מטרו

כתבות אחרונות

 
מנואל טרכטנברג / צילום: שאטרסטוק

טרכנטברג: "ישראל תהיה חיייבת להעלות מסים, אין מנוס מזה"

פרופ' מנואל טרכטנברג התייחס בכנס metroTLV לבעיות התחבורה בארץ • "אי-אפשר להרים את כל הפרויקטים הגדולים, בין אם בתחבורה או במערכת הבריאות והחינוך, כשאנחנו עוסקים בכלכלת וודו - כשאתה אומר שאם תוריד מסים, תטיב עם העם"

מיכל רז-חיימוביץ' 13.02.2019
מנכ"ל משרד האוצר, שאול מרידור / צילום: שלומי יוסף

שאול מרידור: "גם הציבור יממן את פרויקט המטרו, שעלותו 150 מיליארד שקל"

בשיחה עם עמירם ברקת, במהלך כנס metroTLV, הוסיף הממונה על התקציבים באוצר ואמר: "האיזון העדין חייב להיות כזה שבו אנחנו פועלים בצורה אחראית. האם נכון שמישהו בדימונה ישלם יותר מס הכנסה כדי להקים מטרו בגוש דן? התשובה היא כן, אבל עד רמה מסוימת"

מיכל רז-חיימוביץ' 13.02.2019
רוני חזקיהו / צילום: תמר מצפי

"התועלת הכלכלית של המטרו - 10-16 מיליארד שקל בשנה"

כך העריך היום רוני חזקיהו, החשב הכללי במשרד האוצר, בכנס metroTLV • "הקמת המטרו היא חובה, אין שאלה של כן או לא"

מיכל רז-חיימוביץ' 13.02.2019
יו"ר מטה הדיור זאב ביילסקי

"אם מישהו חושב שנוכל להסתדר בלי מטרו, הוא הוזה"

כך אמר היום זאב ביילסקי, ראש מטה הדיור הלאומי ולשעבר ראש עיריית רעננה, בכנס metroTLV • מנכ"ל נת"ע, יהודה בר און: "אפשר להשלים את פרויקט המטרו בתוך עשור"

מיכל רז-חיימוביץ' 13.02.2019
ישראל כץ/ צילום: שלומי יוסף

השר ישראל כ"ץ בכנס metroTLV של נת"ע, מש' התחבורה ומש' האוצר: "הקו האדום יפעל באוקטובר 2021"

תושבי כפר שלם מחו מול באי הכנס, והשר כ"ץ התייחס: "המחמאה הגדולה ביותר היא שמפגינים נגדי על מה שיהיה בקווים הבאים" • "הקו האדום יפעל ראשון, 22 ק"מ מתוך 24 ק"מ של המנהרות נחפרו כבר"

מיכל רז-חיימוביץ' 13.02.2019
רכבת ישראל, נתיבי איילון - תל אביב / צילום: איל יצהר

כאן (לא) ייבנו בקרוב: למה הסיכוי שנראה בעתיד הקרוב מטרו בתל אביב או שדה תעופה חדש הוא אפסי

משרד ראש הממשלה פרסם בשבוע שעבר רשימה ארוכה של פרויקטים גדולים בתחומי התחבורה והתשתיות, שביצועם אמור להתחיל עד 2022 • בולטים בחסרונם כמה מהפרויקטים המדוברים ביותר בתקופה האחרונה, שלא תוקצבו

עמירם ברקת וסוניה גורודיסקי 10.02.2019
עבודות הרכבת הקלה בתל אביב/ צילום: איל יצהר

פתרון של 1990 לא מתאים ל-2050

תוכנית המטרו שבה יושקעו מאות מיליארדי שקלים לא מתאימה לעולם התחבורתי של העתיד

ד"ר טל רביב וד"ר עלית אופנהיים 14.01.2019
פקקי תנועה/   א.ס.א.פ קריאטיב / Shutterstock : צילום

בעקבות הבחירות: חוק המטרו יחכה לממשלה הבאה ואתם תמתינו בפקק

החוק שיאפשר את התחלת הביצוע של פרויקט התחבורה הגדול ביותר בישראל, לא יקודם עד לאחר הבחירות, מה שיוביל לעיכוב בלוח הזמנים של התוכנית • פרויקט המטרו יעבור ב-24 רשויות ולכן צפוי להיתקל בבעיות ביורוקרטיות רבות וחוק המטרו אמור לתת לכך פתרון

סוניה גורודיסקי 03.01.2019
שאול מרידור / צילום: שלומי יוסף

שאול מרידור: "אם בעלי שדה הגז תמר לא יורידו מחירים - הם לא ימכרו"

