עשוי לעמוד ב-2025 בפני מחסור בליתיום • היסוד הוא מרכיב חשוב בסוללות של כלי רכב חשמליים
בעקבות החדירה המואצת של רכב חשמלי לישראל המפעל ייתן מענה ראשון לבעיית המיחזור שעד כה טופלה באמצעות ייצוא
למרות הביקוש הגבוה למכוניות חשמליות, עדיין לא ברור כיצד הן יתומחרו כמכוניות משומשות • סוללות ליתיום הן הרכיב היקר ביותר ברכב החשמלי, והיבואנים נותנים להן אחריות עד 150 אלף ק"מ ויותר • אלא שבזמן העברת בעלות יהיה קושי לדעת מה אורך החיים שנותר להן ולקבוע מה השווי
סין, השואפת להיות מובילה בתחום האנרגיה הירוקה, השתלטה על נקודות חשובות בשרשרת הייצור של מתקני האנרגיה המתחדשת ושל סוללות ליתיום-יון • כך היא הופכת את מדינות העולם, בהן ישראל, ואת החברות מתחום הרכב, לתלויות בה
המס על הרכב החשמלי צפוי להכפיל את עצמו כבר בשנה הבאה • אלא שתוכנית המס של האוצר גובשה ב־2019 ולא התחשבה בשינויים המטלטלים של שוק הרכב החשמלי, כמו עליית מחירי סוללות הליתיום • בעקבות התוכנית, הצמיחה של שוק הרכב החשמלי בישראל צפויה להיבלם
המתכת ליתיום מהווה מרכיב מרכזי בסוללות של כלי הרכב החשמליים, ומחירה זינק ב-280% בשנה האחרונה • ארה"ב, שפעם הובילה את ייצור הליתיום, אחראית היום לאחוז אחד בלבד מהכרייה
מתמודדת על מכרזי אספקה של מתקני אגירת אנרגיה בהיקף של מאות מגוואט-שעה
עבור תעשיית הפאנלים הסולאריים מדובר בצעד ראשון אומנם, אך בבשורה גדולה; כשיהפוך התחום למסחרי יותר, הוא יזדקק לסוללות רבות
צמצום הטבת המס לרוכשי מכוניות היברידיות פסח, בינתיים לפחות, על רוכשי מכוניות שמונעות בחשמל בלבד • "גלובס" עושה סדר: מה הסיכויים שהמס על מכוניות חשמליות יעלה בעתיד, לאיזה מרחק מספיקה הסוללה והאם הן מהוות אלטרנטיבה למכונית רגילה?
סטארט-אפ ישראלי-אוסטרלי פיתח דלק חדשני אוגר מימן, 60% ממנו מים, עם צפיפות אנרגיה גבוהה ועם עלויות שמתחרות הן בסוללות הליתיום והן בטכנולוגיות המימן הקיימות • אילון מאסק התבטא בעבר ששימוש במימן להנעת מכוניות הוא "מטופש במיוחד"
ארה"בהאיחוד האירופיישראל במלחמהכלי רכבמכונית חשמליתמס קנייהמתכותסוללותסיןשוק הרכב