הממונה על אגף התקציבים במשרד האוצר בשיחה על ההתייקרויות במשק ("אנחנו לא באירוע של גל התייקרויות") • על מחירי הגז מהמאגר הישראלי תמר ("תמר תוריד מחירים ואם היא לא תוריד מחירים, היא לא תמכור") • ועל פיקוח על המחירים ("הדרך היחידה לדעת כמה עולה לתנובה לייצר קוטג' היא לייצר לתנובה תחרות"

שלומית צור 19.12.2018
פקקים

חולצי הפקקים: 8 פרויקטים שיאפשרו לנו (אולי) עתיד תחבורתי שפוי יותר

מהשלמת חשמול הרכבת, דרך סלילת הנתיבים המהירים, תוספת המסילה הרביעית באיילון ועד הרגע שבו יושלם המטרו בגוש דן • בדיקת "גלובס" מגלה - מהם הפרויקטים שאמורים להוציא אותנו מהפקק, מהי עלות התקציבים, איפה הם עומדים, ומה הסיכוי שהם באמת ישנו את חיינו?

סוניה גורודיסקי 25.11.2018
הרכבת הקלה בתל אביב \ צילום: איל יצהר

מטרו בגוש דן: למה האתגר הזה גדול עלינו בכמה מספרים?

האתגר נראה גדול ממידותינו, כי לפחות עד היום קידום התשתיות במדינת ישראל היה ביטוי לכל התכונות הרעות של הישראלים - מחובבנות, חוסר אמון, הסתמכות על פתרון בעיות באלתור במקום בתכנון מסודר • פרשנות

עמירם ברקת 12.11.2018
הרכבת הקלה, עבודות בקרליבך/ צילום: רפי קוץ

8 שנים בלי לקוחות: מי יפצה את בעלי העסקים בתוואי המטרו?

בתקציב העתק של המטרו (100-150 מיליארד שקל), שמקבל קדימות גבוהה במשרד האוצר, נושא הפיצוי לבעלי העסקים בתוואי העבודות לא נדון נכלל • הגישה של המדינה אומרת שבעלי הנדל"ן באזור העבודות ירוויחו ובגדול לאחר שיופעל המטרו, ערך נכסיהם יעלה באופן משמעותי - ולכן אין סיבה לפצותם

סוניה גורודיסקי 12.11.2018

"המטרו במטרופולין תל-אביב - אחד מעשרת הפרויקטים הגדולים מסוגו בעולם"

חברת הייעוץ מקינזי, שהגישה לאוצר את המלצותיה לתוכנית המטרו של תל-אביב, מזהירה: "פרויקטים כאלה עלולים להסתיים לעתים בחריגה תקציבית של 500%" • גרנוט שטרובה, בכיר במקינזי: "זו תהיה טעות פטאלית אם ישראל תצא לפרויקט לפני שתכיר את כל הסיכונים"

עמירם ברקת 12.11.2018
פקקים/צילום:איל יצהר

פרויקט המטרו של תל-אביב: המדינה תממן 50%, הציבור ובעלי העסקים - את היתרה

לפי התוכנית שהגישה מקינזי למשרד האוצר, המדינה תידרש לממן רק 50% מעלות הפרויקט להקמת המטרו בתל-אביב, שעלותו צפויה להסתכם ב-150-100 מיליארד שקל עד להשלמתו ב-2030 • המשמעות: הפרויקט יחייב השתתפות במימון מצד הסקטור העסקי, הרשויות המקומיות, בעלי עסקי ונכסים בתוואי • משרד האוצר נוטה לאמץ את המודל שאומץ בעולם וכולל השתתפות התושבים במימון

עמירם ברקת וסוניה גורודיסקי 11.11.2018
סינים בעבודות / צילום: נת"ע
הרכבת הקלה | לפני כולם

מטרו בישראל? המכרז לתכנון רכבת תחתית יוצא לדרך

חברת נת"ע פרסמה מכרז לתכנון קווי המטרו העתידיים בישראל • מקטעי התכנון יחולקו בין ארבע החברות שיזכו במכרז ואורך הקווים המתוכננים הוא כ-130 קילומטר, בהם יהיו כ-100 תחנות

סוניה גורודיסקי 19.07.2018

מטרו נכנסת לתחום הרכב החשמלי

תשווק כלי הרכב לתנועה עירונית בשיטת הליסינג התפעולי לחברות, מוסדות ציבוריים, עיריות יחידות צה"ל וארגונים

דובי בן גדליהו 13.12.2009

   1234567891011   

   נמצאו 161 כתבות   |   עמוד 10 מתוך 11